Dokumentär Göran Kropp

Hej såg för nått år sedan en dokumentär om när Göran kropp cyklade till Mount Everest o besteg de. Undrar nu om det är någon här som vet om den filmen finns att köpa på dvd någonstans ?

Mvh / Tobbe
 
Haha,du är inte den första som tjatar om kropps
dokumentär här :) Skriv inte för mycket om
Kropp ,som jag gjorde för då klassas du som
en "besatt av kropp " enligt Blomquist :)..

Men jaa den finns att köpa,finns andra
diskussioner om precis samma sak så

/ sebastian
 
Enligt mig var Göran Kropp.s prestation något alldeles fantastiskt.Vem eller vilka gör om den expeditionen?

Man är ju inte profet i sitt eget land som det heter.Men desto större är minnet av Kropp utomlands.

Lite typiskt svenskt att inte våga framhålla oss själva.
Jante?
 
Typiskt svenskt...

Haha, jag brukar säga att det enda typiskt svenska är att säga att något är typiskt svenskt, typ "XX är dåligt och det är typiskt svenskt". Troligen skulle ingen annan nationalitet ideligen upprepa som ett mantra att något negativt är typiskt för dem.

Sorry för det (nästan) helt irrelevanta stickspåret.

/A.
 
ja han är och kommer att förbli en legend

Han hade en hemsida förut men jag tror att tjejen (renata Chlumska )har tagit över den biten så du kan ju pröva att söka på nätet så kommer du nog att hitta den.
Det kom även ut en bok om bravaden han gjorde som heter 8000+ som jag även kan rekommendera.
Det finns en kille som heter Tomas som kommer att åka skidor ner för everest till maj efter att ha tagit toppen som cyklade till chamonix och tog toppen av mont blanc. Han kallade sin resa för minni kropp.
 

Liknande trådar


Sova ute en natt i månaden

Anna och Anna har hittat det bästa ”lifehacket” någonsin – och upptäckt många naturreservat i sömnen.