Mot Alla Odds vs Ingen Grenser

Jag misstänker att Lars Monsen var tvungen att tacka nej till inspelning av en ny säsong "Ingen Grenser" på grund av den borrelia han drog på sig 2011/2012. Lars hälsosituation och kamp om att bli frisk har uppmärksammats en del här i Norge. Sjukvården/kunskapen vad det gäller denna typ av plågor är bevisligen väldigt bristfällig (i Sverige också...). Hans säger idag att han bara är 40% av sig själv och verkar prioritera sina aktiviteter/tävlingar inom "Hundekjøring".

Det stemmer nok godt dette ja. Og Ingen grenser med oddbjørn hjelmeset på TV2, tror jeg har gjort at konseptet er blitt glemt i Norge.
 
Natacha vs Monsen

Jag har sett båda säsongerna med Ingen grenser och även nästan hela säsongen med Mot alla odds.
Den stora skillnaden tycker jag inte ligger i Afrika vs Norden men i hur programledarna behandlar situationer där någon har svårigheter av olika slag.
Natasha brukar generellt ta den svaga länken/deltagaren och få den att pusha sig själv hårdare, medan Monsen förklarar situationen och prövar att få deltagarna att finna en lösning på hur alla kan hjälpas åt för att lösa problemet.
I allt ger det en mänskligare touch i Ingen gränser som gjort det till en klar favorit för mig.
Det blir spännande att se båda serierna med nya programledare.
Mastiff producerar kanske båda serierna, men programledarens/expeditionsledarens roll är väl lite mer öppen här än i många andra realityserier.
All cred till Monsen, må han bli helt frisk snart.

För alla friluftsälskare här, försök att finna avsnitt av Nordkalotten 365, där Monsen är ute på tur i ett helt år i norra Norge, Sverige och Finland. Härligt program och ganska OT.
 
Jag har sett båda säsongerna med Ingen grenser och även nästan hela säsongen med Mot alla odds.
Den stora skillnaden tycker jag inte ligger i Afrika vs Norden men i hur programledarna behandlar situationer där någon har svårigheter av olika slag.
Natasha brukar generellt ta den svaga länken/deltagaren och få den att pusha sig själv hårdare, medan Monsen förklarar situationen och prövar att få deltagarna att finna en lösning på hur alla kan hjälpas åt för att lösa problemet.
I allt ger det en mänskligare touch i Ingen gränser som gjort det till en klar favorit för mig.
Det blir spännande att se båda serierna med nya programledare.
Mastiff producerar kanske båda serierna, men programledarens/expeditionsledarens roll är väl lite mer öppen här än i många andra realityserier.
All cred till Monsen, må han bli helt frisk snart.

För alla friluftsälskare här, försök att finna avsnitt av Nordkalotten 365, där Monsen är ute på tur i ett helt år i norra Norge, Sverige och Finland. Härligt program och ganska OT.

Jag har visserligen inte sett "Mot alla odds", men det har också sänts två säsonger, med olika programledare!

Natasha /Oskar/Monsen/ Odd-Bjørn borde alltså jämförelsen se ut
 
Jag har visserligen inte sett "Mot alla odds", men det har också sänts två säsonger, med olika programledare!

Natasha /Oskar/Monsen/ Odd-Bjørn borde alltså jämförelsen se ut

Det borde helt säkert se ut så.
Jag har dock totalt missat att det sänts en ny säsong av mot alla odds, så andra får väldigt gärna göra den jämförelsen. :)
 
Liknande trådar

Liknande trådar


Glöm allt du lärt dig om vandringsskor

Sneakers och löparskor kan vara bekväma för enklare promenader, men de är inte designade för de utmaningar som vandring kan erbjuda. Ojämn terräng, ...