Sopläget i GBG ?

Hej !
Hur är det på sandupptagningsfronten - jag antar att Säröbanan är ren men hur är läget på andra åkstråk ?
// Bengt
 
Bengt F; sa:
Hej !
Hur är det på sandupptagningsfronten - jag antar att Säröbanan är ren men hur är läget på andra åkstråk ?
// Bengt

Hej,
Nej Säröbanan är inte sopad ännu tyvärr. Jag ringde till trafikkontoret igår och de enda de kan säga är att alla uppsopning av krossgrus skall vara klart innan april månads utgång. Men är vi fler som ringer till trafikkontoret och ber lite försynt så kanske de kan "prioritera"....:)

Det går dock åka hjälpligt på Säröbanan trots det myckna krossgruset, har gjort ett par tre turer hitintills. Sämst är första biten från stan och till krysset mot Frölunda (första tunneln). Därefter går det bättre ut till Amundön. Har inte tagit mig vidare till Billdals kyrka ännu så den biten vet jag inget om.

Cykelbanan vid röda sten bort mot nya varvet är sopad och därefter går det att ta sig mot Frölunda på hyggligt rena cykelbanor och sen ansluta mot Säröbanan in mot stan.

Slottsskogen är sopad i sin helhet.

Cykelbanan från Varholmen och in mot stan såg iallafall från bilfönstret hyggligt ren ut förra veckan, hur långt vet jag dock inte....

Mvh
Jonas
[Ändrat av Jonas.O 2007-03-28 kl 09:16]
 
Cykelbanan utefter Delsjövägen sopad.
Banvallen sopad från Björsared till 45an, därifrån in till Gamlestaden ej sopad (i lördags i alla fall).

-Palle
 
50% av Säröbanan sopad....

Idag söndag var Säröbanan sopad från Slottskogen och söderut fram till första tunneln vid "Frölundakrysset". Andra hälften vidare till Amundön dock ändå åkbar trots en del grus.

J
 
Inte riktigt Göteborg...

Om man vill ut på landsbygden och vädra hjulen så har Ulricehamns kommun föredömligt nog sopat banvallarna redan i mitten av mars. "-Inlinesåkarna börjar ringa så fort snön har smält" var kommentaren från Jan-Åke Claesson som sköter det hela.
// Bengt
 
Liknande trådar

Liknande trådar


Sova ute en natt i månaden

Anna och Anna har hittat det bästa ”lifehacket” någonsin – och upptäckt många naturreservat i sömnen.