Gamla Svea, hon är säker...!

Metakastullerna är lätta och bra men tyvärr får inte sveat plats i dem så det går ju åt lite mer utrymme i packingen.

Annars är Campingaz Twister kit ett tips. Kastrullerna passar runt köket och är i bra storlek för en. De är också staplingbara så att man kan "dubbelkoka". Fås för 199 kronor på pinal just nu. Gasbrännare på köpet :)

Dom är fortfarande på rea efter över ett år.
http://www.pinal.se/sv/fynd/campingaz-twister-kit.html
 
Svea passar utnärkt i en 12cm billycan!

/tobbe

12 cm Billycan, den väger 550 g, det är ju mer änn köket själv…! Måste finnas ngt lättare..?
Jag har inte köpt ngn kastrull exklusivt till Svea:t utan tog vad jag hade hemma och försökte göra ngt bra. En Eta Power Pot (inget man röker) 1 liter, 290 g. Vindskyddet ser kanske finurligt ut med ”dragspelsfunktion” (uppklippt rör till en köksfläkt) men jag kan inte rekommendera det, bara pilligt att få det som man vill ha det…
Men det känns som att det ska gå att hitta något mer ”slimmat” men som ändå rymmer hela köket..?

Knåpade ihop en tända-køket-film häromdagen:
http://www.youtube.com/watch?v=3adS0C0p23Q
 

Bilagor

  • Uten navnSvea1.jpg
    Uten navnSvea1.jpg
    104.4 KB · Visningar: 566
Och i helgen ska jag försöka få liv i mitt, som blåstes upp lite när det brann torrt och för instängt. Skulle värma en improviserad rök med det, men glömde bort det brännaren i matlagningsstöket.

Fast jag måste fixa något att ersätta flamspridarmojängen med. Hm. Var hittar man en liten bit vettig mässingsplåt av hygglig tjocklek?
 
Metakastullerna är lätta och bra men tyvärr får inte sveat plats i dem så det går ju åt lite mer utrymme i packingen.

Annars är Twister kit ett tips. Kastrullerna passar runt köket och är i bra storlek för en. De är också staplingbara så att man kan "dubbelkoka". Fås för 199 kronor på pinal just nu. Gasbrännare på köpet :)

Inte riktigt sant då mitt SVEA ryms i META 70, 75 och 80, men så packar inte jag, dags och veckoändsturer rymms maten väl i en enliterskastrull och en liten påse utanför, envar efter sin fason.

Från vänster BACHO 341g, 1,5 l, BACHO 329g, 1,2 l, Primus Solo Rf, 349g, 1 l, Falconburken 124g, 1,2 l, Primus eox Al, 224g, 0,9 l, Camping Gaz Solo 187g, 1 l. SVEA i META 70, 63g, 0,3 l, MSR Ti 126g, 0,8 l, META 80 108g, 1 l, META75 72g, 0,4 l.
go tur
 

Bilagor

  • IMG_0862_2.jpg
    IMG_0862_2.jpg
    69 KB · Visningar: 528
Senast ändrad:

Liknande trådar


Sova ute en natt i månaden

Anna och Anna har hittat det bästa ”lifehacket” någonsin – och upptäckt många naturreservat i sömnen.