Vad pysslar de med på Addnature?

Efter två eller tre misslyckade leveranser så har jag med helt slutat handla på addnature. Priset var lockande men när man fick lägga de pengarna man sparat på telefonkostnader till kundtjänst som ändå inte ville sammarbeta eller trodde på en, då fick det va så!
 
Eftersom jag tidigare uttryckt mig så positivt så får jag fylla på lite.

Har behövt kontakta kundtjänst väldigt många gånger för att behandla en enda order. En vara jag köpte fanns ej i lager och skulle tas hem. Många veckor senare ringer jag och undrar hur det går och får höra att "oj då, den har visst funnits i lager länge, vi skickar direkt!". En vecka senare ringer jag återigen och får höra att "oj, ordern blev visst fryst av misstag". Efter leverans hör jag sedan av mig om prisgaranti och får tillbaka ett svar att denna inte gäller pga att skyddsgolv inte ingår i det tält jag länkat till, vilket det klart och tydligt gör, så bara att maila/ringa återigen.

Det verkar som att de är väldigt stressade och/eller har väldigt dåliga rutiner som behöver ses över. Priserna går ju inte att klaga på men man får tydligen räkna med x antal minuter i telefon eller författande av mail.

Fortfarande nöjd med priset, men om man är allergisk mot att behöva ta kontakt så kanske man borde handla hos konkurrenterna...
 
Jag har nu väntat en månad på ett par skor från Addnature! Addnaure har för andra gången skickat dom till fel DHL ServicePoint. De hävdar att de inte kan göra något mer innan de kommer i retur vilket tar drygt 2 veckor. Sen kan de skicka dom igen så det kommer ta i alla fall tre veckor till, om de lyckas skicka dom rätt vill säga och jag vet inte vad oddsen för det är! Så här var det förra gången jag beställde också, men då kom grejerna rätt på andra försöket i alla fall...

Ingen förklaring eller info från Addnature, ingen kommunikation från dom alls utom när jag mailar och tjatar faktiskt. Jaja, jag väntar väl ett tag till, de är faktiskt rätt billiga men hittar jag andra så lär jag avbeställa ordern.

Och just ja, nyhetsmailet jag gnällde om ovan? Det är nu klassat som spam i gmailen...
 
Jag har nu väntat en månad på ett par skor från Addnature! Addnaure har för andra gången skickat dom till fel DHL ServicePoint. De hävdar att de inte kan göra något mer innan de kommer i retur vilket tar drygt 2 veckor. Sen kan de skicka dom igen så det kommer ta i alla fall tre veckor till, om de lyckas skicka dom rätt vill säga och jag vet inte vad oddsen för det är! Så här var det förra gången jag beställde också, men då kom grejerna rätt på andra försöket i alla fall...

Ingen förklaring eller info från Addnature, ingen kommunikation från dom alls utom när jag mailar och tjatar faktiskt. Jaja, jag väntar väl ett tag till, de är faktiskt rätt billiga men hittar jag andra så lär jag avbeställa ordern.

Och just ja, nyhetsmailet jag gnällde om ovan? Det är nu klassat som spam i gmailen...

Det känns som DHL är boven i dramat här, inte Addnature. Jag har handlat från Addnature ganska mycket och har hittills alltid varit nöjd.

Kommer nyhetsbrevet fortfarande ut lika ofta, flera gånger i veckan? Tidigare var det mycket klagomål, har Addnature lyssnat?
 
Det känns som DHL är boven i dramat här, inte Addnature.

Ja och nej, men det är egentligen irrelevant. Jag handlar av Addnature, som inte klarar av att leverera. Vems fel det är struntar jag egentligen i.
De verkar ha nåt fel på databasen som inte klarar av att ändra Service Point till en ny när jag uppdaterade leveransadress. Felet kan ligga hos DHL eller Addnature, jag vet inte hur deras back end ser ut.
Men att sen skicka ut paketet till SAMMA Service Point en gång till, det är ABSOLUT Addnatures miss!
Dessutom så fattar jag inte varför de måste vänta tills paketet går i automatisk retur då jag inte hämtar ut det. Det måste ju gå att be DHL hämta det och göra rätt...

Jag har handlat från Addnature ganska mycket och har hittills alltid varit nöjd.

Jag har också varit en trogen kund i ganska många år. Men på senare tid har det funkat mycket sämre, priserna har inte varit lika bra samtidigt som marknadsföringen blir mer aggressiv. Jag kan inte tala för andra men det är inte ett bra recept för att behålla mig som kund.
 
Det är säkert bara nostalgi, men jag tycker att jag kommer ihåg en tid med färre kampanjer men då med jämförelsevis bra erbjudanden. Dessutom finns något vagt minne om att kundtjänsten var snabbare på att svara en gång i tiden.

Det här med flodvågen av nyhetsbrev beror nog till viss del på att det sociala nätverket som var så inne för fem år sen har börjat ta betalt av företag som vill att de som gillat dem också ska se företagets inlägg.

Något positivt är att sedan "dagens faktiskt ofta riktigt bra erbjudande" blev till "dagen par klätterskor som vi inte lyckas bli av med ens på rea" så har jag blivit av med mitt beroende av att nästan dagligen surfa in på deras hemsida.

Tur för addnature och outnet att XXL har ett så tillsynes slumpmässigt urval av varor och märken och en rent schizofren prissättning för betjänandet tycks ju gå mot att vara likadant.

"Go tur" ;)
 
Det är säkert bara nostalgi, men jag tycker att jag kommer ihåg en tid med färre kampanjer men då med jämförelsevis bra erbjudanden. Dessutom finns något vagt minne om att kundtjänsten var snabbare på att svara en gång i tiden.

Det här med flodvågen av nyhetsbrev beror nog till viss del på att det sociala nätverket som var så inne för fem år sen har börjat ta betalt av företag som vill att de som gillat dem också ska se företagets inlägg.

Något positivt är att sedan "dagens faktiskt ofta riktigt bra erbjudande" blev till "dagen par klätterskor som vi inte lyckas bli av med ens på rea" så har jag blivit av med mitt beroende av att nästan dagligen surfa in på deras hemsida.

Tur för addnature och outnet att XXL har ett så tillsynes slumpmässigt urval av varor och märken och en rent schizofren prissättning för betjänandet tycks ju gå mot att vara likadant.

"Go tur" ;)

+1!!
...var allt jag ville skriva. Men utsidan kräver fler tecken så nu kanske jag kan posta
 
Beställde precis jacka och goggles på deras skidrea och det kom som väntat på några dagar - trodde först att det hamnat på näst närmaste dhl.ombud men efter koll så har mitt tidigare närmaste dhl-ombud slutat vara det.
Således leverans som väntat och bra pris på rean så jag är nöjd.
Håller med om att dagens erbjudande subjektivt domineras av klätterskor.

/Patrik, kollar oftast med prisjakt före köp men kollar även köp- och retur-villkor
 
Till Johan Ekroth.

Under ca en tioårsperiod har jag varit verksam inom detaljhandeln, med varierande ansvarsuppgifter, bland annat butikschef i en större detaljhandelskedja. Bakom ett anonymt användarnamn betyder det egentligen inget, men eftersom du frågar efter feedback kan du få några korta punkter över hur jag upplever personalen i butiken på Birger jarlsgatan.

- Ingen i personalen verkar vara intresserad över att det kommer in en ny kund. Vid alla tillfällen har jag varit tvungen att söka upp personal som kan hjälpa mig. Inom svenskt butiksväsende brukar man tala om avvägningar då det svenska köpmönstret många gånger baserar sig på en ödmjuk och försiktig service. Men den kan inte ersättas av en obefintlig sådan.

- Kunskap om produkterna är ofta bristfälliga. Jag upplever att personalens intresse och kunskap är nischat kring några enstaka aktiviteter, klättring och löpning som exempel. Normalt friluftsliv (exempelvis vandring) har ingen någon vidare koll på. Ni säljer kängor för tusentals kronor, men personalen googlar på tillverkarens hemsida för att utröna huruvida de är lämpade för kundens behov.

- Kunskap om olika material, och dess egenskaper är också föremål för googlingar.

- Kunskap om alla dyra verktyg, som fällkniven F1, multiverktyg osv är i regel obefintliga.

Sammanfattningsvis.

Skicka er personal på en endagsutbildning som är riktad mot försäljning och service. Det finns många olika konsultföretag som sysslar med just detta. Ta kontakt med svensk handel så får ni några förslag på företag

Ta kontakt med tillverkarna av de produkter ni säljer för att få möjlighet till produktutbildningar. De brukar genomföra sådana gratis, så länge du/ni framhäver att det finns möjlighet för intäkter för båda parter.

Er ledningsgrupp bör i samband med den stora expansionen under hösten 2013 reflektera över er faktiska vision, och inse att ni kanske inte kan vara ett heltäckande alternativ för alla friluftsintresserade. Den visionen ni har nu är av mina personliga intryck snarare att ni har nischat er gentemot löpning och klättring, och allmänna extrema aktiviteter, som ultralöpning och toppturer.

Tänk på att det är kanske 10% av friluftsutövare i Sverige som sysslar med just sådant. Det budskap ni förmedlar genom den fysiska distributionskanalen samt sociala medier tyder på att det är den kundgrupp ni vill nå. Tänk om, eller fullfölj denna inriktning helt enkelt.

Vänligen,

/Friluftsrookie, som inte är helt grön inom alla områden.
 
- Kunskap om produkterna är ofta bristfälliga. Jag upplever att personalens intresse och kunskap är nischat kring några enstaka aktiviteter, klättring och löpning som exempel. Normalt friluftsliv (exempelvis vandring) har ingen någon vidare koll på. Ni säljer kängor för tusentals kronor, men personalen googlar på tillverkarens hemsida för att utröna huruvida de är lämpade för kundens behov.

Jag skrev ju bra om just Birger Jarlsgatan sist men de senaste gånger jag har varit där känndes det inte lika bra längre och jag håller helt med om kunskapen. Gå jag in i butiken och vet sedan innan vad jag är ute efter funkar det fint men vill jag få lite info och tips bli det ibland rätt konstig. Sist jag var där t.ex och undrade om lätta över ankel-höga vandringsstövlar man kan springa i och som ska funkar till de leriga/snöiga dagar fick jag svar att det finns många som gillar fivefingers...
 
Kan fylla på med ett returärende som aldrig blir klart... Ingen koll och inga svar på varför det dröjer.

Väldigt nöjd med priset på mitt tält tidigare i våras men det börjar luta åt köpstopp på addnature. Kan återigen understryka att allt som gäller leveranser, service, bemötande i telefon, snabbhet i returhantering osv har varit hundraprocentigt hos Outnorth. Blir nog till att handla där även i de fall där addnature är billigare i fortsättningen.

Tråkigt!
 
Beställde en väska i helgen, på lunchen idag kom meddelande från DHL att den fanns att hämta.
Jag har inte gjort det ännu men hittills så är jag nöjd med Addnature.
Enda smolket i glädjebägaren är att jag avstod 100:- rabatt som man fick om man registrerade sig för nyhetsbrevet och lika fan så kom det ett nyhetsbrev till den epost jag angav vid beställningen, trots att jag angav vid ordern att jag INTE ville ha utskick. Det fanns en ruta för det.
 
Liknande trådar
Trådstartare Titel Forum Svar Datum
DoktorGlas 20% på friluftsvaror.se Butiker och leverantörer 0
NickeSkog Misstänkt låga priser på hoka-skor Butiker och leverantörer 6
hsp Nya produkter på Tradera Butiker och leverantörer 12
behnke Otroligt dålig servic på Exped! Butiker och leverantörer 21
creamwolf Priser på Addnature! Butiker och leverantörer 20
Brune Rätt så väl bemött på XXL Butiker och leverantörer 18
henkebmtb har nån handlat på www.bergfreunde.se Butiker och leverantörer 6
Kilsbergarn Naturkompaniet har börjat sälja prenumerationer på Svenska Dagbladet Butiker och leverantörer 8
seobserver På besök i Multiverktygs fabriken Butiker och leverantörer 0
Brune Prenumerationspriset på Utemagasinet Butiker och leverantörer 3
Brune Märklig prissättning på XXL Butiker och leverantörer 205
martallen Vad händer på Skyllermarks? Butiker och leverantörer 0
Brune Dam BH på XXL Butiker och leverantörer 2
29351 Nordic outdoor mässa på Butiker och leverantörer 2
Bora hur många handlar på addnature? Butiker och leverantörer 9
plommon1 Snabba tips på bra outdoorbutiker i Stockholm Butiker och leverantörer 6
w2best Rea på nätet och i fysiska butiker?! Butiker och leverantörer 1
Heinz1 Tänk på detta när du fjällflyger! Butiker och leverantörer 18
Plindgren Frilufts utrustning på Nolia i Piteå 2010 Butiker och leverantörer 2
Sharkbait Campingworld.co.uk - Inget svar på mail Butiker och leverantörer 2
Tomas J Konstigt mail ang. en sak jag har till salu på prylmarknaden Butiker och leverantörer 4
graylingman Köp aldrig kikare nån annanstans än på Naturbokhandeln! Butiker och leverantörer 0
greenjuice Optimus - bara på engelska, franska, tyska? Butiker och leverantörer 6
ÄventyrsCompaniet då var det sluthandlat på ITAB ...jacka totalhavererade! Butiker och leverantörer 87
bigskier Outdoorbutiker på nätet Butiker och leverantörer 18
egs Varför finns det nästan inga friluftsbutiker på Söder?? Butiker och leverantörer 35
zzeezz Högre priser med rabatt på Addnatures rea Butiker och leverantörer 14
E_Nygren Arteryx på eBay Butiker och leverantörer 2
Ingebrigtl Var köpa Koflach Arctis Expedition i Göteborg eller på nätet? Butiker och leverantörer 3
Nils-Åke Sämre kvalite på skalplagg? Butiker och leverantörer 74
MrZog Friluftsbutiker på Manhattan Butiker och leverantörer 3
srpp Jag hoppas innerligt på förbättring. Butiker och leverantörer 20
Vättlefjäll North Face på eBay? Sant eller falskt? Butiker och leverantörer 22
mo9jan Handla på Globetrotter.de? Butiker och leverantörer 9
avslutat080903 Düsseldorf - tips på friluftsbutiker Butiker och leverantörer 1
På jakt efter Berghaus Yeti Extrem Butiker och leverantörer 9
Ninai Tips på internet-sajter & butiker i Sthlm? Butiker och leverantörer 0
Brune Rea på Playground Butiker och leverantörer 4
greenjuice Tysk textiljätte satsar på Klättermusen Butiker och leverantörer 22
Eärendil North Face butik öppnad på Norrlandsgatan! Butiker och leverantörer 3
dexecupen Ny klätter- & friluftsbutik på Söder Butiker och leverantörer 4
KLAGER Handla från USA på nätet Butiker och leverantörer 19
bessepersson Klättergrejer på rockempire.com? Butiker och leverantörer 7
pat2 Tips på skogsskidor Butiker och leverantörer 11
lagrave Brist på ansvar hos Arcteryx/Tierra Butiker och leverantörer 44
grodanbolle Jag mejlade Sverker på Plus! Butiker och leverantörer 79
hellmanskungen Friluftsbutiker på nätet!? Butiker och leverantörer 4
benjamin Patagonia DAS-parka på nätet? Butiker och leverantörer 5
avslutat080903 Utländska friluftsbutiker på nätet Butiker och leverantörer 5
P.D Haglöfs nya ryggor inte på nätet ? Butiker och leverantörer 2

Liknande trådar


Sova ute en natt i månaden

Anna och Anna har hittat det bästa ”lifehacket” någonsin – och upptäckt många naturreservat i sömnen.