Nationalnyckeln!

Jag är kanske allmänt ovetande men har inte hört talas om detta projekt tidigare..

"Nationalnyckeln till Sveriges flora och fauna. Det största bokverket i Sveriges historia är nu snart här. Över 30 000 arter kommer att beskrivas i ord och bild i ett sammanhållet bokverk. Totalt blir det över 130 volymer."

Tycker iallafall att det låter väldigt intressant! Och första bandet kommer 25 april! :)

http://www.artdata.slu.se/Nationalnyckeln/Nationalnyckeln.htm
 
Jag såg ett inslag om den på TV, verkar mycket omfattande. Det kommer dock att dröja många år innan den blir komplett. Många sidors intressant läsning att vänta!
 
Mepps; sa:
"Nationalnyckeln till Sveriges flora och fauna. Det största bokverket i Sveriges historia är nu snart här. Över 30 000 arter kommer att beskrivas i ord och bild i ett sammanhållet bokverk. Totalt blir det över 130 volymer."
Yikes! Jag måste skaffa mig ett bibliotek... ;)
Det låter väldigt intressant så jag hoppar nog på ett trevolymersabbonemang till att börja med.
 
Ja, det tar några år innan serien blir komplett! Men börjar man investera nu så har man gott om läsning när man blir pensionär! :)
 
Fick första bandet, Dagfjärilar, den 30:e april! Nu är jag ingen fjärilsfantast, men det var då oerhört vackra teckningar.
Väl värt pengarna tycker jag.
Rekomenderas varmt!
 

Sova ute en natt i månaden

Anna och Anna har hittat det bästa ”lifehacket” någonsin – och upptäckt många naturreservat i sömnen.