Friluftsmat Recept, ingredienser mm

Svara

Ämnesverktyg Betygsätt ämne Visningsalternativ
Gammal 2017-02-20, 10:48
Calexico Calexico är inte uppkopplad

Citat:
Ursprungligen postat av Askel Visa inlägg
Det är inte frystorkat i den meningen att man bara behöver hälla på vatten, utan faktiskt koka i 7 min, men Knorr Spaghetteria kostar 15 kr för 1 pers (2 port). Jag har bara provat bolognesen och den var överraskande god.
Jag antar att man för att spara bränsle kan koka upp, låta stå 15 min och sedan koka upp igen. Kokningen är ju för att spaghettin ska bli lagad, inte bara blöt
jo, den funkar att bara låta stå och svälla i varmvatten eftersom spagettin är så tunn.äter den ibland. den andra med ost/skinksås funkar sämre
Svara med citat
Gammal 2017-02-21, 13:00
Kilsbergarn Kilsbergarn är inte uppkopplad

Såg just att XXL börjat sälja Mountain House för 49:-
https://www.xxl.se/vildmark/vi ... untain+House

Personligen tycker jag inte den är god (föredrar Real Turmat), men gillar man den är det nog ett bra pris.
Svara med citat
Gammal 2017-02-21, 13:34
lillspöket lillspöket är inte uppkopplad

Mama instant fried rice. Finns på en del kina-butiker. 313 kilokalorier, 15 spänn. Smakar bra, men är du hungrig krävs två. Sked ingår.

Skickat från min E5823 via Tapatalk
Svara med citat
Gammal 2017-02-21, 13:42
DoktorGlas DoktorGlas är inte uppkopplad

Naturkompaniet i Uppsala rear påsmat. Kanske hela kedjan gör? Minns inte pris och märken.
Svara med citat
Gammal 2017-02-21, 14:14
Calexico Calexico är inte uppkopplad

Citat:
Ursprungligen postat av Kilsbergarn Visa inlägg
Såg just att XXL börjat sälja Mountain House för 49:-
https://www.xxl.se/vildmark/vi ... untain+House

Personligen tycker jag inte den är god (föredrar Real Turmat), men gillar man den är det nog ett bra pris.
aha...bra tips! jag tycker den är rätt god, speciellt de indiska rätterna, men de är helt osaltade så det får man gör själv.
Svara med citat
Gammal 2017-02-22, 12:38
farsi farsi är inte uppkopplad

Beställde detta nu för att testa: https://www.jimmyjoy.com

Tänker mig att det kan vara en bra enkel kall lunch, tror inte jag står ut med att bara "äta" detta, även om det verkar finnas många som gör det även till vardags. Är ju definitivt prisvärt om det är ok smak.
Svara med citat
Gammal 2017-02-22, 15:53
Askel Askel är inte uppkopplad

Citat:
Ursprungligen postat av Calexico Visa inlägg
jo, den funkar att bara låta stå och svälla i varmvatten eftersom spagettin är så tunn.äter den ibland. den andra med ost/skinksås funkar sämre
Min erfarenhet är att det iallafall måste koka upp. Att bara hälla på kokande vatten innebär att pastan (som är rå) inte blir tillagad utan bara blöt. Den blir ju mjuk, men smakar vidrigt rå. Det är i alla fall min erfarenhet/åsikt av att ha provat med ett par olika pastarätter.
Svara med citat
Gammal 2017-02-22, 20:13
silly silly är inte uppkopplad

Hmm verkar som eventuella tips på bra inköpsställen med bra priser på frystorkat är ganska få
Svara med citat
Svara

Ämnesverktyg
Visningsalternativ Betygsätt det här ämnet
Betygsätt det här ämnet:

Regler för att posta
Du får inte posta nya ämnen
Du får inte posta svar
Du får inte posta bifogade filer
Du får inte redigera dina inlägg

BB-kod är
Smilies är
[IMG]-kod är
HTML-kod är av

Alla tider är GMT +1. Klockan är nu 08:53.

Logga in