Paddlare för USA och freden

Status
Ej öppen för ytterligare svar.
dexecupen; sa:
Haha. USA´s rätt till fred?! Vad betyder det liksom?
Du kanske menar USA´s rätt till oljan?
Låter som någon blivit hjärntvättad av skrattande amerikanska atleter med mycket muskelMASSA.

/ola

E du helt obildad, alla vet ju att Bushen har sagt att oljan inte har någon betydelse.. Den verkliga hemliga agendan är att sanden på KeyWest börjar bli förstörd av sololja så USA kommer att invadera Irak för sanden inte oljan!!

[obs. jag tror att jag var lätt ironisk men det kan väl Håkan avgöra ;) ]
 
FJS90/91; sa:
[obs. jag tror att jag var lätt ironisk men det kan väl Håkan avgöra ;) ]

Jag trodde inte att du hade förmågan att vara ironisk. Menar du att det även finns andra inlägg med ironiska anspelningar? Isf har jag fullständig missförstått dig Patric!

/Håkan
 
Bästa sättet

Fibbe; sa:
Och så blev det lustigkurrarnas julafton av hela tråden ännu en gång.....Jag menar allvar!

Är inte det bästa sättet att bemöta en pajas som Articat?

Kalle

(Jag måste konstatera att få lyckas provocera på ett lika plumpt och anitintelektuellt sätt som Articat. Är det medvetet månne, eller bara genuint?)
 
Fibbe; sa:
Och så blev det lustigkurrarnas julafton av hela tråden ännu en gång.....Jag menar allvar!

Ursäkta, men hur ska man kunna ta ett sånt inlägg (Articats) på allvar?

1. USAs rätt till fred... genom att anfalla andra länder... (Om man överför det på vardagslivet så borde man ju gå ut och spöa nån 4-åring, man vet ju inte han kanske kommer råna mig om 12 år)
2. Paddla till stöd för USA... nå, det är ju en kraftfull markering... (Tänk dig 7 kajaker i Stockholms Ström, regn, +2, blåst och de få människor som ser kajakerna undrar vad det är för tokstollar som är ute och paddlar en sån dag)

Hela påståendet andas naivitet. Det bara tolkas som ett skämt.

/Håkan - lustigkurre
 
Det kanske är det som är problemet.. Sadam och Bush e som två tummar i en röv, jag vet inte ens vem som är värst.. Problemet är att det är på gränsen till skrattretande att sådana här människor styr världen.. Titta på på Israel som väljer krigsförbrytare och mördare till stadschefer på löpande band.. Hela världen är som ett jävla tivoli. Man funderar ju nästan att ta killen med skyddsrummen på allvart och gräva ner sig i en 20-30år.. I vilket fall som helst så tänker jag inte paddla med nån töffe som vill paddla för "the united stats of bluff"..
 
Eftersom detta är en politisk fråga,

så borde den kanske diskuteras någon annanstans... Men jag tycker Articat har fått onödigt på pälsen - och skulle gärna samtidigt vilja ha förklarat för mig hur motståndarna mot krig i Irak tänker.


Ungefärliga fakta:

Världens olja räcker för åtminstone 40 år till och Saddam lär inte leva mer än högst sådär 20 till. Olja kan alltså inte vara svaret på varför ett ingrepp är nödvändigt.

Saddam för inte krig JUST nu, men har startat krig mot Iran och Kuwait tidigare, samt roat sig med lite inhemsk utrotning. De verkliga dödssiffrorna är inte kända, men enligt den ansedda tidsskriften Time, kan man gissa att han är ansvarig för knappt 2 miljoner människors död. En del (kurder och iranier) dödades med hjälp av kemiska vapen. Han har också tagit livet av en del nära släktingar, vilket inte tyder på någon medkänsla direkt.

Enligt FN:s vapeninspektörer är det ställt utom allt rimligt tvivel att gossen gjort åtskilliga ansträngningar att producera även kärnvapen. Vissa av vapeninspektörerna ansåg att han var 3-6 månader ifrån ett kärnvapen 1991. Det är heller ingen som helst tvekan att det inte går att redogöra för tusentals kemiska vapen som Irak en gång ägt och att Irak gjort allt för att försvåra att ta reda på var de tagit vägen. Fortfarande efter 12 år så anser Hans Blixt (som inte vill ha ett krig) att de fortfarande inte har förstått allvaret med FN:s resolutioner och därför inte samarbetar så väl som de borde.

Det torde väl vara synnerligen svårt att hävda att denne man endast vill ha massförstörelsevapen för skojs skull (och inte kan tänka sig att använda dem). Ändå påstår "fredsvännerna" att han skall få fortsätta att utveckla dessa vapen utan att någon sätter stopp för det. Och påstå nu inte att FN kommer att göra det -för de har bevisligen misslyckats i 12 år och skulle inte vara i Irak nu om inte USA hade klargjort att nu får det vara nog. Tyvärr så har FN som policy att även ge brutala diktaturer medlemskap för att de skall påverkas av oss andra (en fin tanke, men...), ty det leder också till att det finns länder i säkerhetsrådet som gör allt som går för att stoppa eventuella åtgärder mot den typen av länder (läs Kina som har ett synnerligen hårdhänt styre i det ockuperade Tibet).

Så vore det inte så långt till Stockholm - och den isiga strömmen - så skulle Articat definitivt få med mig på en demostration för freden (inte USA:s utan för de länder som inte vill angripas av dårar med massförstörelsevapen). För mig är det en skam att vi européer inte vill bidra till att stoppa krigshetsare.
 
Re: Eftersom detta är en politisk fråga,

Duracellkaninen; sa:
Ungefärliga fakta:

Världens olja räcker för åtminstone 40 år till och Saddam lär inte leva mer än högst sådär 20 till. Olja kan alltså inte vara svaret på varför ett ingrepp är nödvändigt.

Enligt en dokumentär om energiproblemen så hävdade forskarna att vi inte tagit upp en bråkdel av de befintliga oljemängderna, de käller vi arbetar på nu skulle väl räcka ca: 40år till.. Några av forskarna hävdade att vi långt innan oljan var slut skulle hittat alternativa energi/drivmedelskällor..

Jag har ingen aning om vad som är sant..
 
Status
Ej öppen för ytterligare svar.
Liknande trådar
Trådstartare Titel Forum Svar Datum
MajaEve Surfski/motionskajak liten och lätt paddlare? Paddling allmänt 2
eyck Intressant liten vattenjet för paddlare Paddling allmänt 12
Neonz Havskajak köpråd 'lång paddlare' Paddling allmänt 23
Ballderrot Kajaktips till köpsugen 2 meter lång paddlare... Paddling allmänt 15
rvqrat Paddlare till Åre Extreme Challenge sökes (akut) Paddling allmänt 1
Mikael Svartsö Köp av kajak för förstagångs paddlare? Paddling allmänt 5
MFDN Välja kajak för mindre paddlare? Paddling allmänt 36
Matte83 Paddlare räddad på ö. Paddling allmänt 62
JohanC Sökes: Storbystade paddlare Paddling allmänt 11
thureb Två paddlare på Svalbard anfölls av isbjörn Paddling allmänt 20
lejnad Erfarna paddlare - se hit! Paddling allmänt 5
snowhound Små kajaker till "stora" paddlare? Paddling allmänt 8
Paddla.se Antal paddlare i Sverige? Paddling allmänt 27
annagundemark Söker dig paddlare, som paddlar kajaken "Crunch", norröver Paddling allmänt 0
Elkie Blå Band-paddlare försvunnen....! Paddling allmänt 43
NorthernLight Hjälp välja kajak för liten paddlare Paddling allmänt 34
osterake försvunnen paddlare Paddling allmänt 1
Rindmyr Kajak för långa paddlare!? Paddling allmänt 22
Erik Barkefors Olika typer av paddlare Paddling allmänt 30
petski Inte så kul för en paddlare Paddling allmänt 1
Janneos HBB paddlare 2007 Paddling allmänt 1
Mike C Frågor till HBB paddlare Paddling allmänt 10
Brune 2st HBB paddlare framme Paddling allmänt 0
Rogerj paddlare kring Westervik! Paddling allmänt 0
Rogerj paddlare i härnösands trakten. Paddling allmänt 0
toblotron Bra matrecept för paddlare? Paddling allmänt 0
kajakmicke paddlare = miljöbelastning? Paddling allmänt 22
flajjer Avgift för paddlare Paddling allmänt 40
Öbacka Shorts och tröjor för paddlare Paddling allmänt 7
mattias_altin Efterlysning Feathercraft-paddlare Paddling allmänt 0
PS-VKF Tre lyckliga HBB-paddlare har nått Haparanda Paddling allmänt 2
kajakmicke paddlare druknade Paddling allmänt 7
bombom Paddlare sökes - för ÅEC Paddling allmänt 1
Forest Svår kajak eller dålig paddlare? Paddling allmänt 5
Kalle E Udda paddling, och paddlare Paddling allmänt 3
S/Y Norden Sveriges snabbaste paddlare Paddling allmänt 10
Fischer Träffa andra paddlare irl! Paddling allmänt 2
Stadan Paddlare = bajsare? Paddling allmänt 21
tomas77 Paddlare sökes Paddling allmänt 1
ew Paddlare på vintern ... Paddling allmänt 16
SES Kamera för paddlare Paddling allmänt 11
Fischer Bok om HBB av HBB-paddlare Paddling allmänt 0
Klubb / Paddlare i Gävle Paddling allmänt 1
The_Lost_Cyclist Tips på paddelforum med fokus på Kanada/USA Paddling allmänt 2
Brune Thule kajakhåller bara för USA markanden? Paddling allmänt 13
Cassie Kajakgrejjor från USA Paddling allmänt 2
Hutt Nya filmklipp, Kayak USA Paddling allmänt 0
Fibbe Stoppa USA-imperialismen Paddling allmänt 16
niilo ASKR "trip report" från USA Paddling allmänt 0

Liknande trådar


Sova ute en natt i månaden

Anna och Anna har hittat det bästa ”lifehacket” någonsin – och upptäckt många naturreservat i sömnen.