Är vi för dumma ?

Jag sa att jag inte ska inblanda mig mer, och det tänker jag verkligen inte göra. Som sagt skriver alla dessa på exakt samma sätt och det är just den sortens hån, förnekelse och vridnings-argumentation som jag ser här nu. Därför tänker jag bara besvara en liten del och därför visa hur denna personen har fel och har vridigt mina och andras uttal.

Jag skall förtydliga det där med att vi inte är först med att orsaka världsundergångar med miljöförstöring, vilket några forummedlemmar tydligen inte visste. Ett bra exempel är när cyanobakterierna började fotosyntetisera, och förgiftade luften med syre, som gjorde att de flesta av de då levande arterna, dvs bakterier och arker utan försvar mot denna giftiga gas, dog ut. Men det blev ju rätt bra ändå, och cyanobakterierna lever fortfarande.
Först det första är inte en bacill ett djur, den är inte tänkande, men den är en del av naturen. Naturen nyttjade på något sätt bacillens frodning och därför gjorde den endast vad den kunde göra. Föröka sig och utrotade därmed nästan allt av jordens övriga liv. Det var en helt naturlig utveckling.

Ifall jag får säga min egen åsikt så tror jag att naturen såg döden av alla andra bakterier som en nödvändig offring för att kunna sprida syre i luften och därmed utgöra möjligheten för mer advancerat liv.

Den oerhört lilla, minimala och obetydliga skillnaden här är att cyanobakterierna tänker precis lika lite som meteoriten som urtrotade dinosaurierna. Den gör bara vad den är programmerad till eller vad den kan.

Människan däremot vi kan bromsa och välja att flyga runt jorden. Det har skett flera massdödar. Bakterierna, gasutsläpp innan dinosaurierna, men alla har varit naturliga. Meteoriten var, för oss, en lycklig onaturlig olycka. Olycka, just därför att den inte kunde undvikas och ej var meningen. Skillnaden är att den massdöd som sker nu är planerad av ett djur, som kan undvika det, men verkar välja att inte göra det.

Som sagt, människan är helt unik, speciellt i vår totalt fria vilja och våra aktioner är hundraprocenting unika. De kan inte jämföras med någon eller någonting annat i världshistorien.


Jag säger det igen. Människor som Picea går ej att argumentera mot. De ser exakt vad de vill, och svarar till de här vridna eller fullständigt fiktiva fakta så att de får rätt. De går att bekämpa mun mot mun, men över sådana här forum får de en röst som de aldrig skulle haft annars.

Tack & hej.
 
Senast ändrad:
Massdöd...

Fem gånger hittills har sgs samtliga landdjur dött ut,meteoritnedslag och vulkanutbrott har varit orsak.Människan har varit förskonade sånär som på digerdöden som skördade en tredjedel av jordens befolkning,inga andra arter.Istider kommer och går.Människan är en slump,under andra betingelser hade det varit något annat.Klockan klämtar just nu för grodor/amfibier,massdöd.


peter
 
Senast ändrad:
Hittills har jag stått på den sida som media har basunerat ut - men när jag hör andra forskare som påstår annat så kan jag ej lägga dövörat till. Forskaren från Lund påstod att många ur FN´s klimatpanel var mer politiker än just forskare. Att de helt enkelt skulle vinna på - att påstå att deras länders öknar breder ut sig. Forskaren visade bilder på det motsatta - att just samtliga öknar inte alls breder ut sig.

Är det bara jag som blir skeptisk emot FN´s så kallade experter ? Tror knappast att professorer från Lund´s universitet skulle gå ut och påstå detta - om de inte var säkra. Men då kan man ju verkligen undra vem man ska tro på - någon utav dem har ju fel ?

Stor förvirring !
 
Ifall jag får säga min egen åsikt så tror jag att naturen såg döden av alla andra bakterier som en nödvändig offring för att kunna sprida syre i luften och därmed utgöra möjligheten för mer advancerat liv.

Evolutionen är planlös.

...människan är helt unik, speciellt i vår totalt fria vilja...

Du lever i en illusion, min vän! Hjärnan arbetar enligt sitt eget lilla program och låter oss bara ibland ta del av vad som redan beslutats, något som vi misstar för fri vilja.
 
Eftersom jag själv genom mitt arbete sysslar med att mäta långsiktiga jämviksamband av olika slag, och avvikelser från de sambanden, och alltid haft natur som största fritidsintresse, har jag även intreeserat mig länge för den temperaturstegring vi observerar.

De finns de som ser solens aktivitetscykler som den främsta orsaken till klimatförändringar. Just nu har vi den lägsta aktiviteten på länge, och förra året var väl globalt den kallaste på...
10 år? Om solens höga aktivitet sammanfallit med ökade utsläpp av koldioxid, då kanske det inte är lika självklart att det måste vara koldioxiden som är anledningen till temperaturstegringen. De närmaste åren borde vi få en temperatursänkning globalt om solhypotesen stämmer. Vi får se...
 
Evolutionen är planlös.
Evolutionen är evolution. Det kanske var dags för någonting mer än baciller och encelliga organismer, och då skedde det. Kanske var det bara en slump, jag tänker inte spekulera mer, för jag vet inte.
Du lever i en illusion, min vän! Hjärnan arbetar enligt sitt eget lilla program och låter oss bara ibland ta del av vad som redan beslutats, något som vi misstar för fri vilja.
Detta är lika mycket ett påstående som mitt. Ingen kan säga ifall du har rätt eller är helt ute och cyclar. Vad som ger mig lite besk smak i munnen är att du presenter det för mig som bevisat fakta. Gör inte det.
 
De finns de som ser solens aktivitetscykler som den främsta orsaken till klimatförändringar. Just nu har vi den lägsta aktiviteten på länge, och förra året var väl globalt den kallaste på...
10 år? Om solens höga aktivitet sammanfallit med ökade utsläpp av koldioxid, då kanske det inte är lika självklart att det måste vara koldioxiden som är anledningen till temperaturstegringen. De närmaste åren borde vi få en temperatursänkning globalt om solhypotesen stämmer. Vi får se...
Är benägen att hålla med dig, människan har storhetsvansinne, hon tror hon kan påverka klimatet !, bah !
Jorden behöver inte människan ett dugg för att klara sig, vi e ena jävla ufon som inte hör hemma här, näe, vi är programmerade att jämt ha dåligt samvete, det har blivit ngn slags religion med miljömedvetande, tänker på små barn som får lära sig att be till gud om förlåtelse för sina synder, långt innan de begått nåra...sjukt...
 
Hittills har jag stått på den sida som media har basunerat ut - men när jag hör andra forskare som påstår annat så kan jag ej lägga dövörat till. Forskaren från Lund påstod att många ur FN´s klimatpanel var mer politiker än just forskare. Att de helt enkelt skulle vinna på - att påstå att deras länders öknar breder ut sig. Forskaren visade bilder på det motsatta - att just samtliga öknar inte alls breder ut sig.

Är det bara jag som blir skeptisk emot FN´s så kallade experter ? Tror knappast att professorer från Lund´s universitet skulle gå ut och påstå detta - om de inte var säkra. Men då kan man ju verkligen undra vem man ska tro på - någon utav dem har ju fel ?

Stor förvirring !

Lite Coolt när du säger det. Och många som forskare som säger att det är vi som påverkar naturen är betalda av bilindustrin, oljeindustrin. Macdolnads sponsrade forskning som skulle visa att deras mat är klippt och skuren för barn.
Ta och googla en stund så hittar du en massa av dessa påståenden... sant eller inte ?

Fast ni som argumenterar om att kanske är det inte vi osv. till er vill jag säga fan vad fega ni är...Ni har inte en aning om vad som är sant ändå väljer ni den enkla vägen så slipper ni ändra på era liv.

Säg att ni skiter i vilket då talar ni sanning nu är ni bara ynkliga.
 
Är benägen att hålla med dig, människan har storhetsvansinne, hon tror hon kan påverka klimatet !, bah !
Jorden behöver inte människan ett dugg för att klara sig, vi e ena jävla ufon som inte hör hemma här, näe, vi är programmerade att jämt ha dåligt samvete, det har blivit ngn slags religion med miljömedvetande, tänker på små barn som får lära sig att be till gud om förlåtelse för sina synder, långt innan de begått nåra...sjukt...
För fan Peter. Ska du komma hit kan du väl åtminstonde försöka vara lite seriös och inte sprida ditt omogna skitsnack och sätt som du gör överallt annars.
1. Det är bevisat att vi kan påverka klimatet.
2. Jorden behöver inte människan för att klara sig. Inte vanligtvis, men den behöver människan för att klara sig från människan.
3. Typiskt skitsnack. Dåligt samvete? Jag mår inte det minsta illa över vad som sker, men jag vet vad som är rätt och jag följer därefter.
4. Självklart har miljötänkande blivit stort. Hur skulle det inte kunna bli stort? Frågan man bör ställa sig är ifall det är en negativ sak - vilket det inte är.
5. Du kan gärna upplysa oss om hur stort miljötänkande och "små barn som får läsa sig att be till gud om förlåtelse för sina synder. långt innan de begått nåra". Jag ser inte kopplingen till något.

Eller, är du kanske typen som faktiskt anser att man måste begå misstaget innan man lär sig? Jag kanske ser en koppling ifall du menar att de te x börjar kasta papper i pappersinsamlingen istället för att börja med att kasta det tillsammans med allt annat skräp. Återigen, vad är illa med detta? Ingenting.

Jag har försökt vara snäll, men nu säger jag som Betula. Ni är inget än ynkliga fegisar.

Nu sticker jag för gott, skriv och tyck vad ni vill.
 
Senast ändrad:
Var inne på Maxs hamburgerrestaurang för ett tag sedan, på menyn stod det hur mycket skit varje sak man köpte släppte ut, konstigt att det inte satt någon info om skitutsläpp på deras toa....
Ingen kan väl tycka att man går för långt ?, näe, människan är en jävul som alltid tar ett steg till i alla lägen...

Skrivet av Korsgaard :
För fan Peter. Ska du komma hit kan du väl åtminstonde försöka vara lite seriös och inte sprida ditt omogna skitsnack och sätt som du gör överallt annars.

Haa, ja ä seriös, ä inte du det ?
 
Skrivet av Korsgaard :
5. Du kan gärna upplysa oss om hur stort miljötänkande och "små barn som får läsa sig att be till gud om förlåtelse för sina synder. långt innan de begått nåra". Jag ser inte kopplingen till något.

Kopplingen är tex, en skolklass som sparat sedan ettan, loppis, bullbak, lotterier, insamlingar, pantflaskinsamlingar även helger, osv, för att kunna resa till Tivoli i Danmark i sexan, får i sexan sedan veta att lärarna "bestämt" att alla sparade pengar ska gå till miljöprojekt istället, snacka om att dyvla på barn samvete för vad andra ställt till före dom, obs det här jag beskrev är inte ovanligt !
Är innerligt trött på domedagsprofeterna som inte kan låta ens barn få en normal uppväxt, med lite roliga resor, som vi andra vuxna fått gjort, (och det vet barnen,) utan bara detta eviga tjatet om miljön hela tiden, inte konstigt att barnen mår dåligt nuförtiden...
 

Liknande trådar


Glöm allt du lärt dig om vandringsskor

Sneakers och löparskor kan vara bekväma för enklare promenader, men de är inte designade för de utmaningar som vandring kan erbjuda. Ojämn terräng, ...