Finns liknande klippor någonstans i Sverige?

Hej!

Jag ska under sommaren spela in en musikvideo och ska filma en klippvägg vid havet som är mellan 6-15 meter hög. Jag undrar om Ni vet om det finns någon klippa i Sverige som påminner om min referensbild som jag bifogar?

Klippan ska alltså se dramatisk ut och det är ett stort plus om det ligger en skogsdunge vid den samt att det finns en ren horisont när man blickar utöver klippan, alltså inte massor av öar etc, däremot gör det inget om det finns lite grund osv. Desto stormigare vatten desto bättre också.

Tanken var från början att filma den här klippan i Norge men jag ska försöka hålla nere kostnaderna något så försöker hitta den rätta klippan här i Sverige istället.

Jag är hemskt tacksam för alla svar!
 

Bilagor

  • ref.jpg
    ref.jpg
    13.8 KB · Visningar: 3,087
Kullaberg som nämnts tidigare borde uppfylla dina krav. Ligger som bekant mellan Helsingborg och Ängelholm.
Har du aldrig varit där så kanske du behöver någon form av guide som känner området väl, typ klättrare lr liknande...Eller så vandrar du runt i 2 dagar på både sydsidan och norrsidan för att bekanta dig och finna den bästa spot:en
 

Bilagor

  • Carstens ranna.jpg
    Carstens ranna.jpg
    122.8 KB · Visningar: 3,232
  • Carstens ranna2.jpg
    Carstens ranna2.jpg
    62.8 KB · Visningar: 2,916
  • Kullamannens door.jpg
    Kullamannens door.jpg
    70.5 KB · Visningar: 4,801
  • Kullamannens door2.jpg
    Kullamannens door2.jpg
    35.9 KB · Visningar: 2,926
Du skrev inget om vilken del av sverige som är att föredra. I stockholmsområdet kanske stora skramsö skulle ge rätt intryck ur någon vinkel? (Fast kullaberg är förstås häftigare och på västkusten finns hur mycket havsklippor som helst.)
 
Du skrev inget om vilken del av sverige som är att föredra. I stockholmsområdet kanske stora skramsö skulle ge rätt intryck ur någon vinkel? (Fast kullaberg är förstås häftigare och på västkusten finns hur mycket havsklippor som helst.)

Västkusten har en del vertikala klippor vid vattnet (kika på www.sverigeforaren.se under DWS i Bohuslän), men jag tror att det blir svårt att hitta träd vid klippan. Det mesta av norra västkusten är ju rätt kalt; hur det står till söder om Göteborg vet jag dock inte.
 
Tack så mycket för era svar! Det hjälper oss verkligen, många ställen ser ut att passa och jag ska diskutera platserna med resten av mitt team. Tack!
 

Glöm allt du lärt dig om vandringsskor

Sneakers och löparskor kan vara bekväma för enklare promenader, men de är inte designade för de utmaningar som vandring kan erbjuda. Ojämn terräng, ...