Bockeboda strövområde, skåne.

Tjena!

Jag undrar om det finns någon här på Utsidan som har vandrat i Bockeboda strövområde? Har googlat en del om det o det ser jäkligt gott ut. Men det är skillnad på att googla o vandra ;) så skriv gärna in o berätta om led,stig i området, ni som varit där :)

Mvh Nicklas
 
Undertecknad har ju egentligen inte vandrat i Bockeboda så jag borde väl inte svara men eftesom responsen på din fråga varit dålig så skriver jag ändå.

Min ytterst begränsade upplevelse av Bockeboda infann sig när jag gjorde lumpen, under tidig senmedeltid, då vi sprang någon orienteringstävling där uppe på åsen.
Det enda jag minns är att terrängen var både lättsprungen och lättorienterad, samt att det var mycket tjejer ute i skogen och att Stockmos blandsaft smakade himmelskt gott efteråt.

Hoppas att detta var till någon hjälp och att du får en trevlig tur.
 
Det är nog mer av ett naturlöpstigsområde än renodlat vandringsområde men det går ju att vandra på och bredvid löpspår. Det drivs av Härlövs IF och ser på hemsidan att klubbhuset Bockatorpet tyvärr nyligen brunnit:
http://www3.idrottonline.se/HarlovsIF/Bockatorpet/

Har promenerat eftermidagstur där för många år sedan och det är som sagt en skog med anlagda löpspår men helt ok för dagturer. På vägen dit har du fin utsikt över delar av Kristianstadsbygden.

/Patrik, utflyttad
 

Liknande trådar


Glöm allt du lärt dig om vandringsskor

Sneakers och löparskor kan vara bekväma för enklare promenader, men de är inte designade för de utmaningar som vandring kan erbjuda. Ojämn terräng, ...