Friluftsmat Recept, ingredienser mm

Svara

Ämnesverktyg Betygsätt ämne Visningsalternativ
Gammal 2017-06-25, 15:53
Tundraman Tundraman är inte uppkopplad

Billig turmat..

Någon som provat såna hära som turmat..
Borde ju funka klockrent om man packar om i plastpåsar..

Tänkte prova iaf...

Svara med citat
Gammal 2017-06-25, 16:28
Askel Askel är inte uppkopplad

Jag har inte provat just den modellen, men Knorr Snackpot finns i 4-5 olika smaker för 16kr st. Det är bara runt 250-300kcal per portion, så man får köpa två stycken och lägga i en ziplock-påse. Funkar jättebra, och är billigare än de flesta andra frystorkade rätter.
Svara med citat
Gammal 2017-06-25, 16:45
Calexico Calexico är inte uppkopplad

varken gott eller mättande med såna där. har testat den högra. duger för en dagstur men inte hela veckan.
Svara med citat
Gammal 2017-06-25, 17:01

Borde ju duga när man har ändå nötter o godis med sig på turen som innehåller mkt energi..
Svara med citat
Gammal 2017-06-25, 17:26
joask202 joask202 är inte uppkopplad

Jag har inte testat dessa men liknande, tillsammans med russin, cashew nötter och chillisås så blir det rätt ok.
Svara med citat
Gammal 2017-06-25, 18:11
KLAGER KLAGER är inte uppkopplad

Citat:
Ursprungligen postat av Calexico Visa inlägg
varken gott eller mättande med såna där. har testat den högra. duger för en dagstur men inte hela veckan.
Det är inte heller billigt. Tittar man på kilopriset så är det mycket billigare med t ex couscous
Svara med citat
Gammal 2017-06-25, 18:34
Sitiensis Sitiensis är inte uppkopplad

Precis som tundraman har jag kommit åt att testa Knorr Snackpot. Förberedde två stycken med en gång eftersom bara en förpackning inte motsvarar en hel måltid, men blev hungrig igen ungefär tio minuter senare. Jag tror dock det är väldigt individuellt. Jag kan inte äta snabbmakaroner heller av samma anledning; skulle lika gärna kunna försöka äta mig mätt på luft.
Svara med citat
Gammal 2017-06-25, 19:51
OnMyWay OnMyWay är inte uppkopplad

Jag har fått uppfattningen att såna där bara är som vanliga snabbnudlar men i lite häftigare förpackningar.
Dock tycker jag nudlar generellt är super att ha med som grund för basföda. En påse + ölkorv som steks + cashew och chilinötter som rostas + lite olja. Det blir bra med vettiga kalorier och även förvånansvärt gott.
Svara med citat
Gammal 2017-06-25, 20:27

Citat:
Ursprungligen postat av OnMyWay Visa inlägg
Jag har fått uppfattningen att såna där bara är som vanliga snabbnudlar men i lite häftigare förpackningar.
Dock tycker jag nudlar generellt är super att ha med som grund för basföda. En påse + ölkorv som steks + cashew och chilinötter som rostas + lite olja. Det blir bra med vettiga kalorier och även förvånansvärt gott.

Precis...tanken är ju att den är färdigkryddad portion....den får man väl tillsätta vad man vill..
Svara med citat
Gammal 2017-06-25, 20:47
Calexico Calexico är inte uppkopplad

Citat:
Ursprungligen postat av OnMyWay Visa inlägg
ja det är vanliga snabbnudlar men i otympligare förpacking som tar mer plats i packningen. Vanliga 5-kronors kan man ju bara krossa lite och platta ihop en aning så de tar mindre plats.
Svara med citat
Gammal 2017-06-25, 20:52

Citat:
Ursprungligen postat av Calexico Visa inlägg
ja det är vanliga snabbnudlar men i otympligare förpacking som tar mer plats i packningen. Vanliga 5-kronors kan man ju bara krossa lite och platta ihop en aning så de tar mindre plats.
Bara o packa om i plastpåse jö...
Svara med citat
Gammal 2017-06-25, 20:55
TROY GARNER TROY GARNER är inte uppkopplad

Citat:
Ursprungligen postat av Askel Visa inlägg
Jag har inte provat just den modellen, men Knorr Snackpot finns i 4-5 olika smaker för 16kr st. Det är bara runt 250-300kcal per portion, så man får köpa två stycken och lägga i en ziplock-påse. Funkar jättebra, och är billigare än de flesta andra frystorkade rätter.
Vacumpacka 3st snackpot så man får lite mat, man kan hitta dom för 13 spånn styck.
Dår får man billig frystorkad mat.

Vakumpacka i lagom stor påse så det är bara att hälla i varmvatten
Svara med citat
Svara

Ämnesverktyg
Visningsalternativ Betygsätt det här ämnet
Betygsätt det här ämnet:

Regler för att posta
Du får inte posta nya ämnen
Du får inte posta svar
Du får inte posta bifogade filer
Du får inte redigera dina inlägg

BB-kod är
Smilies är
[IMG]-kod är
HTML-kod är av

Alla tider är GMT +1. Klockan är nu 00:14.

Logga in

Tips!