Är glapp hype?

Palle_Z; sa:
Fika? Kan ni inte mötas på halva vägen? En giganternas skridskokamp från Askersund till Fjuk!
En skridskokamp skulle nog sluta med att Boe åkte i cirklar runt mig för att hålla värmen.



thureb; sa:
När öppnar Ruddalens inomhusisoval i höst?

Skulle man inte kunna ses ett större gäng en helg i Göteborg någon gång på hösten innan naturisarna och provköra varandras utrusningar och umgås.
Låter som en trevlig idé som jag gärna är med på. (För min del skulle jag föredra att testa på naturis, främst för att den är mer lik de verkliga förhållandena, men också för att min oförmåga till överstegsåkning inte skulle bli lika uppenbar. Fördelen med skrinnarbana är att man är säker på att få åkbar is och regnfritt.)
 
Svårt vara lika social på naturis

Fördelen med rundbana är att man kör några varv snackar byter kör några varv etc utan att kompisarna försvinner i fjärran.

Dessutom så var min tanke att köra off season så att man inte missar fin åkning samtidigt som man efter laborationens nya impulser skulle ha tid att mecka klart säsongen projekt innan naturisarna anländer.

Thure
 
Re: Svårt vara lika social på naturis

thureb; sa:
Fördelen med rundbana är att man kör några varv snackar byter kör några varv etc utan att kompisarna försvinner i fjärran.
Thure

Jag hajjar, då återstår bara frågan, vilken matsäck är bäst till rundbanan, eller har dom ett bra fik där?
 
Re: Re: Svårt vara lika social på naturis

boe skates; sa:
Jag hajjar, då återstår bara frågan, vilken matsäck är bäst till rundbanan, eller har dom ett bra fik där?
Kassan är kombinerad med "fik" om jag inte minns fel, jag tror inte att det är bra. Sortimentet är nog något i stil med kexchoklad, bananer och pulverkaffe.
 
Mosebacke monarki

boe skates; sa:
Det låter inte så där jättekul att testa pikar, ensamuppstigning och flytlägen på rundbana?

Nu är det snart vinter OS och vi får väl hoppas att SVT sänder en repris på Mosebacke monarki med ”VM i bortförklaringar”.

För er som inte är tillräckligt gamla för att ha upplevt Mosebacke monarki med ”VM i bortförklaringar” så hade bl.a. kylaggregatet till ishockeyplanen gått sönder så dom försökte spela ishockey där vattnet nådde någonstans upp till midjan.

Per Brune
 
boe skates; sa:
Det låter inte så där jättekul att testa pikar, ensamuppstigning och flytlägen på rundbana?

Detta diskuterades på en tur i helgen. Eftersom långfärdsskrinnarna numera är i majoritet i skridskoförbundet så borde det finnas möjlighet att arbeta fram ett antal förändringar på Ruddalsovalen, t ex en råk med varierbar bredd, en vak att testplurra i, ett skravelparti och ett snötäckt parti.

Tyvärr är fiket nog lite trist, däremot har GLSK haft soppkök där vid ett tillfälle. Man borde kunna ta med sig en Weber och sätta vid iskanten som man kan titta till då och då. Kanske vända flintasteken vart femte varv ungefär.

-Palle
[Ändrat av Palle_Z 2006-02-06 kl 15:09]
 
Palle_Z; sa:
boe skates; sa:
Det låter inte så där jättekul att testa pikar, ensamuppstigning och flytlägen på rundbana?

Detta diskuterades på en tur i helgen. Eftersom långfärdsskrinnarna numera är i majoritet i skridskoförbundet så borde det finnas möjlighet att arbeta fram ett antal förändringar på Ruddalsovalen, t ex en råk med varierbar bredd, en vak att testplurra i, ett skravelparti och ett snötäckt parti.


-Palle

Och lite dolda längsgående sprickor så jag kan öva att vurpa lite mer och utan att slå mig.
http://www.utsidan.se/vb_forum/showthread.php?threadid=36326

Per
 
Palle_Z; sa:
Tyvärr är fiket nog lite trist, däremot har GLSK haft soppkök där vid ett tillfälle. Man borde kunna ta med sig en Weber och sätta vid iskanten som man kan titta till då och då. Kanske vända flintasteken vart femte varv ungefär.
Jag har hört ryktas om att Per Brune har ett och annat spritkök hemma i källaren. Dessutom har han ett kökförkläde i Tyvek! Bra kvalifikaitoner för att bli den som står för maten :)
 
kr-val; sa:
Palle_Z; sa:
Tyvärr är fiket nog lite trist, däremot har GLSK haft soppkök där vid ett tillfälle. Man borde kunna ta med sig en Weber och sätta vid iskanten som man kan titta till då och då. Kanske vända flintasteken vart femte varv ungefär.
Jag har hört ryktas om att Per Brune har ett och annat spritkök hemma i källaren. Dessutom har han ett kökförkläde i Tyvek! Bra kvalifikaitoner för att bli den som står för maten :)

Nästan rätt
Mina kök är hårdvaluta http://home.swipnet.se/brune/kok.html och ligger ej i källaren, utan har står på hedersplatser i bostaden, och lämnar ej bostaden förutom vid speciella tillfällen som träffar för samlare.

Och jag letar fortfarande efter krokar http://www.utsidan.se/vb_forum/showthread.php?threadid=35886 för att göra mitt Tvvek förkläde klart. Jag vill inte börja dissekera egentillverkade eller dyra saker för en liten kroks skull.

I brist på bild på förklädet i Tyvek Hjälmaren (kommer kanske senare) så finns det sedan i lördags en bild på min kastlineficka sydd av en annan Tyvek karta. (Syns lite dåligt på bilden för ett otränat öga. Använd förstorad bild).

http://liv.skridsko.net/bild/bild-v.asp?ID=20155


Per
 
Liknande trådar
Trådstartare Titel Forum Svar Datum
Cuba Cola Är dom helt fel??? Längden.. Långfärdskridsko 7
thureb Vad är viktigt för issäkerhet hos långfärdsåkare Långfärdskridsko 26
Wibrån Vad är detta...? Långfärdskridsko 14
torpet Vad är nu detta? Långfärdskridsko 0
Jörgen Larsson Är skridskor med lös häl att rekommendera? Långfärdskridsko 19
olofh kolfibern är här Långfärdskridsko 1
Ehrsa Varför är Vätterns isar så blåa/turkosa? Långfärdskridsko 8
torpet Vad tycker ni som är vana vid västkustis om detta? Långfärdskridsko 16
the_tnt [Off Topic] Is är förrädiskt på flera vis Långfärdskridsko 1
ingeback Is är färskvara Långfärdskridsko 2
johan.dahlstrom Total nybörjare – Vad i utrustningsväg är 100% nödvändigt? Långfärdskridsko 38
L.A. hur är lundhags cruise? Långfärdskridsko 1
Karin H. Varför är isen hal? Långfärdskridsko 1
ulfhe Varför är isen hal? Långfärdskridsko 9
Mezzner Än en gång; hur angeläget är det med sidojustering? Långfärdskridsko 6
ingeback Det är mänskligt att glömma - men det kan få... Långfärdskridsko 25
dreamteam Nybörjare på skridskoåkning (jo det är sant) Långfärdskridsko 5
partyfrasse Vad är det för fel på Pikmakarns skridskor? Långfärdskridsko 10
pby Är grenrem en bra säkerhetsdetalj? Långfärdskridsko 39
dabac Isen är mosig - när sopas vägarna? Långfärdskridsko 12
BKC Hur lös är lös häl? Långfärdskridsko 15
Stadan Är du under 40 år och vill bli medlem i SSSK? Långfärdskridsko 33
thureb Vilken säkerhetsutrusning är viktigast. Långfärdskridsko 11
Fjärdebrunn Vädret - är det bara att lägga ner? Långfärdskridsko 10
sandwichman Är Lundhags Multiskate bra? Långfärdskridsko 3
RobRoc Vilken bindning är att föredra? Långfärdskridsko 6
Rajjan Vikingarännets resultatlistor är uppe Långfärdskridsko 3
jens w Är en Zandstra CC-Blade värd 1400kr? Långfärdskridsko 10
jocke20 Är SNS bindning verkligen bra? Långfärdskridsko 21
josohl Hur långa är lagom långa skridskor? Långfärdskridsko 7
pekvirk Skålslipning är helt ok. Långfärdskridsko 0
mfaldt När och var är det samling för nästa skridskotur? Långfärdskridsko 4
BIF Hur är långtarmen? Långfärdskridsko 1
Är Haglöfs Thule något att ha? Långfärdskridsko 3
clindh Vikingarännet är inställt Långfärdskridsko 0
Double Push, Nu kanske jag är ute på hal is men... Långfärdskridsko 2
Vad är skredstång för nå't? Långfärdskridsko 0
torpet Lite om fast häl, lös häl och 'glapp' Långfärdskridsko 1
Anders.Appelqvist Glapp, Lundhags duo som grundämne... Långfärdskridsko 3
Palle_Z Glapp Generation 6 Långfärdskridsko 10
boe skates Glapp Generation 5 Carbo Långfärdskridsko 61

Liknande trådar


Sova ute en natt i månaden

Anna och Anna har hittat det bästa ”lifehacket” någonsin – och upptäckt många naturreservat i sömnen.