Salomon pilot 9 pro vs Salomon motion 9.0

Hej, jag har svårt att bestämma mig för vilken jag ska välja, hur mycket ska jag bry mig om att motion 9 har 4st 90mm hjul när pilot modellen "bara" har 4st 84mm hjul. Hur mycket skiljer det i komfort på lite sämre asfalt? Skon till Pilot modellen känns bättre (hårdare).
Är pilot 9 pro för föråldrad?

Jag vill nog främst ha en inline att åka motionsrundor med.
Hur ska jag resonera när jag väljer?
Vilken är bäst?
Både modellerna kostar lika mycket på rea på Stadium.
Motion 9.0 1299kr (1999kr)
Pilot 9 1350kr (3000kr)

Mvh
Magnus
 
90 mm

Hej jag har själv ett par motion med 90 mm hjul och hade tidigare 84 mm skillnaden är inte jättestor men nog är det bättre komfort med dom stora hjulen sen tyckte jag dom första rundorna med 90mm att det behövdes lite mer kraft att få upp farten men det är inget man tänker på efter ett tag, jag tycker ochså att skon funkar bra 100 mil ifjol och inte ett skavsår är det samma pris så skulle jag välja dom med större hjul / Mvh Björn
 
Re: 90 mm

Hej, jag har en motfråga. Om nu inte det spelar så stor roll om jag har 90mm eller 84mm på hjulen varför ska jag då välja motion serien. Pilot 9 pro verkar ju ha en stabilare och gedignare sko. Är det för att pilot 9:an är föråldrad?

Mvh
Magnus

bjornjohan; sa:
Hej jag har själv ett par motion med 90 mm hjul och hade tidigare 84 mm skillnaden är inte jättestor men nog är det bättre komfort med dom stora hjulen sen tyckte jag dom första rundorna med 90mm att det behövdes lite mer kraft att få upp farten men det är inget man tänker på efter ett tag, jag tycker ochså att skon funkar bra 100 mil ifjol och inte ett skavsår är det samma pris så skulle jag välja dom med större hjul / Mvh Björn
 
Vet ej

Hej igen vet faktiskt inte har inte haft några pilot hade en annan modell som hette TR mag elite och dom höll väldigt länge och om pilot är föråldrade vet jag inte men viktigare är nog om dom passar och känns bekväma / Björn
 
Jag hoppas du menar att piloten har 5 st 84mm hjul. I alla fall har mina det. Jag har även haft en äldre modell med 5 st 80mm hjul. Själv skulle jag föredra 5 st 84 mm hjul före 4 st 90mm. Men ännu viktigare är att du upplever skon som skön. Själv har jag satt över mina 84mm skena på den gamla skon, då den ena skon på de "nyare" piloten inte passade min fot. Men detta var knasigt nog bara på min ena fot!
 
Re: Re: 90 mm

magkar80; sa:
Pilot 9 pro verkar ju ha en stabilare och gedignare sko. Är det för att pilot 9:an är föråldrad?
På vilket sätt skulle den vara föråldrad? En bra sko är en bra sko och blir inte sämre för att det kommer nya.
 
Valet är redan gjort...

Det blev pilot modellen. Den har 4st 84 mm hjul, skon känns jättebra, dom kanske inte är lika snabba som 4*90mm men så jädra stor skillnad kan det ju inte vara mellan 90 och 84 mm, jag betalade 1300kr vilket väl får anses som ganska billigt...

Tack för hjälpen!
 
Liknande trådar
Trådstartare Titel Forum Svar Datum
WhigwhaM Salomon Hjulstorlek/Hårdhet? Inlines 3
flying_c Bromsar till salomon Inlines 13
1861 Bromsfäste till salomon inlines? Inlines 4
sorpa salomon 5 hjuling Inlines 1
S Johansson Salomon Preface? Inlines 0
sorpa SALOMON VITESSE 5hjuling Inlines 10

Liknande trådar


Glöm allt du lärt dig om vandringsskor

Sneakers och löparskor kan vara bekväma för enklare promenader, men de är inte designade för de utmaningar som vandring kan erbjuda. Ojämn terräng, ...