Höstmaraton - intresse ?

jag skulle tycker det vore kul att man kunde ser i listan vad för kajaker (havs-motions) de anmälda har angivit, skulle det funkar?
 
Jodå, rent tekniskt är det inga problem. Däremot blir kolumnen bredare då, så det är mest en estetisk sak. Jag kollar vad jag kan göra.
Johan
 
Första maratonpasset!

Hej!
Jag vill bara påminna om vår lilla tävling nu när isen smält och ni börjar ge er ut och paddla. Något att se fram emot!

Vi kör 19/10.

Nytt för i år är att vi fixat så att man kan duscha efter loppet på ett närbeläget gym. Annars blir det väl ungefär som förra året, det blev ju ganska bra. Men kom gärna med förslag till förbättringar, speciellt ni som var med!

Jag körde varvet runt ön för första gången idag. Underbart! Ut och träna ni också så ses vi i oktober!

Mer info på www.strangnaskanotmaraton.se.

Johan
 
Afterpaddlingkakor

Japp! Det blir lika gott i år!

Hoppas att ni hunnit träna lagom mycket, och att ni som var med berättat om hur trevlig vi hade förra året. VI ser fram emot många nya deltagare i år!

Välkomna!

Johan & Louise
 
En månad kvar

Hej!

Vi vill återigen passa på att dra uppmärksamheten till vår lilla tävling nu när det är en månad kvar.

Tävlignen är helt ideellt organiserad utan anmälsningsavgift och där (sponordonerade) priser lottas ut. Vi hoppas den kan inspirera till att förlänga säsongen lite. Och att vi får en mycket trevlig dag tillsammans. Det blev det verkligen förra året!

Välkomna till Strängnäs 19/10!

www.strangnaskanotmaraton.se

/ Johan & Louise
 
Hur pass mkt stämmer gps rutten? för den är inte precis samma som bilden från kartan på hemsidan (tex där man paddla igenom vassen eller vid lilla och stora Kalvh. - där vi fick paddla igenom förra året.
 
gpx-filen är bättre

Hej!
Det spår man kan ladda ned i gpx-format stämmer bättre med verkligheten.

Bilden som finns på hemsidan är lite mer schematisk.

Notera också att banan inte är absolut, så länge Tosterön och Märsön rundas. Beroende på väder och vind kan det kanske löna sig att hålla närmare land på sina ställen. Det är upp till var och en att avgöra. Precis som förra året tänkte jag gå igenom detta på morgonsamlingen då det står klart vilket väder som råder just då.

Johan
 
Ser ju riktigt trevligt ut det här Ska bara försöka få med mig dottern också. Finns möjlighet att hyra kajak i Strängnäs så tidigt en lördag? Blir lite knepigt för henne att ta kajaken på tåget från GBG.
 
De vi känner till är uthyrda, men om du kan hyra av någon lite längre bort (av MestUte i Eskilstuna till exempel, eller av någon annan åt lämpligt vädersträck) från fredagen så går det ordna förvaring på ett säkert sätt under anslutande nätter.

Johan
 

Liknande trådar


Sova ute en natt i månaden

Anna och Anna har hittat det bästa ”lifehacket” någonsin – och upptäckt många naturreservat i sömnen.