Friluftsmat Recept, ingredienser mm

Svara

Ämnesverktyg Betygsätt ämne Visningsalternativ
Gammal 2014-06-23, 10:10
herbert.m herbert.m är inte uppkopplad

En positiv nyhet är att ica har lanserat tonfisk i påse!
Tycker personligen att den håller väldigt bra kvalitet dessutom.
Svara med citat
Gammal 2014-06-23, 13:46
mBengtson mBengtson är inte uppkopplad

Har kört spaghetteria ett par gånger nu och pallar inte det längre. Smakar skit och måste kokas typ 7 minuter. Jag Mailade med knorr och man kan inte köpa annat än carbonara och bolognese i sverige. Inte ens Ica maxi får tag på dessa. Däremot från tyskland kan man köpa ca 10 olika smaker.

Real är dyrt, men Fan så god viltgrytan är tex. Så många gånger per år är jag inte ute och vandrar så nån extra hundralapp kvittar. Snålar hellre in på utrustning som ändå bara mättar ögat
Svara med citat
Gammal 2014-06-23, 14:54
Gregorius Gregorius är inte uppkopplad

Blir det Bolognese eller carbonara i fält tar jag Blå bands vegetariska diton med valfri pasta, ofta snabbmakaroner. Utmärkt med lite soltorkade tomater, oliver och parmesanostpulver respektive lite bacon. http://www.blaband.se/sortimen ... bolognese-1/
Svara med citat
Gammal 2014-06-23, 16:22
anders998 anders998 är inte uppkopplad

"Tex" i Torneå har verkligen fått knorr på försäljningen...för oss i norr...bra utbud :-).... Sen slår jag ett slag för kolbullen... En energibomb ...snudd på palt... ;-)
Anders
Svara med citat
Gammal 2014-06-30, 20:08
Aerys Targaryen Aerys Targaryen är inte uppkopplad

Finns på Willys Katrinelund (Malmö) den 30/6 -14. Carbonaran och Bolognese.. Endast testat Bolognese och den var helt okej, smakar lite som skolans spaghetti och köttfärsås.
Svara med citat
Gammal 2014-06-30, 20:34
zebulah zebulah är inte uppkopplad

Citat:
Ursprungligen postat av anders998 Visa inlägg
"Tex" i Torneå har verkligen fått knorr på försäljningen...för oss i norr...bra utbud :-).... Sen slår jag ett slag för kolbullen... En energibomb ...snudd på palt... ;-)
Anders
Glöm inte Blairs chips när du är in där. 28:-/påse jämfört med 52:- hemma
Svara med citat
Gammal 2014-06-30, 20:42
TROY GARNER TROY GARNER är inte uppkopplad

Citat:
Ursprungligen postat av mBengtson Visa inlägg
Har kört spaghetteria ett par gånger nu och pallar inte det längre. Smakar skit och måste kokas typ 7 minuter. Jag Mailade med knorr och man kan inte köpa annat än carbonara och bolognese i sverige. Inte ens Ica maxi får tag på dessa. Däremot från tyskland kan man köpa ca 10 olika smaker.

Real är dyrt, men Fan så god viltgrytan är tex. Så många gånger per år är jag inte ute och vandrar så nån extra hundralapp kvittar. Snålar hellre in på utrustning som ändå bara mättar ögat
Har du nån adress man kan beställa ifrån....man har ju tröttnat lite på dom få man kan tjöpa här?
Svara med citat
Gammal 2014-06-30, 22:13

Citat:
Ursprungligen postat av zebulah Visa inlägg
Glöm inte Blairs chips när du är in där. 28:-/påse jämfört med 52:- hemma
Tack.... Dom är okända för mej..men jag får leta nästa gång jag lyckas slingra mej bort från "Det stora varuhuset i Happis"..:-)
Svara med citat
Gammal 2014-07-02, 05:44
tlundberg tlundberg är inte uppkopplad

Ja, har du möjlighet att köpa några Blair-chips så gör det! Det är en smakupplevelse kan jag lova!
Svara med citat
Gammal 2014-07-02, 08:15

Ska absolut leta rätt på dom...när jag kommer ner mot kusten :-)
Svara med citat
Gammal 2014-07-02, 11:24
pelka pelka är inte uppkopplad

Citat:
Ursprungligen postat av herbert.m Visa inlägg
En positiv nyhet är att ica har lanserat tonfisk i påse!
Tycker personligen att den håller väldigt bra kvalitet dessutom.
hur måste man förvara den?kallt eller funkar det att ta med upp på fjället utan att den blir dålig på en gång??

mvh/P
Svara med citat
Gammal 2014-07-02, 11:46
troswe troswe är inte uppkopplad

Citat:
Ursprungligen postat av pelka Visa inlägg
hur måste man förvara den?kallt eller funkar det att ta med upp på fjället utan att den blir dålig på en gång??

mvh/P
Tonfisken förvaras i vanliga skafferiet, ej i kylskåpet. Så det är bara att slänga ner en bunt i ryggan...

Glömde: Den går som helkonserv, du hittar påsen på hyllan bland fiskbullar, tonfisk, och övrig helkonserver på ICA

Mvh troswe
Svara med citat
Svara

Ämnesverktyg
Visningsalternativ Betygsätt det här ämnet
Betygsätt det här ämnet:

Regler för att posta
Du får inte posta nya ämnen
Du får inte posta svar
Du får inte posta bifogade filer
Du får inte redigera dina inlägg

BB-kod är
Smilies är
[IMG]-kod är
HTML-kod är av

Alla tider är GMT +1. Klockan är nu 16:52.

Logga in