Artisan Millennium

Guest

Gäst
Jag skulle behöva era åsikter om Kajak Sports Artisan Millenniums egenskaper. Både bra och dåliga.

Är det någon som varit i Finland och köpt en direkt på plats?

En annan sak jag undrar över är om ni vet om det kommer bli några ändringar på modellen inför 2002?

Mvh
Jonas
 
Det enda negativa jag har hört om Artisan Millennium är att sitsen inte är bekväm. Detta är dock lätt avhjälpt genom att byta sitsen (skruvfastsättning). Antagligen går det att få valbar sits inmonterad direkt på en ny kajak om du bara tar kontakt med tillverkaren.
I övrigt har jag bara hört lovord om Artisan Millennium .
 
Artisan Millenium

Vi har haft två "Millen" i familjen nu under två somrar och gjort både längre och kortare turer. Jag är 187/95 och min fru 175/normalvikt. Vi hade båda problem med standardsitsen av storlek M; värk och domning i benen. Efter det vi bytte till större sits (L) har vi verkligen ingenting att anmärka. Lättpaddlad och lättpackad med tillräckligt stora och ändå helt (luft)täta luckor. Att den dessutom har snygga linjer stör ju inte.
Den enda nyheten jag känner till för nästa år är att Kajaksport kommer att ha ett nytt uppfällbart roder som alltså kan fällas upp på däck i st. f. att hänga rakt bakåt. En välkommen nyhet för vänner av roder. Man behöver inte avmontera rodret för transporter vilket man nu måste göra.
 

Liknande trådar


Sova ute en natt i månaden

Anna och Anna har hittat det bästa ”lifehacket” någonsin – och upptäckt många naturreservat i sömnen.