Laxfiske Vättern

Ja, visst är filmen jäkligt proffsig och snygg och med mycket fiskekänsla. Men jag har lite svårt att svälja att i en svensk filmproduktion svenska killar pratar engelska när de fiskar i Sverige. Jo, jag förstår att det är för att få bättre tittarsiffror på tuben och jag vet att det blir vanligare och vanligare, men det känns helt enkelt krystat.
 
Jag brukar backa när man ska ha tillstånd för luftfotografering och att använda musik för det brukar bli väldigt dyrt när man ska strömma video. Den kunde varit kortare. Annars proffsigt och trevligt.
 
Ja, visst är filmen jäkligt proffsig och snygg och med mycket fiskekänsla. Men jag har lite svårt att svälja att i en svensk filmproduktion svenska killar pratar engelska när de fiskar i Sverige. Jo, jag förstår att det är för att få bättre tittarsiffror på tuben och jag vet att det blir vanligare och vanligare, men det känns helt enkelt krystat.

Håller faktiskt med dig, det blir mer naturligt och spontant att köra filmerna på svenska! Men vi har valt att försöka ha film och framförallt fiskefilm som som vårt yrke och för att leva på gratis fiskefilm så behövs tyvärr en större publik än bara Sverige. Kul att du gillade fimpen ändå :)
 
Hur är landfiske efter lax i Vänern? Trollingen är ju stor där men landfiske jag jag inte hört talas om.

Har ingen aning tyvärr! Att det fungerar i Vättern beror bland annat på att är galet djupt ända in till land på vissa ställen. Man har ca 70 meter djupt på en kastlängd där vi kör!
Och så ser det inte riktigt ut i Vänern vad jag förstått, men det kanske går ändå :)
 
Håller faktiskt med dig, det blir mer naturligt och spontant att köra filmerna på svenska! Men vi har valt att försöka ha film och framförallt fiskefilm som som vårt yrke och för att leva på gratis fiskefilm så behövs tyvärr en större publik än bara Sverige. Kul att du gillade fimpen ändå :)

Jag förstår dig (er)... Min anmärkning var mer en detalj, filmen var annars kanon. Självklart något jag kommer att sprida till mina fiskekompisar.
 

Glöm allt du lärt dig om vandringsskor

Sneakers och löparskor kan vara bekväma för enklare promenader, men de är inte designade för de utmaningar som vandring kan erbjuda. Ojämn terräng, ...