Mildvädret i Vilhelmina

Jag planerar att göra en snöskotur genom Gäddsjömyrans naturreservat i Vilhelmina kommun. Planerar att ge mig av i mitten av mars och bli borta i 2.5 v. Just nu är det mycket milt för årstiden där och jag undrar om det finns någon risk att snön har smält bort innan jag planerar att avsluta turen i början av april.
 
Ha , ja denna vinter blev inte så jättelång.

Långtiderna gav att mars hade lite köldpotential men NAO ville inte
vara negativ alls....så det blev sommar...
 
Nja. För ganska många år sedan tillbringade jag varje år påskveckan i Skansholm några mil norr om detta område. Tidiga påkveckor var det vad jag minns i regel minusgrader och mycket snö med skare och kanske upp mot noll om solen sken. Sena påskveckor kunde det fortfarande vara mycket snö men som inte höll för att gå, skida eller åka skoter på.
Föreslår dock att du ringer till området och hör dig för. Dette år verkar vara varmare och/eller mer upp och ner än tidigare. Föreslår att du ringer Grönlunds Jakt & Fiske AB i Vilhelmina.
Mvh Rickard
 
Nja. För ganska många år sedan tillbringade jag varje år påskveckan i Skansholm några mil norr om detta område. Tidiga påkveckor var det vad jag minns i regel minusgrader och mycket snö med skare och kanske upp mot noll om solen sken. Sena påskveckor kunde det fortfarande vara mycket snö men som inte höll för att gå, skida eller åka skoter på.
Föreslår dock att du ringer till området och hör dig för. Dette år verkar vara varmare och/eller mer upp och ner än tidigare. Föreslår att du ringer Grönlunds Jakt & Fiske AB i Vilhelmina.
Mvh Rickard

Tack för det tipset.
 

Glöm allt du lärt dig om vandringsskor

Sneakers och löparskor kan vara bekväma för enklare promenader, men de är inte designade för de utmaningar som vandring kan erbjuda. Ojämn terräng, ...