Fotostativ - lätt, billigt, stadigt, omöjligt eller

avslutad210712

Gäst
Att hitta ett lätt stativ har oftast inneburit ett billigt ostadigt aluminiumstativ eller ett (svin)dyrt kolfiber. Döm om min förvåning när Cyberphoto lanserade sitt egna importmärke som är ett kolfiberstativ som är både lätt och stadigt. Glömde jag något..... Javisst det ordinarie priset är 1699:- men just nu säljs det för 1299:- inklusive kulled.

Har ingen som helst koppling till Cyberphoto förutom att det ligger i Norrland och att jag själv köper i stort sett allt inom foto från dem men kommer själv att anmäla min tråd så får utsidan avgöra om det är smygreklam.

http://www.cyberphoto.se/info.php?article=GX-1027
 
Så länge det går att ta bort mittpelaren så verkar det vara ett bra alternativ till de som inte vill lägga pengarna på ett Gitzo..

Mvh // Johannes
 
Vill man ha lätt, litet och billigt så blir det gärna klent, lågt och av lägre kvalité också.
Jag använder det här stativet både till videokameran och systemkameran och det är tillräckligt stadigt och högt för att fylla mina krav. Mittpelaren går att ta bort och den använder jag som en handhållen förlängning när jag går och filmar. Vid transport utav stativet så träs mittpelaren i underifrån, då skyddar stativbenen kulleden plus att det blir lite kortare/kompaktare. Tyvärr så är det inte gjort i kolfiber eller nåt men med en vikt på 1 kilo så är det hanterbart och ganska så bra pris.
 

Liknande trådar


Glöm allt du lärt dig om vandringsskor

Sneakers och löparskor kan vara bekväma för enklare promenader, men de är inte designade för de utmaningar som vandring kan erbjuda. Ojämn terräng, ...