1500 spänn för anmälan till vita/gröna bandet!

Varför skulle folk välja att betala 1500 spänn för anmälan till vita eller gröna bandet? (http://www.vitagronabandet.se/sv-SE) För denna kostnad får man sitt namn på hemsidan och ett diplom. Kanske trevligt för den publicitetssökande?

Det verkar som att avgiften höjts från 500 kr för några år sedan till 1000 och alltså från nästa år till 1500.

Det går ju som bekant utmärkt att vandra genom fjällen utan att betala pengar eller få diplom. Hur tänker de egentligen när de tar 1500 spänn för detta? Hur tänker de som betalar?

Är detta kanske en ny trend: att betala för saker som är gratis? Att konsumera något som kostar kanske är coolare än att göra något som är gratis?

Kul! Då har vi fått höra hur både arrangörer och folk som betalat tänkt, tack för det.
 
Senast ändrad:
Annika och Torkels arbete

Intressant att följa debatten och alla synpunkter om Vita/Gröna Bandet. Vildmarksmässan jobbar tillsammans med Annika/Torkel och försöker bidra på vårt sätt för att lyfta alla "bandare" och deras prestationer. Och det är en stor ära för oss att de valt att förlägga diplomeringen i vårt offentliga ljus på mässan sedan 2014. Det tror vi inspirerar fler att gå/skida och uppleva vår fantastiska natur, oavsett om man gör det "officiellt" eller ej. Valet är onekligen fritt!
 
Det är fascinerande med alla dessa företag som försöker låta som om de bedriver välgörenhet.

Dessutom vill jag minnas att det är brott mot Utsidans regler att bli medlem i egenskap av företagsrepresentant?
Du måste agera som privatperson
Den som skriver artiklar, inlägg, recensioner, tips mm skall agera som privatperson och aldrig i kommersiellt syfte om inte annat avtalats. Endast ett medlemskap per person.

Medlemsnamn
Det användarnamn som du väljer får inte relatera till en kommersiell verksamhet. Vi kan komma att ändra medlemsnamn som uppenbart inte följer reglerna, utan att först meddela detta.
 
@nermander
Fast om man går in för att möta kritik mot sitt eget företag/företag man har koppling till är det väl knappast orimligt att man får skapa en användare. Inte heller är det väl då orimligt att man väljer ett användarnamn som visar vem man är och vem man representerar. Snarare hedervärt att stå för vem man är.

Moderatorerna får naturligtvis göra sin bedömning, men jag anser inte att Patrik gjort något fel, och jag finner hans användarnamn rimligt.
 

clindh

Forumvärd
(Jag har flyttat denna tråd till Butiker och leverantörer nu där det är OK för företag att vara med i debatterna)
 
Moderatorerna får naturligtvis göra sin bedömning, men jag anser inte att Patrik gjort något fel, och jag finner hans användarnamn rimligt.

Det var inte främst Patriks användare jag syftade på utan Fjällfararnas Vita och Gröna Band.

Men Patriks namn bryter ju mot den andra punkten i reglerna jag citerade, Vildmarksmässan är en kommersiell verksamhet och hans namn relaterar till den.
 

Glöm allt du lärt dig om vandringsskor

Sneakers och löparskor kan vara bekväma för enklare promenader, men de är inte designade för de utmaningar som vandring kan erbjuda. Ojämn terräng, ...