Efter midsommarfirandet såg det ut så här !

skapelsens krona.. härligt..

har själv precis rensat dikena hemma, vi har en vandringsled precis utanför och de friluftsintresserade tycker att det är helt ok att släng aluminiumburkar, godispapper och annat med en biologisk nedbrytningstid på 200 000 år eller så rätt i diket.. det roliga är att alla som vandra ser ut som frilufsare men varenda jävla vecka får man städa efter grisarna.. dessutom går dom lösa mid sina oupfostrade hundar som ska pissa ner allt dom ser.. min smala lycka är när jag tar dom på bar gärning och skrämmer ett nytt rövhål till dom..
 
Lämna tillbaka kvarglömda ägodelar

PARTY PARTY! Tycker vi bestämmer Utsidan.se-träffar och partar skiten ur vindskydden så att ungdomarna håller sig ifrån dem ;)

// Jocke

Nä vi intallerar en webcam i ett närbeläget träd, identifiera och ger tillbaka det de glömde. Finns en helt underbar liten film om Köpenhamns kommun som kollat upp en kille i 25 år och nu gärna vill lämna tillbaka hans kvarglömda ägodelar. Kräver lite förståelse i danska dock.

http://www3.kk.dk/Service/By og Trafik/RenByNy/RenByKampagnen/Biografspot.aspx
 
Alltså okej om det är nerskräpat efter en landsväg. Då behöver bara feta Berta och Bertil veva ned rutan och kasta ut skiten men att orka sig ut i skogen för att sedan skräpa ner förstår jag inte.
 
Alltså okej om det är nerskräpat efter en landsväg. Då behöver bara feta Berta och Bertil veva ned rutan och kasta ut skiten men att orka sig ut i skogen för att sedan skräpa ner förstår jag inte.

Joo du har rätt, en sak som jag kan tycka positivt mitt i allt helvete, är att de söker sig ut i skogen, tänk om ngn tagit hand om dessa "ämnen" o förklarat hur man gör, så hade det inte sett ut så här...
Det fanns massa korvbröd kvar, grillkorv, ett oöppnat juicepkt, ketchup, senap, sill o potatis i vattenbrynet, fräscht !!!
Här kommer mera vackra bilder, vindskyddet ligger på Fagerön utmed sörmlandsleden, syd ost Katrineholm.
En otroligt vacker plats med sandstränder, dyksport brukar utövas i det klara vattnet, fina kanotvatten ä det ochså.
peter1959
 

Bilagor

  • PICT0043.jpg
    PICT0043.jpg
    87.3 KB · Visningar: 328
  • PICT0018.jpg
    PICT0018.jpg
    87.4 KB · Visningar: 298
  • PICT0016.jpg
    PICT0016.jpg
    92.9 KB · Visningar: 375
  • PICT0020.jpg
    PICT0020.jpg
    101.5 KB · Visningar: 318
  • PICT0021.jpg
    PICT0021.jpg
    90.8 KB · Visningar: 296
Senast ändrad:
peace and love festivalen i borlänge...

...bräcker vindskydden där med hästlängder...jag drabbas alltid av en enorm städlust när jag kommer till såna där ställen...alltså har jag alltid med mig påsar att samla skräp i...det vi alla kan göra är väl att hjälpas åt helt enkelt...vet en kajakuthyrare i stockholm som ger rabatt på urhyrningen mot att man samlar skräp...inget dumt initiativ...fram mer fler såna :) själv ska jag satsa på att göra festivalerna mindre skräpvidriga efter att ha städat efter 25000 personer i en vecka...här ska skräporganiseras!!!! keep fighting:)
kram anna
 
Har blivit lite äldre och lite elakare (och förmodligen pinsammare för framtida barn). Har numera börjat säga "Ursäkta, du tappade något" när folk bara lämnar skräpet där de känner för det. Vissa skäms och plockar upp, andra blånekar. Oftast förstår folk att de gjort fel. Men idioter är och förblir de!
 
något liknande gör jag...

...brukar plocka upp det skräpet som folk kastar...räcker fram det...eller går och slänger det i en papperskorg...alldeles obekymrat om vad andra tycker...pinsamt eller inte...det viktigaste är att man försöker...eller hur? *ler*...kram anna
 
Stannade till lite snabbt vid Sannabadet, Jönköping igår kväll vid halvnio-tiden. En familj (Såg ut att komma från mellanöstern, sydosteuropa eller så) började samla ihop sina prylar för hemfärd. En man tog en påse och samlade ihop allt skräp, inklusive fimpar! Funderade på att gå fram och berömma dem, men fegade ur.
På en skolutflyckt för många år sedan såg jag att en av tjejerna hade en reseaskkopp som var lite mindre än en snusdosa. På Strömstad-Sandefjordfärjan såg jag för någon vecka sedan fickaskkoppar som var som en 5-krona och ca 15mm tjocka.
Varför är inte sådana vanligare? Borde stå framme på disken hos alla som säljer cigaretter.
 
mm...

...det blir mycket fimpar att plocka när folk festar på dagislekplatser också...berömvärt att folk tar upp dem efter sig:) förresten är det ofta hårdare utomlands än i sverige att städa efter sig....tex i etiopien är platspåsar förbjudna...poliser gillar inte att se dem..vilket säger allt om konsekvenserna om man slänger nåt sånt i etiopien på marken...
kram anna
 
I Singapore såg jag en kvinna gå med handen kupad under sin cigarett 50 meter fram till en askkopp för att askan inte skulle hamna på gatan om den föll av.

Fin kontrast till fimpkastandet i sverige.
 

Sova ute en natt i månaden

Anna och Anna har hittat det bästa ”lifehacket” någonsin – och upptäckt många naturreservat i sömnen.