Friluftsmat Recept, ingredienser mm

Svara

Ämnesverktyg Betygsätt ämne Visningsalternativ
Gammal 2013-08-13, 09:18
tomasjo tomasjo är inte uppkopplad

Citat:
Ursprungligen postat av håhåjajansson Visa inlägg
FIRMA Italia.

Fungi, carbonara, parmigiana, ungefär likvärdiga. Mer efter humör. Enligt min smak samtliga bättre an Spathetterias bolognese.

Men peston är på gränsen till oätlig.
Tack för tipset! För intresserade hittade jag mer info om dessa här: http://www.fragancia.se/produk ... a-ai-funghi/
Svara med citat
Gammal 2013-08-13, 10:12
TROY GARNER TROY GARNER är inte uppkopplad

Citat:
Ursprungligen postat av håhåjajansson Visa inlägg
FIRMA Italia.

Fungi, carbonara, parmigiana, ungefär likvärdiga. Mer efter humör. Enligt min smak samtliga bättre an Spathetterias bolognese.

Men peston är på gränsen till oätlig.
Peston har ju passande namn - det är den med basilikan - man väljer ju svältdöden hellre
fast man är hungrig
Svara med citat
Gammal 2013-08-13, 12:46
håhåjajansson håhåjajansson är inte uppkopplad

Citat:
Ursprungligen postat av TROY GARNER Visa inlägg
Peston har ju passande namn - det är den med basilikan - man väljer ju svältdöden hellre
fast man är hungrig
Jag valde faktiskt hellre peston (åtminstone halva) den gång jag provade. Känns som ett felval så här i efterhand, för då hade jag också sluppit den bihåleinflammation
som plågar mig nu.

När vi ändå är i gång om ÖB så har de också några ris-och-kycklingrätter som inte är frystorkade men som ändå håller flera månader. En påse ris, en påse kycklinggrejs, vilka man värmer i vatten. Plockar man påsarna ur kartongen tar de inte mycket plats. Förvånansvärt ätbart. Dock bara runt 400 kcal, men bra variation från frystorkatslabbet då och då.

Står om den här http://www.utsidan.se/forum/showthread.php?t=68354
Svara med citat
Gammal 2013-08-15, 15:34

Köpte in två Kitchen 88 - skall prova dom - ger c:a 430-450 Kcal otrimmade med lite olja.

Rätt ok för 20 spänn - plockar man bara med påsarna så är vikten/volymen inte alls helt fy skamm.
En oljetrimmad dubbelportion bör ge en bit bortanför 900Kcal för 40 kr vilket är mycket bra pris/vikt förhållande.
Svara med citat
Gammal 2013-08-20, 21:50

Uppdatering i detta ämne: Bolognese säljs på Willys i Heron City.
Svara med citat
Gammal 2013-09-30, 16:29
friluftsrookie friluftsrookie är inte uppkopplad

När jag frågade idag på min lokala ICA butik efter andra smaker än carbonara, fick jag beskedet att ICA som koncern enbart har carbonaran och bolognese i sitt sortiment.

Jag skall försöka kontakta Knorr och fråga vilka kedjor som tar in de resterande tre.
Svara med citat
Gammal 2013-09-30, 18:21
tpph tpph är inte uppkopplad

Kan inte hjälpa till med inköpsställen i Sverige, men då jag var i Tyskland i våras blev jag glatt överraskad då affären jag besökte, för att handla starkare varor..., hade 5 olika sorter med Knorr Spagettheria till ett billigt pris! Kan säga att det blev fler påsar från Knorr än flaskor med sarkt innehåll vilket inte var planen från början...
Svara med citat
Gammal 2013-09-30, 18:24

Citat:
Ursprungligen postat av friluftsrookie Visa inlägg
När jag frågade idag på min lokala ICA butik efter andra smaker än carbonara, fick jag beskedet att ICA som koncern enbart har carbonaran och bolognese i sitt sortiment.

Jag skall försöka kontakta Knorr och fråga vilka kedjor som tar in de resterande tre.
Försöka duger, jag har mailat dem och frågat i samband med att jag skapade tråden men fick tyvärr inget svar.
Svara med citat
Gammal 2013-09-30, 18:29

Stämmer inte , har hitta Formagio m.m på Ica Maxi
Svara med citat
Gammal 2013-09-30, 18:43

Citat:
Ursprungligen postat av TROY GARNER Visa inlägg
Stämmer inte , har hitta Formagio m.m på Ica Maxi
Willys uppgav också att de bara sålde Carbonara, vilket visade sig vara fel.
Svara med citat
Gammal 2013-09-30, 21:07
smux smux är inte uppkopplad

Av de 5 olika smaker jag testat är nog Broccoli-Mozarella är den som smakar bäst, följd av Spinachi. Bolognese var mindre rolig, de andra 4 smakerna är bättre.
Svara med citat
Gammal 2013-09-30, 22:12
xtrem xtrem är inte uppkopplad

Jag har tidigare mejlat Knorr ang Spaghetteria men inte fått något svar, nu ställde jag frågan om var man får tag på de övriga smakerna på deras FB sida, man får se om de svarar där.
Svara med citat
Svara

Ämnesverktyg
Visningsalternativ Betygsätt det här ämnet
Betygsätt det här ämnet:

Regler för att posta
Du får inte posta nya ämnen
Du får inte posta svar
Du får inte posta bifogade filer
Du får inte redigera dina inlägg

BB-kod är
Smilies är
[IMG]-kod är
HTML-kod är av

Alla tider är GMT +1. Klockan är nu 17:37.

Logga in

Tips!