Överlevnad utan kläder- tjoho!

Kan inte se att den serien nämns i den länkade tråden?

Jag har kollat på de avsnitt som sänts hittills och det som förvånar mig mest är att de inte verkar äta några växter? De verkar bara vara ute efter protein?

Sen är jag ju rätt imponerad av deras psyke. Även om det är väldigt mycket gnäll om att de inte klarar mer så bryter de trots allt inte.

Tycker också att en del av de manliga deltagarna har haft lite väl stort ego, men såna där situationer lockar väl fram stenåldersmänniskan i oss:)


Det är ju rejält tuffa situationer. I senaste avsnittet här nu när det började regna, de har inga kläder, ingen eld, det är bara 8 grader varmt... och sen blir precis ALLT översvämmat. Ingen torr mark inom flera kilometers avstånd.


Ser att det är just det avsnittet i trailern hos Expressen. Att de tycker det är kallt i vattnet beror på att det är inte tropiskt vatten, de är i Louisianas träskmarker och det är bara 15 grader i luften (antagligen kallare i vattnet) när de anländer. Så det är därför de tycker det är kallt.
 
Jag har kollat på de avsnitt som sänts hittills och det som förvånar mig mest är att de inte verkar äta några växter? De verkar bara vara ute efter protein?

Sen är jag ju rätt imponerad av deras psyke. Även om det är väldigt mycket gnäll om att de inte klarar mer så bryter de trots allt inte.

Tycker också att en del av de manliga deltagarna har haft lite väl stort ego, men såna där situationer lockar väl fram stenåldersmänniskan i oss


Det är ju rejält tuffa situationer. I senaste avsnittet här nu när det började regna, de har inga kläder, ingen eld, det är bara 8 grader varmt... och sen blir precis ALLT översvämmat. Ingen torr mark inom flera kilometers avstånd.


Ser att det är just det avsnittet i trailern hos Expressen. Att de tycker det är kallt i vattnet beror på att det är inte tropiskt vatten, de är i Louisianas träskmarker och det är bara 15 grader i luften (antagligen kallare i vattnet) när de anländer. Så det är därför de tycker det är kallt.







_____________________
anosh
 
Tycker såna här program är löjligt.

Nu är det som man måste vara med i tv och bli förnedrad för att bli nån tycker det är så amerikanska så man dör.
Jag undrade om dom hade gjort det detta program i Nordpolen utan kläder för en miljon kr?
 
Har du sett programmen? Det är ju inga vanliga svensson direkt utan det är ju erfarna människor som vill testa om de klarar av det. Miljöerna är väldigt extrema, en del av dem är ju på gränsen att de drabbas av hypotermi på grund av kylan. Självklart skulle det inte gå att göra nåt liknande i arktisk miljö, där skulle man ju frysa ihjäl direkt.

Men själva konceptet är väl inte konstigare än grejer som "Från krogen till skogen" (om jag inte minns fel var det en handfull medlemmar i Svenska överlevnadssällskapet som ville testa just att ge sig ut i "vardagskläder" och se hur de klarade en överlevnadssituation).

Ed Stafford är visserligen snäppet vassare, han är ju helt ensam och filmar själv.
 
Från krogen till skogen var inte ett test på hur det fungerade med vardagskläder då denna typ av test har vi gjort hur många gånger som helst , utan här var testen hur fungerar folk när de är alkohol påverkade och bara har finkläder i skogen direkt från krogen, det är ett 22 st personer som har varit med på kursen.
 
Jag hade ju med ett förbehåll eftersom jag skrev ur minnet :), poägen jag ville få fram var att är man överlevnadsintresserade så vill man ofta testa vad man klarar. Att då samtidigt låta ett TV-team filma och kanske t.o.m. få betalt är ju bara dumt att tacka nej till. Särskilt om produktionen står för alla säkerhetsarrangemang som man annars hade fått fixa själv.
 
Liknande trådar
Trådstartare Titel Forum Svar Datum
tsd Överlevnadskurs vinter 2021 Överlevnad 0
Kalle G Åratals gammalt vatten i PET-flaska. Ofarligt? Överlevnad 24
Mullemek Handbok ÖVERLEVNAD Överlevnad 6
Avslutatmedlemskap161229 Överlevnad/Bushcraft/Prepping intresse i Örebro området? Överlevnad 1
CimW Vill lära mig mer om överlevnad Överlevnad 12
FredrikS90 Litteratur och andra tips för överlevnad Överlevnad 29
Yappah Överlevnad på riktigt - kolla här! Överlevnad 5
wolfheat 1kg mat för överlevnad? Överlevnad 41
OptimistAlexander Underställ - Överlevnad Överlevnad 12
Cremytos Överlevnad och styrketräning Överlevnad 15
Oscar1 Bra plats för överlevnad i Göteborgsregionen Överlevnad 3
Polarnatt Sibirisk överlevnad Överlevnad 17
grodanbolle Lite längre kurser i "överlevnad" Överlevnad 11
Gabriel1985 ett par frågor angående överlevnad Överlevnad 62
realout Överlevnad - funderingar Överlevnad 20
md7dani Grundläggande för överlevnad Överlevnad 46
superc0ntra Köpa H-Överlevnad Överlevnad 6
ulltand Pocketböcker med äventyr och överlevnad. Överlevnad 6
peter1959 Lättkurs överlevnad Överlevnad 4
ulltand Ny här på överlevnad... Överlevnad 19
GustavOh "Extrem överlevnad" Discovery style Överlevnad 30
Avsl12 Överlevnad i Djungel Överlevnad 9
Polarnatt Överlevnad Överlevnad 25
marja Tappar smak efter lite överlevnad Överlevnad 1
chinerunner Överlevnad! Överlevnad 6
Tovetjarn överlevnad och klättring? Överlevnad 10
Michel.B Projekt: Överlevnad (främst för Göteborgare) Överlevnad 19
sajberjohan Robinson överlevnad Överlevnad 0
bergholm Överlevnad på nätet? Överlevnad 5
S Johansson Överlevnad på Discovery Överlevnad 0
Odin Överlevnad under krigshot Överlevnad 20
Banankontakt Överlevnad hemma Överlevnad 16
Tallrot barnens överlevnad = vilse? Överlevnad 10
gillisn Överlevnad och scouting Överlevnad 0
Anders78 Vart hittar jag försvarets hanbok i överlevnad Överlevnad 2
Överlevnad skarpt? Överlevnad 9
Newlin Armen´s Handbok i överlevnad Överlevnad 4
mippe Expedition överlevnad Överlevnad 0
johannespoignant Handbok i överlevnad Överlevnad 7
kentrkendt "Handbok Överlevnad" i pdf-format Överlevnad 2
6ib2x6 Överlevnad Överlevnad 0
resenaren Överlevnad till havs Överlevnad 18
heme Nedsläckt land - Tio deltagare får prova att klara sig i ett samhälle helt utan el. Överlevnad 142
realout 7 dygn utan mat Överlevnad 53
Cremytos 100 timmar utan medhavd mat Överlevnad 56
-Patric- snöre utan trassel Överlevnad 22
sarawak Hur torka kläder? Överlevnad 22

Liknande trådar


Glöm allt du lärt dig om vandringsskor

Sneakers och löparskor kan vara bekväma för enklare promenader, men de är inte designade för de utmaningar som vandring kan erbjuda. Ojämn terräng, ...