Tältnätter

Det har blivit 28 dagar till dags dato, med två helgturer till i pipeline. So man borde kravla sig över 30-strecket det här året...
 
12 har jag kommit upp till, men är nog inte slutsiifran för året än... Mindre än förra året blir det i alla fall, då jag var uppe på 31.
 
Oj, har aldrig tänkt på att räkna. Tror det ligger mellan 10 och 15 - kanske strax däröver, men sen är det nästan så att näterna i båten borde räknas också :).
 
7 i vindskydd, 10 i tält. Får se om jag lyckas komma över 20-strecket med några äventyr i höst. Annars ser det nog ut som dom senaste fyra åren med runt 20 utomhusnätter per år...
 
8, m a o bedrövligt. Men, jag skyller på att jag å andra sidan sovit väldigt lite i min EGEN säng under 2007. Och det är INTE grabbigt skryt(...), utan bara en indikation på att jag åkt runt en massa och jobbat arslet av mig.

Men, nu börjar ju de klara, kalla höstdagarna då man kan behöva meditera lite framför en sprakande eld i kvällsmörkret, eller bara testa om sovsäcken håller komf-tempen!
 
ca20nätter

och räknar med ytterligare några enstaka.
Aldrig fler än 4 i sträck;nu har det blivit sport i att vara hemma på femte dagen vi gått en tur.
Men nu på hösten räcker det så gott med en natt eller två.
 

Glöm allt du lärt dig om vandringsskor

Sneakers och löparskor kan vara bekväma för enklare promenader, men de är inte designade för de utmaningar som vandring kan erbjuda. Ojämn terräng, ...