Stort knivintresse - välj din favoritkniv

Omtänksamma Fällkniven!

Fick min F1 idag har bara packat upp den än men den känns bra, blir kul att komma ut i helgen och få testa den lite lätt med korvgrillning od.

Som bonus skickade de med en klister dekal med logotyp, samt 5 plåster med logga...
 
re

F1 an är en bra kniv o har använt den mycket. En sak som jag skulle vilja ha för att jag skulle tycka den skulle bli bättre är lite tunnare stål . En bra kniv är det men bara min åsikt.

mvh Kimmo
 
Tackar!

OK, så du funderar på att sälja kniven? Den ser annars ut att vara en mycket potent bushie. Synd att ge bort den eftersom Seved ju inte tillverkar allt för många blad med den här slipfasen.

~Paul~

Det är en bra slipfas på den men visst gör Seved fler av den om man beställer ett av honom :)

mvh Kimmo
 
Det blir nog endast till min son i så fall, han är 23 år och visat intresse för den.

Det är bara att beställa ett blad till om du vill. Men det vet du ju :).

Btw som jag skrev på annat ställe en toppen kniv blev det av bushyn. Det finns en Svart/Grön version oxå. Jag måste nog beställa den å en Blå/Svarta vesionen.

Seved
 
Det är bara att beställa ett blad till om du vill. Men det vet du ju :).

Btw som jag skrev på annat ställe en toppen kniv blev det av bushyn. Det finns en Svart/Grön version oxå. Jag måste nog beställa den å en Blå/Svarta vesionen.

Seved

Ja, det är kul att jobba med micarta och slipa fram olika nyanser ett tåligt och bra material tycker dom gör sej kanon på fulltångare. Seved, meddelande sen när dom andra är färdiga för leverans.
 
OK, det låter utmärkt. Jag kommer dock ihåg att du var lite motsträvig i början Seved ;). En scandislipad kniv stod inte högt i kurs hos dig :).

~Paul~
 
OK, det låter utmärkt. Jag kommer dock ihåg att du var lite motsträvig i början Seved ;). En scandislipad kniv stod inte högt i kurs hos dig :).

~Paul~

Japp:) och jag tycker fortfarande att den inte är så allround som fullflat. Ha ha Jag tänkte bara göra några stycken.Men den vart poppis och många vill ha den, så jag gör den, fortsatt oxå :). Men jag ska nog göra nån fullflat oxå tror jag. Kanske i AEB-L. Vad säger du om det Paul, det blir ingen favorit i din bok. Ha ha.

Seved
 
Senast ändrad:
Ja, det är kul att jobba med micarta och slipa fram olika nyanser ett tåligt och bra material tycker dom gör sej kanon på fulltångare. Seved, meddelande sen när dom andra är färdiga för leverans.

Ja det är riktigt roligt att jobba med, tycker jag. Det är lite hårdare att jobba i än G10, men tål värme lite bättre.
Japp jag mailar eller Pm:ar när det närmar sej. :)

Seved
 
Japp:) och jag tycker fortfarande att den inte är så allround som fullflat. Ha ha Jag tänkte bara göra några stycken.Men den vart poppis och många vill ha den, så jag gör den, fortsatt oxå :). Men jag ska nog göra nån fullflat oxå tror jag. Kanske i AEB-L. Vad säger du om det Paul, det blir ingen favorit i din bok. Ha ha.

Seved
Haha, ingen fara. Jag gillar båda typerna beroende på den planerade arbetsuppgiften. En bushie vill jag gärna ha med scandiegg. En allroundkniv vill jag däremot ha med fullflatslipning :).

AEB-L låter utmärkt till den fullt flatslipade varianten. Till bushien skulle jag nog föredra kolstål eller laminat.

~Paul~
 
Haha, ingen fara. Jag gillar båda typerna beroende på den planerade arbetsuppgiften. En bushie vill jag gärna ha med scandiegg. En allroundkniv vill jag däremot ha med fullflatslipning :).

AEB-L låter utmärkt till den fullt flatslipade varianten. Till bushien skulle jag nog föredra kolstål eller laminat.

~Paul~

Ja jag håller med :). Men jag ska prova AEB-L i båda varianterna.

Seved
 

Liknande trådar


Sova ute en natt i månaden

Anna och Anna har hittat det bästa ”lifehacket” någonsin – och upptäckt många naturreservat i sömnen.