Konica Minolta drivrutiner till Vista.

avslutad210712

Gäst
Borde ju ligga lite i Microsofts intresse att även saker köpta "veckan innan" deras nyaste Windows
släppts går att använda med deras operativsystem kan man tycka.
Det mesta som funkar i XP kan ju även få fortsätta funka i Vista.

Nja varför skulle det ligga i Microsofts intresse? Borde väl ligga i KM's intresse men KM har ju upphört som kameratillverkare. Sedan pratar vi väl knappast om veckan innan. Köpte min A200 år 2005 och då var A2 redan passe.
 
Eftersom som sagt Sony köpte Konica Minoltas fotodivision så är det deras ansvar. Det resterande Konica Minolta har inget ansvar för kamerorna, precis som AB Volvo inte har något ansvar för personbilar av märket Volvo.
 
Nja varför skulle det ligga i Microsofts intresse? Borde väl ligga i KM's intresse men KM har ju upphört som kameratillverkare. Sedan pratar vi väl knappast om veckan innan. Köpte min A200 år 2005 och då var A2 redan passe.

Jo visst ligger det något i det.
Men om ett Windowsbyte innebär att det bara blir massa strul med
att få saker och ting att funka så kanske det ligger lite i deras intresse iaf.
Vad är vitsen med att köpa nya Windows om det ställer till mera problem
än nytta ?
 

avslutad210712

Gäst
Jo visst ligger det något i det.
Men om ett Windowsbyte innebär att det bara blir massa strul med
att få saker och ting att funka så kanske det ligger lite i deras intresse iaf.
Vad är vitsen med att köpa nya Windows om det ställer till mera problem
än nytta ?

Man måste alltid fundera på om/vad man vinner eller förlorar när man byter os men rent generellt kan man knappast kräva att os-fabrikanten skall hålla med drivrutiner till allt som finns eller har funnits. Vore en helt omöjlig uppgift för dem och det bör nog ligga på tillverkaren av tillbehören att se till att det fungerar. Om sen Sony skall hålla med drivrutiner till nya os är också en fråga att fundera på - hur länge skall man anse att producentens ansvar ligger speciellt om man aldrig lovat att produkten skall fungera med windows vista. Dessutom finns det en workaround som tidigare nämts genom att använda en kortläsare istället.
 
Nja varför skulle det ligga i Microsofts intresse? Borde väl ligga i KM's intresse men KM har ju upphört som kameratillverkare. Sedan pratar vi väl knappast om veckan innan. Köpte min A200 år 2005 och då var A2 redan passe.

A200 ersatte inte A2, utan var lillebror/snikvariant.
Har för mig att A2 kom ut 2004, knappast pase 2005.
Vi pratar i all fall om en kamera som tillhörde "topp off the line" i minoltas sortiment.
 

Liknande trådar


Sova ute en natt i månaden

Anna och Anna har hittat det bästa ”lifehacket” någonsin – och upptäckt många naturreservat i sömnen.