Notiser

Reskompis Sällskap på resan

Svara

Ämnesverktyg Betygsätt ämne Visningsalternativ
Gammal 2018-06-12, 19:18
VaratOchStigen VaratOchStigen är inte uppkopplad

fråga Västergötland

Jag har tidigare erfarenhet men det här är första gången som jag ser mig själv som ansvarig för att genomföra en vandring helt själv om så krävs, tillsammans med min lilla och mycket snälla pudel (som alla med ett hjärta älskar, kan jag tillägga). Jag har redan förberett mig och det mesta är klappat och klart.

Främst är jag intresserad av Västergötland och Västsverige och det finns ett antal mycket spektakulära leder att välja mellan.

Men jag vet att jag kommer att känna mig ensam därute, helt utan någon annan människa att tala med. Det kommer också att uppstå situationer ganska ofta där det krävs mer arbete och tid för att proviantera och utföra andra sysslor själv, jämfört med om man är två. Hunden hör faktiskt till de omständigheter som förvärrar detta pga samhällets och butikers intolerans mot hundar.

Formatet jag tänker mig är 7-10 dagar, och då inte nödvändigtvis med vandring varje dag, utan ibland kanske det är skönt att ha en dag för att njuta av omgivningarna utan att vandra, att vila, och så vidare.

Du kan vara kvinna eller man. Jag är man. Juli är tiden då det händer.

Du bör ha erfarenhet och ju mindre erfarenhet du har desto viktigare är det att du är beredd att göra uppoffringar. Jag vill inte slösa tid på sällskap som funderar på att åka hem första morgonen, t ex, eller som är beroende av internet och telefoni och som inte kan njuta av vandringen utan IKT.

Jag måste erkänna att jag över huvud taget är skeptisk till att hitta vandringssyskon via internet men jag gör ett försök.
Svara med citat
Svara

Ämnesverktyg
Visningsalternativ Betygsätt det här ämnet
Betygsätt det här ämnet:

Regler för att posta
Du får inte posta nya ämnen
Du får inte posta svar
Du får inte posta bifogade filer
Du får inte redigera dina inlägg

BB-kod är
Smilies är
[IMG]-kod är
HTML-kod är

Alla tider är GMT +1. Klockan är nu 20:56.