Grayl vattenfilter?

Koga Signature - du skrev tidigare - Sawyers tycks överglänsa (på de flesta punkter).

Därför skrev jag in resp filters vattenrening, hämtat från deras hemsidor, för att få en bättre uppfattning om resp filters filtrering

Och när det gäller Grayl filters vattenrening, som Grayl tråden handlar om, så tycker jag Graylfiltret överglänser Sawyer mini, när det gäller just vattenrening

Grayl och Sawyer mini vattenfilter är egentligen inte jämförbara, men om man tar Sawyers S3 och Garyl filtret, som har ungefär samma filtrering, så skulle det vara intressant att höra, om någon har använt S3

Rogenfest2000 - exakt, det är ett filter som tar kemikalier bl.a, vilket Sawyer mini inte gör
Du som använder Graylfiltret och har praktiska kunskaper, hur upplevs Graylfiltret, både positivt och negativt?
Då tackar jag för detta klargörande. Over and out.
 
Positivt är väl att det verkar fungera mkt bra avseende rening.

Negativt är nog hanteringen. Blir lite drälligt eftersom man (jag) doppar ner yttre flaskan för att få upp vatten. Orenat över händerna då. Dessa trycker man sen med på kanten av den inre för att filtrera. Går iofs även med locket delvis på men det känns ändå lite meckigt.

Går så klart att komma runt på olika sätt men ett befree som även hade kolfilter vore coolt.

Mitt första filter sjunger på sista versen, ska se om jag kan göra ett litet test för att visa reningen.


Skickat från min iPhone med Tapatalk Pro
 

Liknande trådar


Glöm allt du lärt dig om vandringsskor

Sneakers och löparskor kan vara bekväma för enklare promenader, men de är inte designade för de utmaningar som vandring kan erbjuda. Ojämn terräng, ...