Ny (?) friluftsmat hos IKEA (!)

Tvingades åka till IKEA när vi slagit sönder elfte glaset. Hittade de här! Koka upp och låt stå i 10min. Spännande smaker. Och bara 19kr för fyra portioner! Köpte båda, måste ju testas! Återkommer med rapport
 

Bilagor

  • IMG_4410.jpg
    IMG_4410.jpg
    43.1 KB · Visningar: 2,382
  • IMG_4412.jpg
    IMG_4412.jpg
    54 KB · Visningar: 2,380
Spännande, håller just på att packa inför årets tur. Kanske måste jag inkluderra en tur till IKEA, tur att de ligger nära XXL;)

Ser fram mot din testrapport.
 
Man kan fuska sig igenom 10 teckensgrejen genom att välja vit text.
Man måste ju skriva sina 10 tecken men dom syns inte om det är en designfråga
 
Från en av recensionerna...

"Not what I was expecting, felt like horse food....

✘ No, I do not recommend this product."........
 
Jag fick en påse av frugan utav sorten Mushroom nåt. Kokade upp vatten och tillsatte i en "ätpåse" sen fick det stå och dra ett bra tag.
Det var det värsta jag smakat så det fick inte hundarna dela på ens, tur att jag hade en reservportion med Knorr.
 
Jag fick en påse av frugan utav sorten Mushroom nåt. Kokade upp vatten och tillsatte i en "ätpåse" sen fick det stå och dra ett bra tag.
Det var det värsta jag smakat så det fick inte hundarna dela på ens, tur att jag hade en reservportion med Knorr.

Skulle det fungera som müsli eller till gröt?
 
Okej.... Nu har jag testat den orangea.

1) funkar absolut inte att "häll på vatten, låt stå". Stenhårt efter rekommenderade tiden. Fyllde på lika mycket vatten till och kokade i fem min. Fortfarande för hårt. Lite vatten till och ytterligare fem min kokning. Ok men med en hel del tuggmotstånd från någon kornsort

2) smakar mest starkt. Och typ matvete eller wellpapp. Och kanske lite vitlök som eftersmak. Rundade av smaken med lite smör, blev bättre. Men saknar salt!

3) luktar lite unket...

Tänkte skriva att den kanske funkar som nödmat men med en koktid på tio min är det knappt värt det. Jag kommer inte köpa den igen och den kommer absolut inte få följa med ut på fjället.

Men alla är vi olika...

Återstår att testa den lila.
 

Liknande trådar


Glöm allt du lärt dig om vandringsskor

Sneakers och löparskor kan vara bekväma för enklare promenader, men de är inte designade för de utmaningar som vandring kan erbjuda. Ojämn terräng, ...