Ditt senaste inköp "bilder"

Halaj!

Humor?

Hämtat på posten idag.
Rea på Naturkompaniet just nu:649 Kr.
Men vad smal den var!


//T
 

Bilagor

  • x.jpg
    x.jpg
    31.4 KB · Visningar: 5,322
Inhandlade en UL dunjacka idag från Patagonia(264gram). Tänkte även köpa en Houdini Power Houdi men de hade inte fått in vårens färger än. Tur jag ska upp till Åre imorgon, kolla Redbull crashed ice samt ta en tur på fjället, där hittar jag garanterat houdi;n :p
 

Bilagor

  • 9497567-origpic-4c44a1.jpg_0_0_100_100_356_356_75.jpg
    9497567-origpic-4c44a1.jpg_0_0_100_100_356_356_75.jpg
    18.5 KB · Visningar: 5,266
Halaj!

Inköpt idag: trangia triangel. Men dj-lar vad det var svårt att få ihop det lite slirig som jag är såhär på lördagkväll. Tog mig säkert en kvart.

Men nu börjar jag att bli lite nervös. Med alla dessa UL-grejer jag har handlat på sista tiden börjar jag att närma mig molmassan för luft, 29 gram/mol.
Blir det mindre än så så kommer jag och min packning att lätta från marken!

//T
 

Bilagor

  • triangel.jpg
    triangel.jpg
    35.2 KB · Visningar: 5,181
En ny sommarsäck från Haglöfs. Tror den räcker då jag inte campar annat än kring sommaren. Det var nedsatt till 349:-. Brukar ligga på 6-800 kr.

Kompletterade med ett sovsäckslakan från Clas Ohlsson för 99:- . Känns inte så prisvärt, men orkar inte sy ett eget. Och betala 500 för ett i silke är inget jag vill göra. Förhoppningsvis är det iaf bättre att sova i än ett gammalt påslakan ;)
 

Bilagor

  • L_HAGLOFSTRAILLITE.jpg
    L_HAGLOFSTRAILLITE.jpg
    39 KB · Visningar: 4,988
  • 34-3805.jpg
    34-3805.jpg
    7.3 KB · Visningar: 5,055
Senast ändrad:
Som friluftsnörd

kan man inte vika ned sig för udda utseende på prylar.

Köpte ett par Vibram Five Fingers Sprint på Naturkompaniets rea för ett par veckor sedan.

Thure
 

Bilagor

  • Vibram-Fivefingers-sprint-Black.jpg
    Vibram-Fivefingers-sprint-Black.jpg
    36.2 KB · Visningar: 5,071
UL Glappskridsko

Kommer man att få se dig åka skridskor i dem - den ultimata UL glappskridskon - med endast flippflopp-remmar mellan tårna? ;)

Är det för kajak-säsongen eller för att springa i?

kan man inte vika ned sig för udda utseende på prylar.

Köpte ett par Vibram Five Fingers Sprint på Naturkompaniets rea för ett par veckor sedan.

Thure
 
Kommer man att få se dig åka skridskor i dem - den ultimata UL glappskridskon - med endast flippflopp-remmar mellan tårna? ;)

Är det för kajak-säsongen eller för att springa i?

Fivefingers för att utröna om mina ryggproblem orsakade av ett stort lumbalt diskbråck sedan 5 år tillbaka kan bli mindre påverkade vid skogslufsning / joggning än med konventionella skor.

Sköna att gå med. När jag är lite mera invand om några veckor och det torkat upp bättre i skogen skall jag börja testa på allvar. Tror det blir lite kallt att åka skridskor i dessa. Men att promenera i nollgradigt går förvånansvärt bra.

Kommer förstås att testa dem till vardags och i kajaken också.

Thure
 

Liknande trådar


Glöm allt du lärt dig om vandringsskor

Sneakers och löparskor kan vara bekväma för enklare promenader, men de är inte designade för de utmaningar som vandring kan erbjuda. Ojämn terräng, ...