prylar som man retar sej på/grejor som är skit

här kommer mer "ögongodis" nu när jag ändå är igång.

köpte 2 st Prijon Seayak 520 HV i höstas. jag vill bara betona att dom är köpta utomlands (till 2/3 av priset i sverige) . INTE från kajaktiv i sverige. men dom ska ju ändå vara okej. så här ser den ena ut i botten,
snacka om att man blir irriterad!!

kollar man den platta delen av botten med en typ linjal, så är ena sidan helt plan och den adra konvex. klantigt!!!

kajaken svänger bra åt höger : )

jag har varit i kontakt med inköpsstället och skickade bilder och dom var till en början inte speciellt intresserade och kunde inte göra nåt. sen var jag i kontakt med fabriken och dom brydde sej inte nåt speciellt heller, först. men sen vet jag inte vad som hände. jag tror det va efter viss påtryckning från chefen på inköpsstället som det började hända saker. jag har ändå köpt rätt många kajaker där nu. så jag ska få 2 st nya, men inte förrän till våren när dom får hem kajaker i rätt färg. såååå...... vi får väl se vad som händer i april om jag blir av med dom här och om dom nya är bättre eller om det är lika illa med dom.
ja just ja. kajakerna ser ut som timglas åxå. dom är smalast på mitten. helt klart en slarvig förlängning av den kortare modellen. kolla bilden som är tagen längs med skrovsidan.
bilderna är tagna i extremt dåligt ljus och utan stativ så dom är ganska sopiga. men jag tror att det inte råder nåt tvivel om vad man ser på dom.

SÅ KOLLA NOGA VAD NI KÖPER REDAN I AFFÄREN! så slipper ni göra samma klantiga misstag som jag gjort. men man vill ju gärna tro att det man köper är okej och att även fabriken har kollat vad dom skickar iväg. men tydligen så skickar dom iväg vad som helst utan nån som helst koll.
 

Bilagor

  • P1060964.jpg
    P1060964.jpg
    33.7 KB · Visningar: 1,027
  • P1060491.jpg
    P1060491.jpg
    30.2 KB · Visningar: 854
  • P1060472.jpg
    P1060472.jpg
    59.4 KB · Visningar: 857
har du fel på ögona åxå pöjk : )
du ser väl att felet är i botten på kajaken!!
däcket ser helt normalt ut.
dä blir nog både träben och emaljöga va????
 
dagen sista gnäll när det gäller "tysk kvalitet"

köpte även en Prijon Kodiak på samma ställe. ja skitsamma var man köper dom. det är ju ändå samma fabrik som tillverkat dom.

när jag skulle ta bort beslagen och täta, eftersom det inte va speciellt tätt i orginalutförande. så upptäckte jag följande. den lilla kroken som sitter brevid förluckan och som håller "förtampen" åt sidan. där hade dom tydligen lyckats borra lite fel. SÅ KOLLA ALLTID INUTI KAJAKEN INNAN KÖP. lys med en stark lampa utifrån. dom hade bara smältit på lite plast i samma färg som kajaken på utsidan , för att ganska slarvigt sätt försöka täcka över det felborrade hålet. å hade dom lyckats bra då?? knappast! va det tätt då? INTE!!! så jag fick tät om det från insidan.

så se och njut av tysk kvalitet när den är som bäst : )

efter detta så lär jag väl få gå under jorden å färga håret rött å börja med nån annan fritidssysselsättning.

men jag kan väl tillägga att jag efter omfattande tätningsarbeten på prijonkajakerna, och trots allt strul det varit, ändå är väldigt nöjd med dom nu. dom har helt klart tillfört paddlingen en ny dimension, som jag verkligen INTE vill vara utan. friheten med tysk hinkplast HTP är underbar. kajakerna tål mkt stryk och passar mej bra. så jag vill inte på något sätt avråda från att köpa prijon. jag vill bara uppmärksamma att man varkligen bör kolla noggrannt på kajakern i butiken INNAN man betalar och kör därifrån. för inte ens tysk kvalite är specieltt bra när den är som sämst.

ps. jag fick ingen som helst reaktion från fabriken på nedanstående lilla felborrning.
 

Bilagor

  • P1060439.jpg
    P1060439.jpg
    38.5 KB · Visningar: 848
  • P1060966.jpg
    P1060966.jpg
    14.4 KB · Visningar: 839
  • P1060967.jpg
    P1060967.jpg
    24.1 KB · Visningar: 834
På den röda

Men nt på den gröna! Du jag ska kolla mina yukon exp från -98, om dom inte är nedbrutna blomlådor! Sen e d nt ögonen som e problemet utan armarna som e för korta haha. Va fan e du kajakfetish å vad säger frugan när du har den i soffan? Du är given medlem i gubbgruppen!
 
Jag gissar att detta har med sittbrunnen att göra. Dvs det uppstår då man monterat sittbrunnskransen på kajaken. Htp (som betyder helvetes tuff plast) är mjuk och den dras med om inte hålet/kransen livar exakt! Men jag ska mäta å kolla. Du har inget för knät? Fy fan för svensk sjukvård.

Det svåraste nuförtiden är att få komma till läkare. Först ska man ringa och knappa in telefonnumret. Sen ringer de upp någon timme senare och då är det en sjuksköterska som det känns om hon har provision på alla som hon stoppar. Förra hösten snubblade jag när jag skulle lasta båtvaggan på ett släp och landade på knäet på det grova gruset på planen. Några dagar senare stod jag inte ut längre utan ringde. När gjorde du det? frågade hon. Förra veckan, svarade jag. Men då är det inte akut! Ta en alvedon...
 
här kommer mer "ögongodis" nu när jag ändå är igång.

köpte 2 st Prijon Seayak 520 HV i höstas. jag vill bara betona att dom är köpta utomlands (till 2/3 av priset i sverige) . INTE från kajaktiv i sverige. men dom ska ju ändå vara okej. så här ser den ena ut i botten,
snacka om att man blir irriterad!!

kollar man den platta delen av botten med en typ linjal, så är ena sidan helt plan och den adra konvex. klantigt!!!

kajaken svänger bra åt höger : )

jag har varit i kontakt med inköpsstället och skickade bilder och dom var till en början inte speciellt intresserade och kunde inte göra nåt. sen var jag i kontakt med fabriken och dom brydde sej inte nåt speciellt heller, först. men sen vet jag inte vad som hände. jag tror det va efter viss påtryckning från chefen på inköpsstället som det började hända saker. jag har ändå köpt rätt många kajaker där nu. så jag ska få 2 st nya, men inte förrän till våren när dom får hem kajaker i rätt färg. såååå...... vi får väl se vad som händer i april om jag blir av med dom här och om dom nya är bättre eller om det är lika illa med dom.
ja just ja. kajakerna ser ut som timglas åxå. dom är smalast på mitten. helt klart en slarvig förlängning av den kortare modellen. kolla bilden som är tagen längs med skrovsidan.
bilderna är tagna i extremt dåligt ljus och utan stativ så dom är ganska sopiga. men jag tror att det inte råder nåt tvivel om vad man ser på dom.

SÅ KOLLA NOGA VAD NI KÖPER REDAN I AFFÄREN! så slipper ni göra samma klantiga misstag som jag gjort. men man vill ju gärna tro att det man köper är okej och att även fabriken har kollat vad dom skickar iväg. men tydligen så skickar dom iväg vad som helst utan nån som helst koll.

Du har tydligen fått de nya moderna konkavexa kanoterna ;-)))
 
våra 2 yukon exp är det inget fel på, mer än att den svarta näsan sitter snett på min.
så jag tror inte att du hittar nåt fel på din heller.
har du nån färg kvar på kajaken efter alla år???

du får ringa och be att dom mäter och sen får du rapportera.

vadå????
har inte alla kajakerna i soffan????

nähe, trevlig helg allihopa. eller nästan alla.... : )

PS:
erik!
det är tur det är roder på den : )
jag har några som är raka åxå faktiskt, av samma fabrikat : )
 
Tja!

För kollades allt av en tysk werkmeister men idag ................!
Jobbar i byggbranchen och vi sysslar inte med fusk och gör inga dåliga jobb men folk tycker vi är för dyra men kommer sen å gnäller å undrar om vi kan rätta till efter andra. Har jobbat på andra företag å dom sket fullständigt i hur det blev å gör d bara så billigt d går!
 
@Stiffmeister
Beror förmodligen mest på att det finns lika gott om folk som gör ett pissigt jobb till högt pris (aningen fler?) som folk som gör ett bra jobb till högt pris. Tar jag ett billigt alternativ finns ju chansen att jag blir positivt överraskad ;D.
 
Help with kayaks

As in any production there is going to always going to be some kayaks that somehow get sold that shouldn't be and while these kayaks did not come from us as they were bought from a land where they freight costs are lower and often moms also. I'd be happy to try and help just for the sake of keeping Prijon in good image.

In fact the kayaks are quite easy to straighten with a heat gun as I know the cause of the problem was due to cool air hitting one side after moulding, this is often not visable till a few weeks after all the stress in the plastic is released. The good news its memory is still there and when heated right should come back to shape. (Plastic moulding is not all that simple like many think) Hence it was released from the factory with out any sign of not being straight.

Prijon are aware of the problem.

Had the kayak been bought from us or one of our dealers you would have had the service you asked for sorry to say.

Feel free to call me after January when I am back in Sweden and I will help you best I can.

James / Kajaktiv.

här kommer mer "ögongodis" nu när jag ändå är igång.

köpte 2 st Prijon Seayak 520 HV i höstas. jag vill bara betona att dom är köpta utomlands (till 2/3 av priset i sverige) . INTE från kajaktiv i sverige. men dom ska ju ändå vara okej. så här ser den ena ut i botten,
snacka om att man blir irriterad!!

kollar man den platta delen av botten med en typ linjal, så är ena sidan helt plan och den adra konvex. klantigt!!!

kajaken svänger bra åt höger : )

jag har varit i kontakt med inköpsstället och skickade bilder och dom var till en början inte speciellt intresserade och kunde inte göra nåt. sen var jag i kontakt med fabriken och dom brydde sej inte nåt speciellt heller, först. men sen vet jag inte vad som hände. jag tror det va efter viss påtryckning från chefen på inköpsstället som det började hända saker. jag har ändå köpt rätt många kajaker där nu. så jag ska få 2 st nya, men inte förrän till våren när dom får hem kajaker i rätt färg. såååå...... vi får väl se vad som händer i april om jag blir av med dom här och om dom nya är bättre eller om det är lika illa med dom.
ja just ja. kajakerna ser ut som timglas åxå. dom är smalast på mitten. helt klart en slarvig förlängning av den kortare modellen. kolla bilden som är tagen längs med skrovsidan.
bilderna är tagna i extremt dåligt ljus och utan stativ så dom är ganska sopiga. men jag tror att det inte råder nåt tvivel om vad man ser på dom.

SÅ KOLLA NOGA VAD NI KÖPER REDAN I AFFÄREN! så slipper ni göra samma klantiga misstag som jag gjort. men man vill ju gärna tro att det man köper är okej och att även fabriken har kollat vad dom skickar iväg. men tydligen så skickar dom iväg vad som helst utan nån som helst koll.
 
Håller med till 100% om sjukvården kontra knän. Jag har själv försökt att få hjälp, men Fabbo Doktorn är omöjlig den fan! Det var redan klart INNAN jag klev in genom dörren att han skulle ge mig piller och sjukgymnastik, trots att båda knäskålarna är spräckta. I somras när det var som värst hade jag en toppnotering en natt , då jag måste gå upp 8 gånger på en natt för att sätta fart på mitt onda knä. Och vad har det här med kajaker att göra? Jo, det är ett helvete att komma i o ur plaskbaljan med det jä #%& la knä`t. Ni som har såna problem med plastiga , sneda Tyskbaljor, snickra ihop en i trä själv då, det gjorde jag, helnöjd.
 
Nöjd!

Är ju jävligt nöjd med våra yukon exp. Fjäsk? Ett av de bästa köp någonsin!
Men sjukvården suger fett! Har ont som fan så nu ska jag prova med wiskey!

Nu hoppas jag vi blir lika nöja med excursion, sonen vill paddla nu!!!! Han tjatar hela tiden!
Ska hämta den nästa helg, tänkte tälta i malingarna.

Jag tycker att vi har kiwimannen att tacka för det stora kajakintresset i sverige, tack james!

Nu får d va slut på possitiviteten i denna tråd! Nått mer å gnälla på???
 
Liknande trådar
Trådstartare Titel Forum Svar Datum
Kal-P-Dal Paddling och prylar Paddling allmänt 10
Strmbrg Jag eller mina prylar? Paddling allmänt 11
andremorgan Varför är baksida lår alltid spända när man roddar? Paddling allmänt 1
Stuffuts K2 vilken ska man välja? Paddling allmänt 13
Moga Vinterkajak - vad har man på händer, fötter, huvud? Paddling allmänt 12
hlager71_gmail.com Kläder surfski vad behöver man? Paddling allmänt 1
SeekOut Vart kan man paddla i vildmark 15 maj? Paddling allmänt 3
Blade06 Helt Ny Hemsida om Surfskipaddling - och hur man börjar... Paddling allmänt 0
bahlgren8 Packraft i Rogen om 1 vecka - vad bör man inte missa? Paddling allmänt 4
andre123 Hur tar man sig genom slussen i Stockholm? Paddling allmänt 7
DalecarliaBushcraft Vart kan man paddla till helgen? Paddling allmänt 5
Nicopia Var hittar man krokar? Paddling allmänt 6
henka111 Hur tätar man en Alu-kanadenssare som läcker i mitt skarven Paddling allmänt 4
Jörgen Larsson Var kan man köpa delbar kajak i Sverige eller Europa? Paddling allmänt 59
Ainon Att tänka på om man paddlar själv? Paddling allmänt 96
plenty1 "Man får vad man betalar för" eller? Paddling allmänt 31
Bootsy25 Fiskekajak el. liknande där man sitter mot varandra? Paddling allmänt 6
PeterTK Hur går man i/ur vid hög brygga? Paddling allmänt 8
Ferry Hur lastar man bäst 3 kajaker på ett takräcke? Paddling allmänt 20
Kal-P-Dal Hur fort simmar man i en torrdräkt? Paddling allmänt 60
Kal-P-Dal Hur mycket vatten behöver man per dag? Paddling allmänt 43
lkp317 Var hyr man kajak nu i Sthlm området? Paddling allmänt 4
Stuvarn Kan man ha för liten vinge? Paddling allmänt 17
Ace 374 Ja då ha man vält ! Paddling allmänt 6
jamo Hur långt orkar man simma i 7-gradigt vatten? Paddling allmänt 65
crilee Vart ska man köpa sin razor? Paddling allmänt 4
fraewu Hur man botar rädsla efter paddelolycka Paddling allmänt 6
sir Toby Hur länge överlever man i vatten? Paddling allmänt 4
jamo Var kan man köpa en färdig Pagaj? Paddling allmänt 9
kajakmicke Hur stretchar man efter paddling? Paddling allmänt 3
marot858 Vart hittar man estlandskajaker? Paddling allmänt 9
lellky Hur långt paddlar man? Paddling allmänt 4
Hederstedt Kan man paddla från mälaren till yngern? Paddling allmänt 5
stefanhum Hur köper man en Lendal paddel ? Paddling allmänt 3
Bertil Får man tälta i Nationalpark? Paddling allmänt 3
fswede Var kan man provpaddla Reval Viking Paddling allmänt 0
xtrem Törs man paddla..? Paddling allmänt 23
Zingo62a Var kan man köpa epoxy..... Paddling allmänt 3
oberg_niklas Hur långt in på säsongen kan man paddla med våtdräkt Paddling allmänt 7
Mr Ardbeg Då är man Paddling allmänt 5
Zingo62a Hur bör man sitta.... ?...*L* Paddling allmänt 3
salgo60 Webservice hur lång paddel man skall ha Paddling allmänt 3
Kajakob Utrustning till point65 XP, vad skall man tänka på? Paddling allmänt 12
tstevg Skall man verkligen Behöva köpa kartor & Sjökort Paddling allmänt 12
Stadan Hur får man tag i kapellväv? Paddling allmänt 9
Stefan Torstensson Hur håller man sig torr i sittbrunnen ??? Paddling allmänt 12
gullegubben Då var man igång igen då... Paddling allmänt 2
mbm Hur får man isär VKV paddel? Paddling allmänt 11
lazze Vilken tur att man har statistik! Paddling allmänt 0
kajakmicke Hur lossar man skäddan på Artisan? Paddling allmänt 0

Liknande trådar


Sova ute en natt i månaden

Anna och Anna har hittat det bästa ”lifehacket” någonsin – och upptäckt många naturreservat i sömnen.