Dålig uppdatering av Utsidan...!?

Guest

Gäst
Halloj!

Jag har inte varit så aktiv här på Utsidan den senaste tiden. Jag har tittat in på forumet ibland för att se om nya inlägg har gjorts. Det kommer in några nya diskussioner och en hel del verkar läsa dem.

MEN..hur är det egentligen med artiklar och övrig information på "Paddlingssidorna"? Det känns som om det är samma gamla artiklar som har legat kvar i evigheter. Tittade dessutom under "Nyheter" och ser då att Magnus Fischer nu kommit hem från sitt långa kajakäventyr. Problemet är bara att den nyheten är 7 månader gammal...

Det är heller inget kul att kolla in det "nya" kajakgalleriet. Dem bilderna såg jag också för ett halvår sedan! Men men..jag vet att det är lågsässong och allt det där...men ändå..borde det inte vara mer up-to-date på en så pass intressant sida som Utsidan..!?

Nu har jag gnällt färdigt för idag.. :). Hade varit intressant att höra era synpunkter på Utsidans paddlingssidor..


Mvh
Jonas
 

ulindh

Forumvärd
Visst är det som du säger

Ja Jonas, visst är det så, men vi som jobbar med Utsidan idag gör det på vår fritid. Tiden räcker tyvärr inte till att uppdatera alla sidor och avdelningar längre. Artiklar mm kan vi inte längre köpa in. Vi hoppas det ska bli ändring på detta i framtiden, och vi funderar på en lösning kring problemet.
 

Guest

Gäst
Jag förstår naturligtvis att det kan vara svårt att vara just up-to-date jämt och ständigt om Utsidan sköts på fritiden. Jag ser dock att det har kommit upp någon ny artikel..som tex den om vinterpaddling.

Det viktigaste är förstås att det finns ett "levande" forum där man kan möta andra paddelintresserade. Forumet för paddlare verkar vara hyfsat välbesökt..iallafall om man tittar på antalet som läser inlägg. Men personligen skulle jag uppskatta reportage, bilder från kajakturer, presentation av nya kajakmodeller för året etc.

Kanske är det så att jag är bortskämd i och med mitt medlemsskap på fotosidan.se. Den bedrivs också, vad jag förstår, på fritiden..men är mycket levande och känns up-to-date.

Men ändå..ni ska ha all heder av att hålla igång sidan iallafall. Den är ju helt klart bättre än ingenting alls.. :)

Mvh
Jonas
 
Skriv själv

Mitt förslag är att du försöker skriva en artikel själv och e-postar den till utsidan så att de kan lägga ut den. Vi kan alla hjälpa till att göra utsidan bättre.

/Mathias
 

Guest

Gäst
Jo..jag förstod att "den" skulle komma...

Jag förstår inte varför man inte ska kunna diskutera en sak utan att det ska komma ett sådant omoget svar!?
Det är väl klart att vi alla paddelintresserade har del i att få sidan att fungera. Det är precis därför jag är intresserad av att ta upp just den här saken till diskussion...

Mvh
Jonas
 
Varför inte börja med att bli medlem?? Ger ju en slant, som kanske i framtiden kan användas till att göra utsidan mer up-to-date..

"Jag förstår inte varför man inte ska kunna diskutera en sak utan att det ska komma ett sådant omoget svar!?"

ehhh...??
 

Guest

Gäst
Jaha..jag trodde att jag redan var medlem på utsidan...!? Skumt... Kanske du menar någon slags betalande medlem..!?

"Omoget svar"...jo det tycker jag är när man skapar ett inlägg om Utsidan och undrar hur andra ser på det här med uppdateringen av densamma..och då får till svar att "du kan ju själv skriva en artikel och skicka in.." eller..att "du kan ju börja med att bli medlem.."

Jag får väl tolka era svar som att ni är helt nöjda med uppdateringen av paddlingssidorna då antar jag. Så på sätt och vis har jag iallafall fått en reaktion på hur ni ser på saken..

Mvh
Jonas
 
Omoget svar

Jag ber om ursäkt ifall mitt svar var "omoget". Jag står dock kvar vid min ståndpunkt att vi alla kan hjälpa till att göra utsidan till en ännu bättre site. Om fler skrev recensioner, berättelser, la upp foton mm skulle det bli ännu bättre. Utsidan ska vara mer än bara ett diskussionsforum.
 

Guest

Gäst
Mathias..

Du ska hålla fast vid det du sa. För precis som du påpekar så är det alla vi tillsammans som måste hjälpas åt för att Utsidan ska bli en "levande" sida.
Jag håller med dig och tycker (om man har något att bidra med) att man kan förse "redaktionen" med material.

Jag förstår din reaktion, men hade önskat ett mer nyanserat svar än bara ett direkt personligt påhopp på mig bara för att jag råkade vara den som drog igång tråden. Av din "glada gubbe" --> :) att döma så skrev du det lite med glimten i ögat. Så..du behöver inte be om ursäkt - du är redan förlåten!

Mvh
JP
 
omoget om paddling

Synd att en bra tråd urartar till att bli en diskussion om inläggen istället för om själva frågan.
Till Forstheim säger jag att det märks att du inte varit aktiv på ett tag, för här har pågått en animerad diskussion om stödmedlemskap under våren. Den som har en stjärna bredvid namnet är stödmedlem. Titta i rutan längst upp till vänster på förstasidan.
Angående artiklar. Jag tycker också att det är kul att läsa om andras äventyr mm. Det är ju bara så att många har egna hemsidor som dom skriver på. Vet ej om det är lämpligt att dubblera artiklarna. Själv håller jag på med en liten receptsamling. Skulle gärna lägga in den på Utsidan, men samtidigt tycker jag att det är Friluftsfrämjandets egendom eftersom den tillkommit i en sådan grupp. Kan jag då lägga ut den på båda ställena?
En annan användbar grej är ju länkregistret på Utsidan. Där finns ju massor av läsvärda artiklar, ibland lite för mycket och lite för perifert. Själv skriver jag på sidan http://www.frilufts.se/marsta-sigtuna men skickar oftast en länk till Utsidan. Det medför också att det största antalet besökare på hemsidan kommer från just Utsidan (undantaget skridskoinformationen). På det här sättet sparas också en massa utrymme på Utsidan. Man kan titta på statistiken för länkarna på Utsidan. En av mina paddelartiklar har besökts av 300 personer på drygt ett år!
Men skriv gärna och berätta om era utfärder. Tyvärr är det ju långtifrån alla som kan göra ens ett vanligt html-dokument i något enkelt program, så det är inte så lätt att säga skriv själv!
 

Liknande trådar


Sova ute en natt i månaden

Anna och Anna har hittat det bästa ”lifehacket” någonsin – och upptäckt många naturreservat i sömnen.