Trekkinn

Jag beställde en Marmot sovsäck för två år sedan och den fick jag dagen efter med DHL express.
Funkade jättebra.
 
Jag har gjort ett köp från någon av -inns portaler, kanske det var trekkinn. Ingen förfrågan på id, sjukt snabb leverans, inga problem på vägen alls.

Det kanske är en bra idé att kontakta ledningen eller kundservice och fråga om detta mail, om det är något som ledningen sanktionerat eller om någon av deras anställda har en sidoinkomst. Är det senare scenariot fallet så bör firman vara väldigt angelägna att rätta till det. Ingen företagare har råd att förknippas med bedrägeri om man inte har det som affärsidé.

Det kan ju också vara ett tillfälle att göra ny stil och svika konsumptionsmodellen.

/Henrik
 
Kanske lite sent med uppfoljning pa detta, men da jag ville vara saker pa resultatet sa ville jag vanta lite.

Hur som helst, efter att skickat in en grynig kopia med Trekkinn och copy skrivet pa strategiska stallen respektive en hel del overstrykningar sa skickade jag hur som helst ivag en id-kopia och fick ett svar efter en dag om att denna var mottagen. Efter ytterligare nagra dagar sa fick jag ett mail om att varan var forsenad, och att nytt leveransdatum var satt till nagra dagar senare.

Jag tar da kontakt med foretaget via facebook, och de svarar att varan kommer, men att de hade fel i derar logistiksystem. Ytterligare nagra dagar senare kontaktar jag dem via facebook och de sager att varan nu finns och att de skall skicka den snarast. Detta bekraftar jag ytterligare en gang till.

Nagra dagar efter detta far jag ett meddelande att varan inte finns och att jag erbjuds avboka bestallningen.

Kontentan av de hela ar att jag rekommenderar att inte anvanda sig av trekkinn. For att fatta sig lite kortare och konsisare: LOGNARE!
 
Äh. Sånt har hänt mig med flera företag, både seriösa svenska och andra seriösa europeiska. Tror inte det är lögn eller dålig kundservice: jag spekulerar i att två eller fler personer lagt beställning ungefär vid samma tidpunkt. Om det bara funnits ett fåtal i lager så ere klart att nån blir utan. Just vid detta tillfället blev det du. Jag blev utan ett Exped downmat 7 UL LW för 1500 kr pga antagligen samma sorts miss, ett företag i Holland.
De företag som jag fått sämst kundservice från är alla svenska företag baserade i Sverige.
Däremot fick jag mina snöpinnar till vintertältet efter bara 3 dagar, som jag beställde i förra veckan från just Trekinn.
Du blev ju inte av med några pengar, så tycker du kan vara nöjd o glad ändå.
 
Va fan skulle man vara nöjd och glad för om man inte får grejjerna man beställt och dessutom utsatt sig för möjligt id-bedrägeri?

Har alltid tyckt trekkin verkar skumt och har konsekvent undvikit dem
 
Äh. Sånt har hänt mig med flera företag, både seriösa svenska och andra seriösa europeiska. Tror inte det är lögn eller dålig kundservice: jag spekulerar i att två eller fler personer lagt beställning ungefär vid samma tidpunkt. Om det bara funnits ett fåtal i lager så ere klart att nån blir utan. Just vid detta tillfället blev det du. Jag blev utan ett Exped downmat 7 UL LW för 1500 kr pga antagligen samma sorts miss, ett företag i Holland.
De företag som jag fått sämst kundservice från är alla svenska företag baserade i Sverige.
Däremot fick jag mina snöpinnar till vintertältet efter bara 3 dagar, som jag beställde i förra veckan från just Trekinn.
Du blev ju inte av med några pengar, så tycker du kan vara nöjd o glad ändå.

Du menar att pa direkt fraga om varan finns sa svarar de att den har nu kommit och de skall skicka den snarast, for att senare inte skicka den, inte ar dalig kundservice eller tom logneri?

Nu har jag valdig daligt med erfarenhet att bestalla fran sverige, men det varsta jag har varit med om i USA eller Japan var att ett foretag tog fyra dagar (over en helg) pa sig for att aterkomma med att varan var slut, och de skickade da med en rabattkod pa 25USD. Detta utan att de explicit sagt att varan skulle skickas.

Och du behover inte oroa dig, Trekkinn drog pengarna. Sa vi far se om de kommer ater nasta manad, och om det da ar ratt belopp.
Fortsattning foljer.
 

Bilagor

  • trekkinn.pdf
    60.2 KB · Visningar: 393
Liknande trådar

Liknande trådar


Glöm allt du lärt dig om vandringsskor

Sneakers och löparskor kan vara bekväma för enklare promenader, men de är inte designade för de utmaningar som vandring kan erbjuda. Ojämn terräng, ...