Fjällvandring På tur i bergen

Svara

Ämnesverktyg Betygsätt ämne Visningsalternativ
Gammal 2019-02-17, 15:09
Skogsstjärnan Skogsstjärnan är inte uppkopplad

Citat:
Ursprungligen postat av Almgren Visa inlägg
Svaret på din undran är att vi förstår vad vi skrivit. Inga problem alls.

Sakens innehåll är solklar. Frågan är vad vi väljer. Valet är fritt men initiativtagarna till det här ska inte pådyvlas dumheter.

(redigerat av admin)
Svara med citat
Gammal 2019-02-17, 19:39
stfturist (Svenska Turistföreningen) stfturist är inte uppkopplad

Citat:
Halloj,
Med 184 underskrifter i dagsläget så har vi iallafall en bunt som har tyckt till. Jag anser nog att målet är uppnått, då vi sökte påtala något som vi som skrev under tycker är fel. Och följden har blivit att STF fått ett eget forum där de svarar på frågor, motiverar sina beslut och tar dialogen.

Att det skulle göra en totalpudel och lova guld och gröna fjäll var det väl ingen som trodde, men att få dem att diskutera är ett steg framåt.

Christian
Får egentligen inte svara här som STF, men vill bara klargöra att vi inte "fått" ett forum, utan att vi betalar för det. Vi hade ett för ca 10 år sedan och väljer nu att åreuppta det, då några av er har varit arga för att vi inte svarar, det har stått många felaktigeheter i vissa trådar och vi vill kunna ha en dialog med er friluftsintresserade här. Tagit dialogen har vi dock alltid gjort i alla våra egna kanaler. Vem som helst, när som helst är välkomna att kontakta oss eller någon av våra 59 medlemsombud i vad det än gäller. Vi uppskattar ert engagemang stort. Vänligen Jenny Engström, kommunikationsansvarig STF
Svara med citat
Gammal 2019-02-18, 08:26
camoscio camoscio är inte uppkopplad

Citat:
Svaret på din undran är att vi förstår vad vi skrivit. Inga problem alls.
Det var ju bra. Men ännu bättre om du kunde förklara. När jag frågade LRC vad det var för missförhållanden på fjällstugorna vägrade han svara. När jag frågade Joanna om de liknande tendenserna visade det sig att hon bara citerade andra, men inte visste själv. Alltså, vilka är de exkluderande förändringar, utöver ökande priser, som skett på fjällstugorna?

När jag nämnde tänkbara konkreta åtgärder (som kanske redan täcks av "fjälluffa") uppmanades jag att författa en egen skrivelse, trots att jag tydligt sagt vad jag anser om sådant.
Svara med citat
Gammal 2019-02-18, 08:33
Almgren Almgren är inte uppkopplad

Citat:
Ursprungligen postat av camoscio Visa inlägg
Det var ju bra. Men ännu bättre om du kunde förklara.
Nej jag tänker inte det, Vi har i en lång tråd diskuterat detta, och skrivit en skrivelse. Om du inte hittar informationen där så kan jag inte hjälpa dig.
Svara med citat
Gammal 2019-02-18, 17:45
LRC LRC är uppkopplad nu

Citat:
Ursprungligen postat av camoscio Visa inlägg
När jag frågade LRC vad det var för missförhållanden på fjällstugorna vägrade han svara.
Den enda som talat om "missförhållanden på fjällstugorna" är du, så att försöka måla mig i negativt ljus utifrån detta är tämligen magstarkt -- snacka om missförhållande!

Det jag faktiskt har sagt är att fjällstugorna uppvisar "tydliga tecken på samma underliggande befarade missförhållanden" (min betoning), nämligen att STF uppfattas vara på väg åt fel håll och prioritera köpstarka grupper på bekostnad av köpsvaga -- d.v.s. det som hela tråden handlat om ända från början. Läs gärna om hela inlägget och försök denna gång uppfatta vad som faktiskt står.

Du behöver inte hålla med oss som sympatiserar med uppropet -- det har det varit ytterst tydligt att du inte gör -- men jag accepterar inte att du lägger ord i min eller någon annans mun. Det hör till grundläggande hyfs.
Svara med citat
Gammal 2019-02-18, 18:27
Skogsstjärnan Skogsstjärnan är inte uppkopplad

Citat:
Ursprungligen postat av Skogsstjärnan Visa inlägg
Sakens innehåll är solklar. Frågan är vad vi väljer. Valet är fritt men initiativtagarna till det här ska inte pådyvlas dumheter.

(redigerat av admin)
Till administratören i all vänlighet.

Jag förstod att jag klev på en öm tå men ibland blir man bara såå trött på vissa forum deltagares tjat. När man redigerar det försvar jag avsåg till Christian Almgren och kopplar ihop hans inlägg kan det uppfattas fel. Jag raljerade lite om personlig tränare till den det avsåg...

Okej jag föreslår du tar bort hela mitt inlägg så husfriden lägger sig igen.

Med vänlig hälsning och tack till forumet Utsidan som oftast har bra inlägg.
Svara med citat
Gammal 2019-02-20, 07:29
camoscio camoscio är inte uppkopplad

Citat:
Ursprungligen postat av LRC Visa inlägg
Den enda som talat om "missförhållanden på fjällstugorna" är du, så att försöka måla mig i negativt ljus utifrån detta är tämligen magstarkt -- snacka om missförhållande!

Det jag faktiskt har sagt är att fjällstugorna uppvisar "tydliga tecken på samma underliggande befarade missförhållanden" (min betoning), nämligen att STF uppfattas vara på väg åt fel håll och prioritera köpstarka grupper på bekostnad av köpsvaga -- d.v.s. det som hela tråden handlat om ända från början. Läs gärna om hela inlägget och försök denna gång uppfatta vad som faktiskt står.

Du behöver inte hålla med oss som sympatiserar med uppropet -- det har det varit ytterst tydligt att du inte gör -- men jag accepterar inte att du lägger ord i min eller någon annans mun. Det hör till grundläggande hyfs.
Jo, jag spetsade till formuleringen, mest i frustration över hur svårt det är att få veta något. Jag har verkligen försökt förstå vilket #362 och #365 visar, bl a: " “Missförhållanden” är ett lustigt ord — det har blivit dyrare, men inte, vad jag kan förstå, genom någon ändrad inriktning — och det är ju inriktningen som är i fokus".

När det gäller Sylarna så har ju "köpstarka grupper" prioriterats genom återgången till serverat kvällsmål och den samtidiga nedrustningen av självhushållet, alltså genom en förändring av verksamheten. Men något sådant har inte framskymtat när det gäller fjällstugorna. I #76 hävdar tvärtom fowwe att "fjällstugeverksamheten fortsätter som innan". Jag tror ju inte att prishöjningarna i sig ökar attraktionen för köpstarka grupper. Och jag har svårt att inse att STF höjer priserna bara för att därmed "exkludera" mindre bemedlade.

Ingen verkar ha analyserat vad de där prishöjningarna beror på eller föreslagit lösningar.

Betr. uppropet så handlar det för mig inte om att sympatisera eller ej, hålla med eller ej. Jag deltar inte i kollektiva manifestationer. Värdet av en skrivelse beror av des innehåll, inte av antalet underskrifter. Det har framgått av flera inlägg.
Svara med citat
Gammal 2019-06-15, 14:20
Småtärna Småtärna är inte uppkopplad

Förbättring på G.

Sylarna förbättrar självhushållet. Nåt att hoppas på.

https://m.facebook.com/story.p ... 383933815843
Svara med citat
Svara

Taggar
sylarna

Ämnesverktyg
Visningsalternativ Betygsätt det här ämnet
Betygsätt det här ämnet:

Regler för att posta
Du får inte posta nya ämnen
Du får inte posta svar
Du får inte posta bifogade filer
Du får inte redigera dina inlägg

BB-kod är
Smilies är
[IMG]-kod är
HTML-kod är av

Alla tider är GMT +1. Klockan är nu 10:28.