Solpanel

Ingen balkong och passar inte att gå ut just nu. Men jag har fått mobilen och läsplattan att ladda. Konstigt nog inte mp3-spelaren. Undrar varför den lilla prylen kräver mer för att vakna?

Väntar med att se hur lång tid det tar att ladda fullt i oktober tills jag kan göra det utomhus. Vill ju inte lämna grejerna ensamma i ett träd liksom.
 
Höll inte på länge nog för att veta det. Få se framåt helgen om jag kan fixa några timmars laddning utomhus. Hade jag haft balkong kunde jag ju hängt ut alltihopa där bara, men så är det tyvärr icke.
 
Nu har jag ivf testat lite. Fönsterbrädan igen, söderfönster, men helt grå himmel. Litet batteri på 6400 Ah, ungefär 10% urladdad. Det är fullt nu. Tyvärr klantade jag mig med tidtagningen. VAr nog klart långt innan jag kom ihåg att kolla... :(

Ska suga ur det mera och prova utomhus. Snart. Lovar. ;)
 
Så. Nu har jag testat utanför fönstret. Hängde panelen från fönsterbrädan. Mobilen visade 71% laddning, 2700mAh batteri. Söderfönster, men panelen alltså inte perfekt riktad mot solen utan hängande ner efter väggen, solen stod i runt 30 graders vinkel mot väggen.Soligt med disigt. Satt igång vid 11. Batteriet fulladdat efter 1 h 47 min.

Inte så illa tycker jag. Solen är ju inte jättestark nu och riktiningen och vinkeln var ju inte helt optimal. Blir säkert sprutt på den till sommarn.
 
Din solpanel klarar energimässigt att driva ett kompressorkylskåp via batteribuffert från maj till september...så du har massa power med 25W
 
28 Watt om jag får be! ;)

Jo, den blir nog bra. Lite trist att inte kunna testa den riktigt, men det är ivf en sak till avbockad på listan.
 
Liknande trådar
Trådstartare Titel Forum Svar Datum
Dan B Solpanel till en kylbox. Utrustning allmänt 27
paros Större portabel solpanel Utrustning allmänt 9
MikeMike Solpanel Utrustning allmänt 12

Liknande trådar


Glöm allt du lärt dig om vandringsskor

Sneakers och löparskor kan vara bekväma för enklare promenader, men de är inte designade för de utmaningar som vandring kan erbjuda. Ojämn terräng, ...