Varning för sliperi!

vi andra skulle kunna maila dom och påpeka att vi läst en massa negativt på nätet och undra hur seriösa dom är.. undrar vilken effekt det skulle bli?

på flashback körde dom över en städfirma i stockholm.. fullständigt, killen hade flera andra bolag som dom förföljde.. kanske skulle droppa det på flashback ^^
 
Jag har själv keramiska stål, flera diamantbrynen bl.a. från Fällkniven själva och har meckat med våtslippapper och musmatta och får ganska skarpt resultat. Lämnade ändå för första gången i livet in två Globalknivar från köket och min WM1:a på slipning (via jobbet så jag vet inte vilket sliperi i Sthlm som gjorde det). Knivarna blev ultravassa och kändes bättre än nya. Det där måste du få en ny kniv för - ge dig inte!

Höll på att hugga pekfingret av mig med min stora 27 cm kockkniv efter slipning så jag kan inte helt hålla med om att slöa knivar är det farligaste. Har dålig känsel från andra pekfingerleden och framåt sen dess :) Jag råkade bara dutta kniven mot huden och det gick i botten. En vanlig kniv hade inte gjort hål på huden.
 
Jag är skeptisk till att Konsumentombudsmannen/ ARN kommer att göra ett skit.
När jag anmälde Muhréns till ARN blev det avslag då Muhréns inte fick en andra chans att reparera det de gjort fel.

Hur gör man för att få tillbaka bortslipat gods från en kniv? Det är som att oklippa en häck eller ha sex baklänges för att få tillbaka oskulden? Det går inte.
De fick till slut göra ett andra försök att slipa om dem. De blev lite bättre men till slut fixade Fällkniven tillbaka rätt profil.
Min U2 ser fortfarande ut som morfars gamla bruksfällis och F1:an är väldigt "grov" då vinkeln blivit brantare.

Om man är ett sliperi känns det som att man MÅSTE veta vad man håller på med. Inte ens om du gått till Roy och Rogers bilservice hade de gjort det så illa. Skall man verkligen behöva fotografera av kniven, dokumentera eggvinklar osv. och få bilderna verifierade av Notarius Publicus innan man skickar iväg dem?
 
Jag tycker nog inte att du ens ska behöva bevisa att den inte såg ut sådär vid inlämning. En dum fattar ju när man jämför med originalet.
 
Jag är skeptisk till att Konsumentombudsmannen/ ARN kommer att göra ett skit.
När jag anmälde Muhréns till ARN blev det avslag då Muhréns inte fick en andra chans att reparera det de gjort fel.

Hur gör man för att få tillbaka bortslipat gods från en kniv? Det är som att oklippa en häck eller ha sex baklänges för att få tillbaka oskulden? Det går inte.
De fick till slut göra ett andra försök att slipa om dem. De blev lite bättre men till slut fixade Fällkniven tillbaka rätt profil.
Min U2 ser fortfarande ut som morfars gamla bruksfällis och F1:an är väldigt "grov" då vinkeln blivit brantare.

Om man är ett sliperi känns det som att man MÅSTE veta vad man håller på med. Inte ens om du gått till Roy och Rogers bilservice hade de gjort det så illa. Skall man verkligen behöva fotografera av kniven, dokumentera eggvinklar osv. och få bilderna verifierade av Notarius Publicus innan man skickar iväg dem?

De regler som Arn använder sig av och som bidrog till att du fick avslag är att man i första hand skall ge handlaren/företaget 1-2 chanser att rätta till felet. Arn skall användas när man hamnar i tvist med motparten.
Kanske tolkade dig fel då det är sent på natten nu=) Men låter som om du blivit missnöjd med en slipning och sedan direkt kontaktat Arn. En seriös slipfirma skulle ersätta kniven om resultatet blivit som för den stackarn som starta denna tråd och de skulle göra detta innan kunden änns funderar på Arn.

Kan förövrigt rekommendera Sliperi Eggen i Spånga Stockholm, de är mycket Vassa på att slipa knivar=)
 
En seriös slipare skulle aldrig sätta sig i den sitsen och göra ett sånt dåligt jobb. hade det varit jag som slipade hade jag "tappat bort" den och fixat en ny. Vad har hon gjort för något? Blev aningen fel till en början, hon försöker rädda situationen.. Blir mer och mer fel och tillslut slipar hon i affekt.
 
Surfa in på http://arn.se/ och sök upp nån i din kommun som är konsumentrådgivare och prata med dem. Kanske finns ett ytterligare organ som kan hjälpa dig hur du ska föra dialogen samt för att få bra bevisföring vid en reklamation.

Fick bra hjälp när telenor skickade en faktura till mig som inte var korrekt. Då hänvisade de mig vidare till Telekområdgivarna och så löste sig det problemet.

Hoppas det löser sig för dig också. Surt att betala för att nån ska ha sönder en sån fin kniv.! :/
 
Jag såg den här tråden förra veckan, men jag blev så chockad att jag inte visste vad jag skulle skriva.

Jag vet fortfarande inte vad jag ska skriva.
Det där är ju helt vansinnigt. Maken till inkompetens har jag aldrig sett.
 
Detta var tamejfan det värsta jag sett!

Jag hade då rakt inte nöjt mig med att varna för firman. Jag hade dedikerat varenda vaken stund jag hade för att få en MINST en ny kniv som ersättning. Gick inte detta så skulle jag göra det till en heltidssyssla att denna totala jävla pajas till aktör fick avveckla sin verksamhet pga dåligt rykte. Jag hade tamejfan tryckt affischer på eländet som jag sedan laminerat och satt upp i hela byggden. Sådan skit ska inte folk komma undan med NÅGONSINN!!! Dessutom på en riktig kvalitetskniv. Inte för att det har relevans om det är en mora eller en damaskuskniv för 10000. INGEN lämnar ifrån sig ett sådant jobb.
 
Jisses

Blir helt nervös när jag ser detta..
Har själv tänkt att starta upp ett småskaligt
sliperi men blir helt nojjig när jag ser detta.
Vad hände??? Somnade hon vid slipen???
 

Liknande trådar


Glöm allt du lärt dig om vandringsskor

Sneakers och löparskor kan vara bekväma för enklare promenader, men de är inte designade för de utmaningar som vandring kan erbjuda. Ojämn terräng, ...