Godtyckligheten i Utsidans regeltillämpning

clindh

Forumvärd
En tråd som verkligen skulle tas bort är väl den om "vad gör vi med vargeländet" Den har väl gjort sitt.
Jag var inne och kikade i vargdebatten, men såg inga större problem med påhopp och sådant (som man kan förvänta sig). Förvisso grova generaliseringar av bägge lägren men inga personangrepp tex. Det var någon där som skrev lite "ironiska" svårtolkade inlägg som något slags skämt som jag plockade bort, men i övrigt var den förvånansvärt sansad med tanke på hur brännhett ämnet är.

Jag har inte fått in några rapporter heller om vissa inlägg som går över gränsen, bara ett om hela diskussionen som sådan. Det är ett aktuellt ämne runt en öppen konflikt i samhället, som tangerar Utsidans ämnesområden, så relevant är den väl.

Naturligtvis är det där en diskussion där det aldrig kommer uppstå konsensus (det gör det väl iofs sällan...) och därför går diskussionen runt-runt, men skall man därför stänga den eller som du föreslår rent utav ta bort den? Vore intressant att höra synpunkter här, när skall man kväsa en diskussion så länge deltagarna i den verkar orka hålla på?
 
Ibland kanske det vore önskvärt att kunna "blocka" en tråd, för att slippa se den om man t ex har ett bokmärke som visar alla uppdaterade trådar. Vargeländestråden är nog ett bra exempel på en tråd som jag gärna skulle slippa se bland de uppdaterade trådarna varje gång jag går in på Utsidan. Knivtråden (-arna) i sin harmlöshet är också en tråd där jag inte behöver påminnas om att uppdateringar skett.

Eftersom alla tycker olika om vilka trådar som är intressanta vore det bra med individuella blockeringsmöjligheter i visningen.
 

Glöm allt du lärt dig om vandringsskor

Sneakers och löparskor kan vara bekväma för enklare promenader, men de är inte designade för de utmaningar som vandring kan erbjuda. Ojämn terräng, ...