Klätteris nära Falun

Förvisso lider isklättringssäsongen mot sitt slut, men jag undrar om det finns något bra tips på klätterbar is i närheten av Falun. Det behöver inte vara högt eller avancerat, utan bara så att man kan isbouldra lite lätt.

Jag behöver inte välmenande tips om Sälen, Idre eller Njupeskär, det är inte aktuellt att åka så långt.

Mvh /Joel
 
Sifferbo

Det finns ett ställe vid Sifferbo/Djurmoklack där vi klättrade förut. Är dock osäker på det är tillåtet numer, kan vara axessbekymmer. Isläget har jag heller ingen koll på. Klent tips med andra ord...

Hyfsat nära Falun är det iaf.

Mvh Tomas
 
Om du ögnar igenom den här artikeln (handlar om Gyllbergen utanför Borlänge) och kikar på kommentarerna så hittar du mitt namn. Den platsen - Dragbergsgata - har jag varit vid två gånger i vårvintertid. Båda gångerna har där hängt enorma (enligt mitt tycke) isdraperier ner för stupen.

http://www.utsidan.se/cldoc/14642.htm

HåkanF
 
Tack för tipsen! De verkar lovande i alla fall. Måste väl kolla upp om det är tillåtet att svinga isyxor där vid Djurmoklack.

Mvh /Joel
 
Liknande trådar
Trådstartare Titel Forum Svar Datum
DalecarliaBushcraft Falun/blge? Dalarna 6

Liknande trådar


Glöm allt du lärt dig om vandringsskor

Sneakers och löparskor kan vara bekväma för enklare promenader, men de är inte designade för de utmaningar som vandring kan erbjuda. Ojämn terräng, ...