silverjoner - nej tack!

Självklart, och det är också min poäng: om vi använder det till fjanterier kan vi kanske inte använda det till livsviktiga saker.
Det gäller ju även antibiotika: om vi ber läkaren skriva ut antibiotika för att halsflussen ska gå över på tre dagar istället för fem så kommer antibiotikan inte funka för att rädda liv i framtiden.

Vi är fortfarande tagna som gisslan av 50-talets hygienhysteri. Visst har den gjort nytta för folkhälsan i 50 år, men nu är det dags att vi slutar slaska på kemikalier som inte behövs.

Själv lackerar jag till exempel inte mina armhålor med aluminiumsalt varje dag eftersom jag tycker att det funkar lika bra med vatten. Dessutom har jag märkt att diskmaskinen oftast diskar rent utan diskmedel, på kortaste programmet.

Men hur är det med klor? Jag gillar när min lägenhet luktar ungersk simhall. Det kan väl ändå inte vara skadligt för naturen?
 
Men hur är det med klor? Jag gillar när min lägenhet luktar ungersk simhall. Det kan väl ändå inte vara skadligt för naturen?

Det finns inget fräschare än doften av avlopp blandat med starkt rengöringsmedel, det vet ju alla som har varit utomlands.

Klor är ju ett helt naturligt ämne, och alltså är det bra.
Wikipedia skriver så här: "Klorföreningar är vanliga i naturen och livsviktiga för nästan alla livsformer, däribland människan".
 

Glöm allt du lärt dig om vandringsskor

Sneakers och löparskor kan vara bekväma för enklare promenader, men de är inte designade för de utmaningar som vandring kan erbjuda. Ojämn terräng, ...