Vilket frilufskök använde du sist?

Vilket frilufskök använde du senast?

  • Ett kök från Primus

    Röster: 137 26.1%
  • Ett kök från Optimus

    Röster: 79 15.0%
  • Ett kök från Trangia

    Röster: 184 35.0%
  • Ett kök från annan tillverkare.

    Röster: 125 23.8%

  • Totala väljare
    525
Primus EtaExpress ligger högt i kurs hos mig. Har även en annan toppmoonterad brännare från Primus som är mycket bättre för stekning i stor panna. Eta-brännaren har en alldeles för koncentrerad låga för det.
 
Oftast blir det ett msr xgk, men jag gillar omväxling. I helgen blev det Kelly-kettlen och gryta över elden. Förra turen blev det snuskburk med spritbrännare.

Är det förresten nån som har tips på några bra recept till Kelly-kettlen så får ni gärna dela med er.
 
Senast använde jag mitt Primus Micron Ti. Har i och för sig luftat mitt Primus Easylight efter detta, men då var det huvudsakligen inte jag som använde det så det kan knappt räknas.
 
Primus micron Ti,alltid på egen tur och på utflykt med kaffekok/vattenkok.
Annars Trangia med gas för matlagning för två.
 
Inte lätt att rösta

med så få val.

Jag använde mitt KAP Arctic dvs med Trangias vindskydd och kastruller, Gunnar Finns anpassning av en Optimusfotogenbrännare med förvärmarkopp kopplingar och pump etc, flaska från Sigg. Brännaren bytte jag efter 20 års användning till en Optimuskopia från Portugal. Men reglerratten står det Optimus på.

Thure
 
Definitivt inte lätt att rösta...

Tack Thure,
vi sitter tydligen i samma sits...
Jag använde också mitt KAP Arctic senast, (dvs Trangia 25s vindskydd och kastruller och Gunnars Optimus fotogenbrännare) när jag fick en sån där "nu känner jag för att serva och elda lite"-lust i sensomras. Praktiskt ute var det mitt Trangia 27 med sin (Primus eller Optimus?) gasolbrännare som användes senast... Hur sjutton röstar man då - när alternativen var så begränsade? :cool:
 
Liknande trådar
Trådstartare Titel Forum Svar Datum
greenfish Brände gröt i Primus ETA, använde mdiskmedel Kök och brännare 6

Liknande trådar


Sova ute en natt i månaden

Anna och Anna har hittat det bästa ”lifehacket” någonsin – och upptäckt många naturreservat i sömnen.