Knorr snack pots?

Någon som testat knorr snack pots? Verkar va ungefär som varma koppen, men med mer mat och energi. En slags lågbudget frystorkat. Pasta bolognese väger 68g och en färdig portion blir ca 250 kalorier. Dubblar man det blir det 136g ca 500 kalorier. Det är ju jämförbart med real och blå bands frystorkade rätter men sjukt mycket billigare. Kostar 16 kr styck. Kanske funnits hur länge som helst. Jag har bara inte sett dom föränn nu idag när jag handlade påskgodis :)

Det man undrar är ju hur det smakar? Samma skit ingredienser som i allt annat, dvs palmolja osv. Men det är det väl i reals rätter med?
 
Innehållsförteckning för Pasta Bolognese

"Pasta (DURUMVETE) 60 %, tomatpurépulver 13 %, palmfett, lökpulver, socker, nötkött 1,8 %, salt, tomater 1,4 %, arom, jästextrakt, kaliumklorid, örter och kryddor (bl.a. vitlök, persilja), havssalt 0,8 %, morot, ROTSELLERI, röd paprika, extra jungfruolivolja, maltodextrin, torkad ÄGGVITA. Kan innehålla spår av mjölk"

Källa: http://www.knorr.se/produkter/minimal/snackpots/

Det är SKIT med palmolja/fett! Själv försöker jag undvika skiten till 100% men inte alltid möjligt jämt tyvärr... :(

Mvh troswe
 
Någon som testat knorr snack pots? Verkar va ungefär som varma koppen, men med mer mat och energi. En slags lågbudget frystorkat. Pasta bolognese väger 68g och en färdig portion blir ca 250 kalorier. Dubblar man det blir det 136g ca 500 kalorier. Det är ju jämförbart med real och blå bands frystorkade rätter men sjukt mycket billigare. Kostar 16 kr styck. Kanske funnits hur länge som helst. Jag har bara inte sett dom föränn nu idag när jag handlade påskgodis :)

Det man undrar är ju hur det smakar? Samma skit ingredienser som i allt annat, dvs palmolja osv. Men det är det väl i reals rätter med?

Enligt uppgift från Drytech som tillverkar Real använder man inte palmolja utan rapsolja.
 
Innehållsförteckning för Pasta Bolognese

"Pasta (DURUMVETE) 60 %, tomatpurépulver 13 %, palmfett, lökpulver, socker, nötkött 1,8 %, salt, tomater 1,4 %, arom, jästextrakt, kaliumklorid, örter och kryddor (bl.a. vitlök, persilja), havssalt 0,8 %, morot, ROTSELLERI, röd paprika, extra jungfruolivolja, maltodextrin, torkad ÄGGVITA. Kan innehålla spår av mjölk"

Källa: http://www.knorr.se/produkter/minimal/snackpots/

Det är SKIT med palmolja/fett! Själv försöker jag undvika skiten till 100% men inte alltid möjligt jämt tyvärr... :(

Mvh troswe

Ja jag undviker oxå gärna palmfett. Samtidigt om man enbart äter det 1-2 veckor i fjällen om året så är det nog inget att oroa sig för ur hälsosynpunkt i alla fall. Stressigt liv och bo i storstad som jag gör i vanliga fall är då nog betydligt mer farligt.

Måste i alla fall testa det snart för att se om det smakar ok.
 
Palmolja är inte hälsovådligt. Jo, om man är rädd för mättat fett så tycker man kanske det. Det sätt det odlas på är miljövidrigt däremot och därför bör man undvika billig palmolja.
 
Har testat pasta carbonara, helt ok. Min kräsne 7-åring tyckte den var jättegod och åt upp hela! Har även testat potatis och bacon också. Tog längre tid än 5min, var fortfarande knapriga bitar då. Och behövde mycket mer vatten än angivet, fyllde på med nästan lika mycket till.

Kostade 10kr här. Köpte på mig ett gäng. Kommer klart att få följa med ut (eftersom grabben åt, händer typ aldrig) men kanske omförpackat om volymen kräver det.
 
Har testat pasta carbonara, helt ok. Min kräsne 7-åring tyckte den var jättegod och åt upp hela! Har även testat potatis och bacon också. Tog längre tid än 5min, var fortfarande knapriga bitar då. Och behövde mycket mer vatten än angivet, fyllde på med nästan lika mycket till.

Kostade 10kr här. Köpte på mig ett gäng. Kommer klart att få följa med ut (eftersom grabben åt, händer typ aldrig) men kanske omförpackat om volymen kräver det.

Det låter bra! Ja jag tänkte att man borde kunna packa om det i typ fryspåsar. Känns som förpackningen är lite väl skrymmande. Särskilt om man tänker två burkar per portion som är min tanke.
 
Jag smällde i mig en sån liten bolognese här om dagen som mellanmål mest för å känna smaken.

Den vart mer skrymmande i magen än jag trodde faktiskt, sen okejj det vart ingen smaksensation direkt men helt klart bättre än det mesta!

Min tanke är att det är ett shysst alternativ till typ nudlar och för att bryta en annars kanske relativt ensidig matrutin när man är ute.

Bra tanke med omförpackning där! Den tar jag med mig!

Ett övrigt tips är att vänta lite grann så dem hinner gå ut på extrapris om du ska köpa bulk, trillade över mina på så vis för 7:-/st ☺️🙃

Skickat från min SM-G930F via Tapatalk
 
Har nu köpt på mig några av varje. Ska testa "curry" imorgon på orienteringstävling. Grabben bad om att få carbonaran igen...

Jag som inte är så stor i maten (orkar aldrig en real-påse) blev lagom mätt på potasismosburken. Med en smörgås till kan det definitivt funka som middag för mig.
 

  1. Det låter bra! Ja jag tänkte att man borde kunna packa om det i typ fryspåsar. Känns som förpackningen är lite väl skrymmande. Särskilt om man tänker två burkar per portion som är min tanke.


  1. Vill tipsa om en praktiskt liten vakuumpump som jag ofta använder för mat som ska frysas. Funkar så klart fint för såna här syften också, men med pulver bör man kanske iakta viss försiktighet.

    Gjorde en egen tråd för tipset då det kan vara intressant för anda än Knorr-fantaster.;)
    http://www.utsidan.se/forum/showthread.php?p=778418#post778418
 
Liknande trådar
Trådstartare Titel Forum Svar Datum
tomasjo Jakten på Knorr Spaghetteria Friluftsmat 64

Liknande trådar


Glöm allt du lärt dig om vandringsskor

Sneakers och löparskor kan vara bekväma för enklare promenader, men de är inte designade för de utmaningar som vandring kan erbjuda. Ojämn terräng, ...