GPSmap60 vs 62 ??

Hej därute i vårt avlånga land...

någon som kan hjälpa mig lite...ska köpa mig en ny gps, och har kikat på garmins 60 csx eller 62 st. Men har läst en del om problem med den nya 62an....Erfarenheter någon ??
Ska mest använda den för fjäll och skogsvandringar...
 
Inga erfarenheter men 62:an är jag sugen på när det kommer en modell med hundhalsband som Astro. Verkar dock väldigt smutt at kunna titta på satellitbilder istället för "bara" karta.
 
Inga erfarenheter men 62:an är jag sugen på när det kommer en modell med hundhalsband som Astro. Verkar dock väldigt smutt at kunna titta på satellitbilder istället för "bara" karta.

Jeg har en 62st (bytte inn en 60CSx) og synes ikke at satelittbildene er verd opdateringen. Satelitbildene har dårlig oppløsning –*selv i "high quality" – og legger du store filer inn, blir apparatet trøgt.

Derimot er 62-an bra med topokort og nye menuer. Den er snabbare/smidigere i brug og har en del små forbedringer som jeg synes gjør den verd de ekstra penger.

Morten B
 
Alla 62or har knarrljud. Jag har en själv som knarrar och pratade med Garmin på FAD2010 och även deras skyltexemplar knarrade. Som redan avslöjats på otaliga platser på nätet är det helt naturligt och ingår i skyddet för den. Det är en upphängning mellan själva skalet och det mer ömtåliga innehållet. Alltså inget att vara rädd för.

Min 62s har redan mött regn, snö och otaliga incidenter av olämplig behandling i skog och klippa. Inga som helst problem än så länge. Jag är helnöjd.

När jag glömde på 62st på FAD2010 så tänkte jag så här; hade jag inte brytt mig alls om pengar hade jag köpt den istället för den är mycket snyggare i helsvart. Men som tidigare inlägg, 62s med minneskort med friluftskartan på är bättre men det klarar 62st också så tycker man inte prisskillnaden är speciellt viktig så kör på st, den ÄR snyggare.
 
Jeg har en 62st (bytte inn en 60CSx) og synes ikke at satelittbildene er verd opdateringen. Satelitbildene har dårlig oppløsning –*selv i "high quality" – og legger du store filer inn, blir apparatet trøgt.
Det är ju möjligheten att lägga in vilken kartbild som helst som är det stora lyftet. Scannad orienteringskarta, gammal scannad gröna karta med handskrivna markeringar, översiktkartor du hittar på internet, hitta.se utklipp osv... Köpa dåliga satelitbilder från Garmin skulle jag aldrig göra.
 
Kan man köpa vanliga 62 och sen föra över frilufskarta v2 från datan till den eller får man nöja sig med basic maps då eller köpa 62s för att få kartan på ett microSD kort?
 
Liknande trådar
Trådstartare Titel Forum Svar Datum
Martin O Drivkabel Garmin Gpsmap60 mm. Navigering 2
bjorna2 Spårdata gpsmap60 Navigering 17
jojo_sthlm Tillbehör till GPSMAP60 ?? Navigering 6

Liknande trådar


Glöm allt du lärt dig om vandringsskor

Sneakers och löparskor kan vara bekväma för enklare promenader, men de är inte designade för de utmaningar som vandring kan erbjuda. Ojämn terräng, ...