Nej till vargjakt 2011!

Jag ser det ur mitt perspektiv, allt som bor söder om mig är sörlänningar.
Och vice versa när det gäller norrut.

aha, undrar om min polare i Höganäs ser det likadant, inte många svenska sörlänningar då.

men å andra sidan är ni alla utbölingar, oavsett var ni bor (ja såvida ni inte bor här då).

BTW, byter gärna en del tonårsligister mot en vargflock. Nån som vill byta? Kan slänga in lite tokiga turister också .
 
aha, undrar om min polare i Höganäs ser det likadant, inte många svenska sörlänningar då.

men å andra sidan är ni alla utbölingar, oavsett var ni bor (ja såvida ni inte bor här då).

BTW, byter gärna en del tonårsligister mot en vargflock. Nån som vill byta? Kan slänga in lite tokiga turister också .

Åhhh, tack, men nej tack. Hellre ett gäng vargar än det :)
 
Åhhh, tack, men nej tack. Hellre ett gäng vargar än det :)

Fan asså, her recker jag ut handen till landsorten och erbjuder ett byte, och så får man nobben liksom. ska de va på de vise får de va liksom. nu loggar jag ut och firar nyår istelle. Bullen kommer ju snart för turen till hålan sigtuna, måste duscha liksom och förbereda mig för kvellens feke. :cool:

mvh Christian
Gott nytt år allihopa. Vi slåss igen nästa år
 
BTW, byter gärna en del tonårsligister mot en vargflock. Nån som vill byta? Kan slänga in lite tokiga turister också .

Äter ligisterna taxar som hotdogs?
Jag vet att en del turister gör det i sina hemländer men gör dom det här också i så fall?
Hur är det med ligisternas genpool, behöver den förstärkas med invandring?
Vi behöver nog mer fakta innan vi byter.
 
http://www.dt.se/nyheter/dalarna/article851210.ece?pageNavType=all#comments

Det här är ett praktexempel på hur tidningarna vrider till det.

"Dåligt intresse för vargjakt" ...?? Förra året måste alla vargjägare anmäla sig till jakten.
Nu är det bara jaktledarna. Vid oss så gick det ca 2 jaktledare på 350 jägare.
Är det då stort eller litet intresse för vargjakten?

Skulle det finnas 662 jaktledare i Dalarna som går ut så kommer krutdimman stå tät i skogarna.
 
Varför det? Skjuter de lite på måfå menar du? Jag trodde att antalet vargar som skulle skjutas var obereoende av hur många jaktledare som går ut.

Om 620 jaktledare med vardera 350 jägare går ut så blir det ju fullskjutet på fem minuter!
Det kanske blir nåt hundratal vargar innan det går att få hejd på karusellen.
Jaa....det kanske är lösningen på eländet..?!
 
Om 620 jaktledare med vardera 350 jägare går ut så blir det ju fullskjutet på fem minuter!
Det kanske blir nåt hundratal vargar innan det går att få hejd på karusellen.
Jaa....det kanske är lösningen på eländet..?!

Tack för förtydligandet att jägare och jaktledare gör som de vill och struntar i lagar och regler.
 

Liknande trådar


Sova ute en natt i månaden

Anna och Anna har hittat det bästa ”lifehacket” någonsin – och upptäckt många naturreservat i sömnen.