Titanfolie

Halaj!

jag fattar inte heller. ändå har jag köpt grejer på ebay.
Men det heter att man postar inlägg på ett internetforum, som detta.
man skriver ett inlägg, och sen postar man det.
Kanske menar h*n att man gör en sökning?
man skriver tio tecken i sökrutan, och sen postar man sökningen genom att klicka på förstoringsglaset?

//T

Nej. Han menar att inlägg med mindre än ett visst antal tecken (antagligen 10 som det låter) inte tillåts på det här forumet. Han skrev alltså en mening bara för att inlägget skulle bli tillräckligt långt för att godkännas och förklarade varför han gjorde det istället för att bara köra qwerty qwerty.
 
Ta det försiktigt med titan och eld. I alla fall var det det råd jag fick utav kollegorna på jobbet som forskade på titanlegeringar. Tydligen bildar titan gärna giftiga föreningar i tid och otid när det blir varmt.
 
Eftersom man vanligtvis har nånting som kyler i kastrullen så lär titanet inte bli särskilt varmt. Däremot blir undrar jag lite över titankastruller då titan leder värme ovanligt dåligt, dvs risken att bränna fast i botten borde vara stor.
 
Eftersom man vanligtvis har nånting som kyler i kastrullen så lär titanet inte bli särskilt varmt. Däremot blir undrar jag lite över titankastruller då titan leder värme ovanligt dåligt, dvs risken att bränna fast i botten borde vara stor.

Jo, det är den stora nackdelen med titan, svårt att göra gröt utan att skapa en kolfriesbee längst ner i kastrullen.
 
Fick leverans från Ukraina (eller Slovakien? lite oklart) idag. Utlovad leveranstid 3 veckor, fick det på 2 arbetsdagar.

Det enda jag har att klaga på är att jag fick hämta ut det som rek - man blir ju nervös när man får rekommanderade brev som man inte väntat sig.
 
Varför inte bara ställa vedköket på en platt sten?
det skyddar ju dessutom marken bättre. Marken kommer ju bli bränd även fast du har en titanfolie under...
 
Finns det en platt sten använder jag den. Titanfolien är för kunna använda köket på platser där det inte finns en platt sten eller liknande direkt tillgängligt. Med titanfolie (och lite vatten på marken under) blir ev vegetation under svedd i översta skiktet men börjar inte brinna som det gärna gör annars efter en stund. Jag har använt det någon månad nu och det fungerar precis så bra som jag hade tänkt. Mycket lättare att få fart på elden med.
 

Glöm allt du lärt dig om vandringsskor

Sneakers och löparskor kan vara bekväma för enklare promenader, men de är inte designade för de utmaningar som vandring kan erbjuda. Ojämn terräng, ...