snitslade banor blir nedskräpning

Tycker att det är tråkigt att alltid möta kvarglömda plastremsor i buskar och träd var gång man är ute i naturen.
Oftast är det scouter, orienterare eller någon friluftsförening som har arrangerat någon aktivitet, men som sen ”glömmt” att plocka ner efter sig.

/g
 
Det finns särskilda remsor som bryts ned ganska fort om dom "råkar" bli kvar i skogen.
Jag vet inte vem som säljer dom men jag har köpt sådana i samband med hundtävlingar.
Finns i olika färger.
 
?

strand; sa:
Tycker att det är tråkigt att alltid möta kvarglömda plastremsor i buskar och träd var gång man är ute i naturen.
Oftast är det scouter, orienterare eller någon friluftsförening som har arrangerat någon aktivitet, men som sen ”glömmt” att plocka ner efter sig.

/g
Vore kul att veta varför du tror att just orienterare och scouter skulle ligga bakom kvarlämnade snitslar.
 
Re: ?

skrinnare; sa:
Vore kul att veta varför du tror att just orienterare och scouter skulle ligga bakom kvarlämnade snitslar.

Jag tror det är betydligt vanligare att det är skolklasser, företags kick-offer och liknande. I vår scoutkårs förråd finns det snitslar som är knutna på klädnypor just för att de ska vara lätta att ta ner och återanvända.
 
Re: ?

skrinnare; sa:
strand; sa:
Tycker att det är tråkigt att alltid möta kvarglömda plastremsor i buskar och träd var gång man är ute i naturen.
Oftast är det scouter, orienterare eller någon friluftsförening som har arrangerat någon aktivitet, men som sen ”glömmt” att plocka ner efter sig.
/g
Vore kul att veta varför du tror att just orienterare och scouter skulle ligga bakom kvarlämnade snitslar.

Att jag skrev scouter och orienterare var kanske inte så lyckat ordval. Det var väl mer ett exempel bland alla andra. Och självklart springer inte orienterare efter snitslad bana. Men det är dessa grupper som man möter mest när man är ute, så det var väl så att de närmast stod till hands.
Hur som helst tycker jag det är fruktansvärt tråkigt att möta (plastremsorna alltså - inte scouter och orienterare) när jag är ute.
Att använda miljövänliga som bryts ner fortare som någon föreslog tror jag bara leder till att ”glömms” kvar oftare.

/g
 

Sova ute en natt i månaden

Anna och Anna har hittat det bästa ”lifehacket” någonsin – och upptäckt många naturreservat i sömnen.