Bra skärmflygskola?

Vilken är bästa skärmflygarskolan i Sydsverige/GBG/Skåne osv?

Ska gå kurs inom loppet av ett år, och har börjat kolla runt igen... Någon som vet, och kan rekommendera?

Ha´t fint och tack för svar.
 
Omöjlig fråga

Hejsan!

Vilken som är bäst är ju liksom omöjligt att svara på när man inte känner dig och inte vet vad som därför blir bäst för dig:)

Generellt skulle jag rekommendera en skola som ligger nära där du bor om du tänker gå den på "plattland". När man är nybörjare är det oftast mycket lättare att komma ut efter kursen om man är nära sin skola/instruktör, eftersom du måste flyga under överinseende av instruktör i början av din flygkarriär.

Hösten är förresten perfekt tid att börja på - lugnt i luften och sedan hela vintern för att träna balansering och hang innan vårtermiken sätter in.

Lycka till,
Lena
 
Hmm...

OK, jo jag bor ju på västkusten, så plattlandsflygning/vinschning blir ju förstaalternativet! Vad det kostar kommer i andra hand, men jag har märkt att priset kan variera... Skyadventures i Skåne verkar vara ganska dyra i jämförelse med andra. Däremot är det kanske smartare att välja dem eftersom jag bor som jag gör? Var gick du kurs? Vet du något "allmänt" om dem?

Tack för ditt svar! Hälsn. Gustaf :)
 

Glöm allt du lärt dig om vandringsskor

Sneakers och löparskor kan vara bekväma för enklare promenader, men de är inte designade för de utmaningar som vandring kan erbjuda. Ojämn terräng, ...