Långfärdskridsko Aktivitet på glid

Svara

Ämnesverktyg Betygsätt ämne Visningsalternativ
Gammal 2019-02-17, 09:47
torkthedork torkthedork är inte uppkopplad

Wetsuit Skating: NI MÅSTE PROVA!!

Är nyss tillbaka från 2 timmar på Erstavikens is.. underbart hård fantastisk slät is.. längst ute vid Torskholmen på Älgö mötte jag öppet vatten. Isen var ca 2 cm tjock som tunnast. Skulle ALDRIG ge mig ut egentligen.. jag är den försiktiga typen.. ända tills jag kom på att åka med min vintervåtdräkt (är windsurfare). Vilket lifehack! jag provade att åka i i en vindbrunn.. haha hur kul som helst.. bara att kravla upp igen, och åka vidare. Jag kan ligga i vattnet i timmar i den dräkten.. VARFÖR är det ingen som åker så?? precis lagom varmt när jag åkte.. allt var perfekt Nu kommer jag att vara först ut på alla isar
Svara med citat
Gammal 2019-02-17, 23:39
thureb thureb är inte uppkopplad

Sällskap är alltid viktigt vid skridskoåkning på orekad naturis. Man kan slå sig vid plurr så att man inte kan ta sig upp själv.

Finns många exempel på detta.

Thure
Svara med citat
Gammal 2019-02-18, 10:55
pekvirk pekvirk är inte uppkopplad

Trodde att bara drysuit är tillräckligt varm, överraskande. I alla fall jag går vidare att åka torr utan någon plurr.
Svara med citat
Gammal 2019-02-18, 18:45
StatuFama StatuFama är inte uppkopplad

varning "Varför är det ingen som åker så?"

Svaret är nog ganska dystopiskt.

För de flesta som åkt så inte lever idag.

Jag tycker det låter farligt.
Svara med citat
Gammal 2019-02-18, 23:47
Stadan Stadan är inte uppkopplad

Citat:
Ursprungligen postat av torkthedork Visa inlägg
VARFÖR är det ingen som åker så?? precis lagom varmt när jag åkte.. a
Därför att de flesta blir för varma om man skrinnar aktivt. Men säkert kul om man vill leka
Svara med citat
Gammal 2019-02-19, 07:28
thureb thureb är inte uppkopplad

Långfärdsåkningen är rätt traditionsbunden. Kläderna är i första hand anpassade till en dag ovanpå isen. Säkerhetstänket inriktar sig på förebygga via iskunskap vaksamhet ispik israppotering mm, när man plurrar vilket är mer en fråga om när än om, så behövs flythjälp sällskap och räddningslinor.

Vindsurfing och forspaddling innebär mkt mer frekventa dopp och där är våtdräkt eller torrdräkt en del av konceptet. Skärgårdspaddling har tidigare inte bedrivits året runt men nu har en användning av torrdräkter växt fram hos en mindre grupp som paddlar i lite tuffare miljö.

Thure
Svara med citat
Svara

Ämnesverktyg
Visningsalternativ Betygsätt det här ämnet
Betygsätt det här ämnet:

Regler för att posta
Du får inte posta nya ämnen
Du får inte posta svar
Du får inte posta bifogade filer
Du får inte redigera dina inlägg

BB-kod är
Smilies är
[IMG]-kod är
HTML-kod är av

Alla tider är GMT +1. Klockan är nu 01:22.

Logga in