Photoshop CS3

Hej Alla!

Är ute efter en bra bok som handlar om CS3.
Jag trodde ju att det bara fanns EN ultimat där det stod allt om allt i CS3.
Kollade lite på Adobe´s Allt i en bok, PS CS3 7 stegs metoden, PS Essentiel skills mm...
Helt klart är även detta en djungel.
Kan det vara bättre att ha engelsk bok till det engelska CS3. kanske lättare att förstå alla termer o alla menyer. Man kanske hänger med bättre i menyer o så.

Jag är ju rätt så nybörjare på CS3.
Snälla hjälp. Jag vill ha en bok som det står mycket där man kan få en grund OCH bli duktig på det.

Tyck till!
kom med förslag och idéer.

/Förbryllad och informationshungrig!
 

avslutad210712

Gäst
Förslaget är nog.........

Fråga på www.fotosidan.se istället :)

Personligen tycker jag att det är svårt att hitta en bok som ger både grunderna OCH de (avancerade) tekniker man egentligen söker efter och mycket beror på att jag helt enkelt inte kan terminologin, dvs jag vet inte VAD jag skall googla efter för jag gissar att allt man vill lära sig finns på sjävaste internättet.
 
Kolla in Adobe Photoshop CS3 för digitalfotografer av Scott Kelby ger många tips och tricks
Högskolan i Jönköping använder den som kurslitteratur på deras kurs Digital bildbehandling 7,5 hp. Finns både på engelska och svenska beroende på vilken programversion du har.
Tar inte upp allt men är en bra grund.

/Pelle
 
Det finns ju en hel del material "inuti" Photoshop, i hjälpavsnitt och handledningar. Har du gått igenom det?
Photoshop är ju ett program som är bra på så sätt att det går att växa in i det. Vem som helst kan klicka på en pensel och måla, och sen kan man ta det därifrån.

Själv har jag varken läst böcker eller gått kurs, utan är helt och hållet självlärd. Ändå arbetar jag med Photoshop varje dag.
 
Martin Evening PS for photographers
Katrin Eismann PS Restoration &retouching
Scott kelby The Photoshop Book for Digital Photographers

Med dessa 3 böcker klarar du av att göra det mesta med PS.
 
Liknande trådar

Liknande trådar


Sova ute en natt i månaden

Anna och Anna har hittat det bästa ”lifehacket” någonsin – och upptäckt många naturreservat i sömnen.