Köp inte silverjons-sandaler

Hur man kan vilja ha silver i sina kläder har jag aldrig förstått. Merinoull funkar bra om man inte vill lukta svett, tycker jag. Annars tror man kan pudra sig med arsenik. Om man är lite trött ibland kan ju arseniken också pigga upp, sägs det. När det gäller silver kanske det finns någon använding i sjukhusmiljö eller så. Men problemet med silver i avloppsslammet har ju glädjande nog minskat drastiskt de senaste 10 åren. Är det på grund av radikala åtgärder? Nej, det är digitalkameran som har frälst oss.

Mange
 
Vad gör Patagonia? Jo föreslår att underställ mm ska skickas tillbaka till tillverkaren och användas i framställning av nya. Hur himla miljövänligt är det jämfört mad att förbranna vid den lokala återvinningsstationen.

http://www.patagonia.com/web/eu/patagonia.go?assetid=9156

Annars så gör de kanske mycket bra men föreslå att folk ska skicka ett paket till Frankrike med en begagnad tröja är inte direkt miljövänligt tycker jag.
Läs hela texten...

2. Drop them off at the Patagonia Retail Store nearest you or at one of our Performance Baselayer Dealers – ideally, while you're running other errands, to reduce environmental impact.
 
Förstår fortfarande inte vitsen med att åka till sin lokala sportaffär och lämna in Patagonias kläder och skicka dem till Frankrike när man istället borde bränna dem så fort som möjligt och utvinna energin. Bättre att elda träningsklder än olja och istället använda oljan till att göra ny plast.

Träningskläder släpper för övrigt ut silverjoner vid varje tvätt och det är obra.
 
Liknande trådar

Liknande trådar


Sova ute en natt i månaden

Anna och Anna har hittat det bästa ”lifehacket” någonsin – och upptäckt många naturreservat i sömnen.